Stoner zasadil první úder, Melandri v Top Ten
Casey Stoner si dnes odpoledne dojel pro kabriolet BMW, když zvítězil ve speciální kvalifikační části prvních IRTA testů, Marco Melandri se dokázal prosadit na desáté místo.
Přestože byl Marco Melandri jednou z prvních objetí mokrých podmínek, dokázal po své havárii zajet čas 1:52,238 a tím si zajistit desáté místo ve speciálním kvalifikačním testu o automobil BMW Z4 M Roadster. V této kvalifikaci zářil Melandriho kolega Casey Stoner, jenž prakticky od startu nepustil nikoho jiného na první místo a nakonec se i s obrovským náskokem radoval z rozšíření svého vozového parku.
Casey Stoner:
“To je fantastické. Vloni jsem dokázal vyhrát auto na konci sezóny, když jsem byl nejlepší v součtu všech kvalifikací, letos zahajuji sezónu vítězstvím a ziskem dalšího auta. Ráno jsme našli docela dobré mokré pneumatiky. Odpoledne jsem se rozhodl jezdit o trochu tvrdší pneumatiku než soupeři. Bylo to proto, že jsem viděl jak trať osychá. Tvrdší pneumatika má jinou přilnavost a při osychajícím asfaltu mi pomohla. Stejnou pneumatiku jsem používal celou dobu, i když si myslím, že kdybych na konci dal novou, mohl jsem být ještě rychlejší. S tím, jak motorka fungovala na konci včerejšího dne a dnes v mokru, jsem opravdu spokojený. Je zde vždy prostor pro zlepšení, ale myslím si, že v závodních podmínkách můžeme být ještě rychlejší. Chceme se zlepšit především na místech, kde jsme měli vloni problémy.“
Marco Melandri:
“Dnes to byl klasický zbytečný den, který prostě je dnem, kdy při testování nemůžete nic dělat. Ráno jsme zkoušeli mokré nastavení a havaroval jsem při tom. Byl to můj první pád s Ducati, bylo to docela tvrdé, ale jsem v pořádku. V první části kvalifikace se mi podařilo jezdit docela rychle, ale po zastávce v boxech jsem se nedokázal zlepšit, až na to poslední kolo,kdy jsem zajel desátý čas. Bylo to zřejmě z důvodu toho, že jsem při mém pádu zničil pneumatiku, která v těchto podmínkách dobře pracovala a stejnou jsem již neměl.“