Stefan Bradl do dvěstěpadesátek ?
Nedělní Grand Prix Japonska z Motegi jsem poslouchal na německém Eurosportu a tak mně neunikl ani přímý rozhovor Dirka Raudiese s čerstvým vítězem stopětadvacítek, tedy se Stefanem Bradlem.A letošní dvojnásobný vítěz Grand Prix 125 ccm (v Brně a v Motegi) v něm potvrdil, že jeho přáním je startovat v roce 2009 o třídu výš.Ale je zde zakopaný pes, otázka motorky a také stávajícího týmu.Německý jezdec má se svým současným týmem už podepsanou smlouvu na rok 2009 a tým Kiefer Grizly Gas má sice zkušenosti s touto třídou (Němec Dirk Heidolf či Australan Anthony West), ale: \"V každém případě pojedeme dále stopětadvacítky minimálně se dvěma jezdci. K nasazení motocyklu o obsahu 250 ccm ale potřebujeme trojnásobný rozpočet, než máme letos\", říká týmový šéf Stefan Kiefer. A dále dodává: \"Dostat tovární dvěstěpadesátkovou Aprilii není vůbec snadné, navíc je hodně drahá. Stefan by se musel spokojit s modelem LE\".A to zase německý jezdec, aspoň dle nedělního rozhovoru, nechce. A jak vypadá dle hlavního inženýra Aprilie Gigi Dall´Igni aktuální rozdělení továrních motocyklů na příští rok: Jisté je, že jich bude maximálně sedm - spíše však šest - a ty budou rozděleny pouze do solventních týmů. Jistotu motocyklu RSA mají Marco Simoncelli, Alvaro Bautista, Héctor Barbera, Mattia Pasini a Thomas Lüthi. Šestý ev. sedmý motocykl by mohli jezdit Gabor Talmacsi v novém maďarském týmu a Héctor Faubel, tedy pokud zůstane u Aspara.Právě loňskému vícemistru světa stopětadvacítek totiž končí pětiletá smlouva s Asparem a Faubel se ohlíží po novém působišti. Tím by mohla být rakouská KTM, což Faubel potvrdil slovy: \"Kallio jde do MotoGP k Ducati Pramac, tím tam bude jedno místo volné a já bych hrozně rád jel opravdový tovární motocykl. Pokud ale dostanu tovární Aprilii, tak zůstávám u Martineze, to je moje priorita.