V otázce počtu závodů není jednotný názor
Foto: Parek Paulíček
06.01.2009
Zatímco někteří manažeři MotoGP se vyjádřili k osmnácti závodům jako o vyhovujícím počtu, zazněly i hlasy na snížení tohoto množství.
„Pro mě 18 závodů není mnoho. Dal bych přednost ještě jednomu závodu navíc, než dvou testům,“ říká boss týmu Yamaha Tech 3 Hervé Poncharal a ihned vysvětluje proč: „když totiž vyjedete testovat do Sepangu, Austrálie nebo Kataru, nedostanete nic zaplaceno a 100% nákladů jde na váš účet. Když naopak závodíme v Malajsii nebo Austrálii, dostaneme náklady na cestu zaplacené.“
S globální finanční krizí přichází samozřejmě i snižování nákladů na samotné závodění. Svou snahu snížit množství financí, které ze svých zdrojů do MotoGP vkládají, přišly již i továrny Honda, Suzuki i Ducati, továrna Kawasaki dokonce v MotoGP končí.
„Příspěvek Dorny pro výrobce a týmy neustále narůstá, a aby tak bylo i nyní, potřebuje mít Dorna i příjmy. Jednou z možností je mít víc závodů,“ vidí situaci šéf týmu Ducati Marlboro, pan Livio Suppo. „Když bude víc závodů, bude mít Dorna větší příjem a bude nám moci přispívat na závodění.“
Na druhou stranu jsou ovšem slyšet i hlasy na snížení počtu závodů. Za všechny alespoň hlas šéfa týmu Suzuki. „Nejjednodušší způsob jak snížit výdaje je, snížit počet závodů,“ říká manažer továrního týmu Rizla Suzuki MotoGP, pan Paul Denning. „Myslím si, že snížení závodů na nějakých 15 závodů, by bylo ideální řešení. Podle mě by to neovlivnilo negativně sponzorské výnosy, které týmy mohou nabízet. Myslím, že když budete globálně nabízet výnosy z prezentace v patnácti závodech, nebude se to lišit od výnosů z osmnácti podniků.“
S globální finanční krizí přichází samozřejmě i snižování nákladů na samotné závodění. Svou snahu snížit množství financí, které ze svých zdrojů do MotoGP vkládají, přišly již i továrny Honda, Suzuki i Ducati, továrna Kawasaki dokonce v MotoGP končí.
„Příspěvek Dorny pro výrobce a týmy neustále narůstá, a aby tak bylo i nyní, potřebuje mít Dorna i příjmy. Jednou z možností je mít víc závodů,“ vidí situaci šéf týmu Ducati Marlboro, pan Livio Suppo. „Když bude víc závodů, bude mít Dorna větší příjem a bude nám moci přispívat na závodění.“
Na druhou stranu jsou ovšem slyšet i hlasy na snížení počtu závodů. Za všechny alespoň hlas šéfa týmu Suzuki. „Nejjednodušší způsob jak snížit výdaje je, snížit počet závodů,“ říká manažer továrního týmu Rizla Suzuki MotoGP, pan Paul Denning. „Myslím si, že snížení závodů na nějakých 15 závodů, by bylo ideální řešení. Podle mě by to neovlivnilo negativně sponzorské výnosy, které týmy mohou nabízet. Myslím, že když budete globálně nabízet výnosy z prezentace v patnácti závodech, nebude se to lišit od výnosů z osmnácti podniků.“