Škatule, škatule hejbejte se - Grand Prix
A co je nového ve světě Grand Prix? Zatímco třída MotoGP má už své startovní pole na rok 2009 skoro naplněné, tak v nižších třídách je situace hodně nepřehledná a stále se mění. Aktuální stav, neříkám že konečný, je následující:
Roberto Locatelli končí.
Bývalý mistr světa stopětadvacítek a letos ještě tovární jezdec Gilery směřuje do funkce manažéra, údajně snad superbikového týmu Aprilia, tedy jako šéf Maxe Biaggiho. Na otázku, jestli může Locatelli vůbec s Maxem vyjít, řekl Robertův manažér Carlo Pernat s nadsázkou: "To je jedno, s Maxem ještě nevyšel nikdo".
Jen jeden motocykl.
Právě v Motegi se MSMA domluvila na tom, že od příští sezóny bude ve stopětadvacítkách povolen pouze jeden motocykl, ve tříde do dvěstěpadesátek potom zůstanou motocykly dva.
Polaris World odstoupil.
Pronájemce bungalovů, tedy firma Polaris World, ukončila své působení ve světě Grand Prix. A oba dva dosavadní piloti se tak musí porozhlédnout po novém angažmá, což zas tak těžké nebude. Britský mladík Bradley Smith má namířeno místo Gabora Talmacsiho k Martinezovi - mimochodem Sergio Gadea i přes špatnou sezónu by u Aspara měl zůstat - a Ital Mattia Pasini je jedním ze dvou kandidátů na uvolněné místo po Locatellim, tedy do sedla tovární Gilery.
Takahashi zůstává ve dvěstěpadesátkách.
Jméno Takahashi nevymizí ani příští rok ze startovní listiny dvěstěpadesátek. Půjde ovšem o Takumiho Takahashiho, suverénně vedoucího jezdce japonského mistrovství této třídy, který by měl dostat šanci se svou Hondou s podvozkem Kozono v příštím roce seriálu Grand Prix. A Yuki Takahashi pojede jak známo satelitní Hondu RC212V v týmu Scot.
JIR do superbiků?
Po rozdělení týmu JIR Scot doufal týmový šéf JIR Luca Montiron, že obdrží sedmý satelitní motocykl Honda do královské kubatury. To mu ale vedením HRC nebylo schváleno a tak se stáj JIR se třídou MotoGP loučí. Její nové působiště, jako sponzora, bude u Aprilie, jen se ještě neví zda ve dvěstěpadesátkách nebo a to je pravděpodobnější v superbicích.
Sandro Cortese stále neví.
Tým Emi Caffé Latte končí ve stopětadvacítkách a pojede příští rok pouze o třídu výš. Samozřejmě že s Thomasem Lüthim a také snad i s naším Lukášem Peškem. Nejistý je osud Němce Sandro Corteseho, ten by měl být přetransferován do jiného týmu, nejraději do AJO Motorsport. Ovšem tam je zatím nejasno, vše se točí kolem toho, zda odejde Mike di Meglio o třídu výš a také zda se vrátí Tomoyoshi Koyama.
Komu druhá Gilera?
Právě Francouz Mike di Meglio a Ital Mattia Pasini jsou hlavními kandiáty na uvolněný tovární motocykl po Locatellim. Favoritem ale je Pasini, který má ovšem hodně velké finanční požadavky. "Gilera příští rok slaví 100 let svého jména a tak si nedovedu představit, že by v sedle jel někdo jiný, než Ital". říká tiskový mluvčí týmu Metis Gilera, Roberto Paganini.
Joan Olivé k Amatrianovi.
Dosavadní jezdec stopětadvacítek Joan Olivé nahradí v týmu Lotus Aprilia Alexe Debona. Jeho týmovým kolegou zůstane další Španěl, tedy Aleix Espargaro.
Konec satelitních KTM.
Totálním propadákem skončilo letos nasazení motocyklů KTM v nejnižší obsahové třídě. To už příští rok nebude a pojedou opět pouze dva tovární motocykly. Jedním z jezdců je Španěl Marc Marquez, jako druhý by mohl jet Ital Raffaele De Rosa, ovšem ten sám by raději dal přednost Aprilii RSA.
Hiroshi Aoyama jedničkou u KTM.
Po odchodu Mika Kallia do MotoGP bude jedničkou týmu KTM japonský jezdec Hirishi Aoyama. A z posledního vyjádření šéfa týmu Haralda Bartola vyplývá, že jako dvojka příjde někdo ze stopětadvacítek, šanci má především Mike di Meglio, ale možná i někdo mladší. A v úvahu přichází i Mattia Pasini.
Andrea Iannone pojede továrnu.
Italský jezdec stopětadvacítek a vítěz z Číny, Andrea Iannone, dostane příští rok v týmu I.C. tovární motocykl Aprilia nejslabší třídy Grand Prix.