KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

V boji o 14 motorek přituhuje

Foto: Fiat Yamaha
V boji o 14 motorek přituhuje
06.08.2009
 

Nic není rozhodnuto, jisté místo pro rok 2010 má v MotoGP zatím jen trojice jezdců.

Z MotoGP odchází tým rodiny Nietů, ale nahrazuje ho nový tým Aspara Martineze, počet strojů ovšem v MotoGP bude změněn odchodem týmů Hayate, který dál již nedostane od Kawasaki motocykl pro sezonu 2010. Několik nových projektů sice bylo v médiích prezentováno, nicméně situace je taková, že jistých je zatím jen 17 strojů (6x Honda, 5x Ducati, 4x Yamaha, 2x Suzuki). Podívejme se tedy na ně.

Pouze tři jezdci mají v tuto chvíli jistotu smlouvy pro rok 2010 a vědí, na jakém motocyklu příští sezonu pojedou. Jsou to Valentino Rossi, který zůstává v týmu Fiat Yamaha, Casey Stoner, který i nadále bude hájit zájmy týmu Ducati Marboro a Marco Simonceli, který přijde ze třídy 250 ccm do týmu Fausta Gresiniho.

Pak tu máme pětici jezdců, kteří sice nebyli ještě oficiálně potvrzení, ale u kterých je nanejvýš pravděpodobné, že zůstanou ve svých týmech. Jsou to oba piloti Repsol Honda Teamu Andrea Dovizioso a Daniel Pedrosa, dále Nicky Hayden z týmu Ducati Marlboro, Mika Kallio z týmu Pramac Racing a Loris Capirossi, který by měl tovární Rizla Suzuki řídit v MotoGP i v roce 2010.

K již zmíněné osmičce pilotů můžeme přidat dalšího, který má velikou pravděpodobnost setrvání v MotoGP, nicméně zatím ví pouze jediné, že to bude na motocyklu Yamaha. Zda to bude v týmu Fiat Yamaha, či v týmu Monster Yamaha Tech 3 ještě Colin Edwards neví, pokud totiž odejde Jorge Lorenzo pryč od Yamahy, musí jeho místo dle pravidel o nováčcích vyplnit někdo ze zkušených jezdců, pak by s největší pravděpodobností tímto jezdcem byl právě Edwards. Pokud Lorenzo zůstane, tak zůstane i Edwards tam, kde je letos.

Nakousli jsme Lorenza, ten napíná veřejnost. Zatím jede u Fiat Yamaha Teamu, ale na svět však již pronikly spekulace, že Lorenzo podepsal smlouvu s Hondou, kde by měl jet tovární stroj v barvách sponzora Telefonica. Znamenalo by to, že Honda půjde do šampionátu se sedmým strojem? Možná, ale možná by také jeden satelitní zrušila (Scot Racing).Vedle těchto jezdců tu máme několik, který změní tým. Tím prvním je Marco Melandri, který doplatí na ukončení projektu Hayate. Melandri se ovšem nemusí o své místo bát, s největší pravděpodobností pojede v roce 2010 v barvách týmu San Carlo Honda Gresini, tedy v týmu, ve kterém již v minulosti působil. Stejnou jistotu má i Randy de Puniet, tedy pojede i v roce 2010, ale ještě neví kde. Nabídka z jeho současného týmu LCR Honda MotoGP samozřejmě je, ale stejně tak Randymu leží na stole i nabídka od týmu Herve Poncharala Monster Yamaha Tech 3.

U svého současného týmu by v roce 2010 mohl zůstat Chris Vermeulen, to ovšem záleží na tom, zde Alvaro Bautista odmítne nabídku Suzuki a půjde do MotoGP s novým týmem a strojem Ducati Aspara Martineze. Apropo, nově příchozí... Mezi nově příchozí by se mohli zařadit i Héctor Barbera a Hiroshi Aoyama. S jejich jménem se spekuluje u týmu Scot Racing, ale pokud Gabor Talmacsi donese peníze pumpařů od Molu, budou se muset poohlédnout jinde. Kde? Zápletka je může přihodit k Lucio Cecchinelovi a jeho LCR, ale to už jsme opět u toho, „kdyby“ Randy de Puniet šel k Poncharalovi....

Zbývají nám již pouze „ohrožení“ jezdci. Mezi ty nejméně ohrožené patří Toni Elias, který doufá v místo u Aspara Martineze, protože od Fausta Gresiniho bude muset pravděpodobně pryč. Velmi ohrožený je Alex de Angelis, nicméně světlo na konci tunelu mu svítí a v jeho zářivkách mu problikává název Pramac Racing.

Závěrem již pouze dvojice jezdců, které už pravděpodobně v MotoGP nic nezachrání. James Toseland si jistě najde dobré místo ve WSBK, ale Niccolo Canepa bude mít ještě hodně problémů, i když nedávno se manažeři Ducati na jeho adresu vyjádřili ve smyslu, že když ho mladého koupili, na rok poslali pouze testovat a teď ho nechali rok v MotoGP, že se o něj postarají, že ho bez práce nenechají. Bude tato práce někde v privátním týmu WSBK, či bude tato práce opět pouze testováním?


Další články sekce