KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

U diktafonu Matěj Smrž

Foto: Petr Štola
U diktafonu Matěj Smrž
13.12.2009
 

Po roce se šestistovkou se jihočeský motocyklový závodník Matěj Smrž vrací k litrové záležitosti.

Jak jsme vás již informovali prostřednictvím oficiální tiskové zprávy Matěje Smrže (článek Z D E .........), pojede tento Jihočech v roce 2010 v německém týmu Inghart superbikový šampionát IDM. „Smlouvu jsme zatím ještě nepodepsali, ale to je jen papírová záležitost. V podstatě jsme již na všem domluvení a jen  dolaďujeme detaily kontraktu,“ říká Matěj Smrž, který se včera také zúčastnil velmi zdařilého setkaní fanoušků se špičkovými českými silničáři. „My jsme spolu už nějaké závody na konci této sezony odjeli, máme perfektní vztah, takže podpis smlouvy je jen záležitostí několika posledních bodů v naší spolupráci. Jsme na podmínkách domluveni, a když se dva lidi domluví, tak víš co..... smlouva je dobrá věc, ale když to nefunguje, tak tomu ani ta smlouva nepomůže.“

Matěj měl vedle nabídky na Hondu CBR 1000RR týmu Inghard i jiné možnosti, jak dál v německém IDM. Nabídky dostal i jak na stroj Ducati 1198R, tak na rakouskou KTM RC8. A co nakonec bylo impulsem k tomu, že vítěz závodu FIM Superstock 1000 ve francouzském Magny Cours z roce 2008 a tým Inghart dali přednost Hondě? „Ono je to tak, že tým dostal nabídku jezdit s KTM, ale nakonec jsme se rozhodli pro Hondu. Já tohle nechci nějak komentovat, ale KTM asi zatím není na takové úrovni, jako Honda, což říkal šéf týmu,“ pokračuje Matěj Smrž. „Každopádně od Hondy nemáme zatím žádnou podporu a protože ani od KTM a Ducati nedoslat majitel týmu výhodnější nabídky, než si všechno taky kupovat, tak jsme zůstali u Hondy, se kterou se spolupráce momentálně řeší a vypadá to na dobré cestě. Tohle jednání ovšem probíhá v Německu a já vlastně o něm nevím ani žádné další podrobnosti.“

Málokdo neví, že vedle závodní činnosti je Matěj Smrž i majitelem firmy Smrž Moto, s.r.o., která v Českých Budějovicích prodává motocykly Kawasaki a Honda, ale i další motocyklové doplňky a oblečení. Další otázka tedy směřovala logicky tímto směrem, jak se projevila ekonomická situace na tvou firmu? Jaká byla prodejnost? „Na ho.... Bylo to špatný. Lidi mají prachy, ale nechtějí si za to nic kupovat. Když dnes moje manželka jede nakupovat 5 rohlíků a máslo, tak jsou obchody narvaný k prasknutí, ale Kawu, ani Hondu, si nikdo nekoupí,“ dodává s úsměvem Matěj Smrž.

Poslední roky Matějova závodění jsou spjaté s týmem jeho otce MS Racing. Ten v tomto týdnu testoval ve španělské Valencii. Nebylo to však na motocyklech Honda, ale na italských strojích Aprilia RSV4 ve stockové variantě. Je toto další cesta týmu MS Racing? „Příští rok MS Racing pojede možná na Apriliich, ale možná zůstane u Hondy, to zatím není ještě rozhodnuté,“ říká Matěj Smrž těsně předtím, než vstoupí před naplněný sál kulturního domu v Dolanech u Jaroměře. „Ještě nějaké testy proběhnou jak na Aprilii, tak na Hondě, a až poté bude určena další cesta. Jezdecky to také ještě není uzavřené, ale stoprocentní je už Michal Salač jr., který pojede Superstock 1000 a Ondra Ježek, taky stocky 1000. Další jezdci zatím ještě jistí nejsou.“

Poslední otázka samozřejmě směřovala na testy Matěje a jeho týmu Inghart. „Naše testy zatím nemají přesné termíny. Bude jich několik, ale teď vím jen to, že jeden bude koncem ledna a pak bude něco v březnu. O dalších testech se jedná,“ uzavřel Matěj Smrž naše krátké povídání těsně před zahájením besedy s fanoušky v Dolanech.


Další články sekce