V roce 2010 společně 250 a 600 ccm v Grand Prix
Text: Jiří Mikšík, Foto: Aprilia
08.11.2008
Rádio Box hlásí: V roce 2011 pojedou místo kubatury 250 ccm čtyřtakty o obsahu do 600 ccm. To je zřejmě jasná a neměnná věc. A jelikož toto rozhodnutí vedlo například k odchodu KTM ze světa Grand Prix dvěstěpadesátek a celou třídu by možná čekal totální kolaps, tak se zrodila nová varianta.
Ačkoliv se konkrétně o nové třídě GP2, tedy čtyřtaktech o objemu do 600 ccm, které nahradí od 2011 současné dvěstěpadesátky, mnoho neví a aktuální situace vypadá tak, že kromě Piaggo Group (Aprilia, Gilera) nikdo do této třídy nechce dále investovat, tak asi dojde ke kompromisu, známému už z roku 2002. Tehdy mohly jet, tedy rok před zavedením kubatury MotoGP, společně stávající pětistovky a společně s nimi i motocykly o obsahu 990 m. Pamatujete se ještě?
A nyní by tedy kolapsu GP2 před rokem 2011 měla pomoci společná třída 250 a 600 ccm, která by jela světový šampionát v roce 2010.
A teprve od roku 2011 by se jela v mistrovství šampionátu kompletně nová třída, tedy čtyřtakty do 600 ccm.
A další rovněž nepotvrzená zpráva hovoří o tom, že pneu firma Michelin sice odešla "dobrovolně" z MotoGP, ale právě se zavedením této nové kubatury od roku 2011 by měla mít pro tuto kubaturu exkluzivitu a Dunlopům by zůstala poze třída stopětadvacítek.
Obě zprávy nejsou samozřejmě ještě potvrzené, ale není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, že?
A nyní by tedy kolapsu GP2 před rokem 2011 měla pomoci společná třída 250 a 600 ccm, která by jela světový šampionát v roce 2010.
A teprve od roku 2011 by se jela v mistrovství šampionátu kompletně nová třída, tedy čtyřtakty do 600 ccm.
A další rovněž nepotvrzená zpráva hovoří o tom, že pneu firma Michelin sice odešla "dobrovolně" z MotoGP, ale právě se zavedením této nové kubatury od roku 2011 by měla mít pro tuto kubaturu exkluzivitu a Dunlopům by zůstala poze třída stopětadvacítek.
Obě zprávy nejsou samozřejmě ještě potvrzené, ale není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, že?