KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Střípky z Portimaa

Text a foto: Petr Štola
Střípky z Portimaa
29.10.2009
 

Několik zajímavostí, tak jak jsme je zjistili při posledním superbikovém závodě sezony 2009.

* GMT94 superbiky v roce 2010 nepojede
Tuto informaci mi na přímou otázku potvrdil David Checa, který se dle vlastních slov připravuje na supersportový šampionát, kam by se měl francouzský tým přesunout pro příští rok. „Po krachu na Le Mans a Bol d´Or nám Yamaha nedá superbikový materiál,“ řekl mladší bratr někdejší hvězdy MotoGP Carlose Checy.

* Stiggy v roce 2010 určitě, ale asi jen s jedním jezdcem a v jedné třídě
Tým Stiggy Racing končí s velkými plány na zastoupení v Mistrovství světa Supersport a Superbike. V roce 2010 by se měl podle slov samotného Johana Stiggefelta jeho tým věnovat pouze superbikům. Jak Stiggy řekl, finanční krize jej zasáhla, ale určitě pojede alespoň s jedním jezdcem ve třídě superbike. Do budoucna se ovšem nevzdává návratu i do třídy supersport.

* Poprvé Yamaha
Ben Spies vyhrál titul Mistra světa, to je dnes věc, kterou vnímají i fanoušci motocyklových závodů, kteří zrovna superbiky nemilují. Nicméně mnoho fanoušků si neuvědomuje, že Spies prolomil mítus druhých a třetích mís pro japonský stroj Yamaha. Ta se totiž z titulu svého jezdce radovala poprvé v historii tohoto šampionátu, který vznikl v roce 1988. Za 22 ročníků, se vedle tohoto jediného vítězství jezdce s motocyklem Yamaha radovali 13krát jezdci na italských strojích Ducati, 6krát jezdci na strojích Honda, po jednom vítězství pak mají jezdci na japonských strojích Kawasaki a Suzuki.

* Kuba Smrž jedná o třetím roku u Guandaliniho
Ano, dnes již opravdu není potřeba tuto informaci tajit. Možnost jezdit stroj týmu Althea Ducati již padla (mimochodem informace na jiných, i zahraničních webech, že se jednalo o tovární stroj, byly opravdu pouze matoucí a nepodložené skutečností, Kuba měl jet stejný stroj jako má u Guandaliniho). Náš jezdec se tak pustil do vyjednávání se svým současným týmem. Zatím ještě není nic definitivně potvrzeno a pohled na Kubu, jak si na dvoukoláku z boxu týmu Guandalini Racing odváží všechny kombinézy, boty, helmy a rukavice, byl opravdu velmi působivý, nicméně se zdá, že rok 2010 bude znamenat jeho třetí spojení s italskou formací pana Mirka Guandaliniho.

* Intermoto Czech po prvním "okurkovém" testu
Krátký test odstartoval zimní období i pro královéhradecký tým Intermoto Czech. Na závěr úterního testování na okruhu Algarve v Portimau vyzkoušela hvězda českého týmu Massimo Roccoli nové péro v jeho zadní kyvné vidlici. „Pustili nás tam na rovných 22 minut, takže hodně se toho udělat opravdu nedalo,“ říkal v úterý večer Josef Kubíček, manažer týmu Intermoto Czech, na opravdu velmi krátkou dobu, na kterou byl jeho tým puštěn na dráhu portugalského skvostného stánku nedaleko přístavního a rekreačního městečka Portimao.


Další články sekce