U Ducati měli ráno problémy s elektronikou
Tovární tým Ducati Marlboro využil slunný den v malajsijském Sepangu k další práci na přípravě jejich nových motocyklů, které tým nedávno představil v italském středisku Madonna di Campiglio.
Po ranních problémech s elektronikou motocyklu Desmosedici GP8 byli oba jezdci schopní pracovat na vývoji strojů, kde se zaměřili především na cirkulaci a takt motoru. Casey Stoner i Marco Melandri byli schopní také vyzkoušet několik nových pneumatik Bridgestone. Pro Australana Stonera byl dnešní den také zkouškou zahojení jeho zranění, které si Mistr světa přivodil při pádu ve španělském Jerezu.
Casey Stoner (39 kol; nejlepší čas 2:02,457):
„Jsem opravdu šťastný, protože v minulosti se mi testování na tomto okruhu z různých důvodů nedařilo. Dnes to bylo jiné. Rameno nebylo tak zraněné, aby mně ztížilo práci. Jezdí se mi sice dobře, ale přece jen při změnách směru jízdy to trochu cítím. Je to tady pro mě trochu obtížné, hledám svou důvěru. Není to po dvou měsících bez jízdy snadné, navíc jsem ukončil loňské testování dvěma pády a to mi také nepřidá. Ráno jsme ztratili trochu času, ale to se s novým motocyklem může stát. Mám v Ducati důvěru, motocykl funguje dobře. Zítra budu pokračovat v práci s pneumatikami. Doufám, že počasí bude stejně jako dnes na naší straně.“
Marco Melandri (52 kol; nejlepší čas 2:04,414):
„Ještě se na motocyklu necítím dokonale pohodlně. Ducati je jedinečného charakteru, zcela jinak reaguje na změnu nastavení. Společně s inženýry se snažím porozumět tomuto problému. Tím, že jsme ráno ztratili trochu času, nemohl jsem najezdit tolik kol, kolik jsem chtěl. Ale to se zpočátku vývoje stává. Chtěl bych vyslovit velký dík Ducati Corse za změnu ergonomiky mého motocyklu přesně tak, jak jsem požadoval po Jerezu. Nyní poloha sedadla je pro mě vyhovující a můžu se tak soustředit na práci s motocyklem.“