KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. do 29. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Vybuchla bomba, Bradl bez sponzora !!!

Text: Jiří Mikšík, Foto: Kiefer Racing
28.10.2008
 

Boss firmy Grizzly Gas - sponzor německé stáje do 125 ccm - Gangelberger nehrál příliš poctivou hru a to znamená konec ? týmu Kiefer Racing. Nejen o tom, ale i o dalších novinkách je následující článek.

Týmy Emmi Caffé Latte a Kiefer Racing Grizzly Gas měly v letošní sezóně společné hospitality - s tím je ovšem konec, říká v časopise MSa Daniel Epp.

A o co vlastně šlo? Pan Gangelberger (Grizzly Gas) se pokoušel přesvědčit sponzora "Interwetten", že výsledky Bradla jsou lepší než Corteseho a dostat "Interwetten" na stranu týmu Kiefer Racing. To se mu ale nepodařilo, naopak potom sám ukončil posláním mailu své působení v týmu Jochena Kiefera. Ten se Danielu Eppovi omluvil s tím, že o tom neměl ani zdání. Faktem tedy  je, že tým Kiefer Racing nemá na příští rok sponzora !!!

Jako náhradní varianta, na kterou je ale, zdá se časově hodně pozdě, nebo´t se jedná o milionové částky, je varianta sponzora Red Bull, který má sice zastoupení ve třídě do 125 ccm (KTM), ale ve 250 né. Motocykly by měly být Honda 250 a jako jezdci už jmenovaný Stefan Bradl a Japonec Hiroshi Aoyama. Mimochodem ten byl ještě v sobotu večer hodně blízko podepsání smlouvy s Aprilií, ale pak přece jen dostal přednost Shinya Nakano.

A co k tomu říká čtvrtý muž letošního šampionátu stopětadvacítek a vítěz této třídy u nás na Masarykově okruhu: "Raději nic", hodně otráveně mluvil ve Valencii Stefan Bradl.

Jinak Honda zřejmě zachrání dvěstěpadesátky, pokud by vyšly všechny chystané projekty: O týmu Kiefer se sponzorem Red Bull se píše o několik řádků nahoře (jezdci Stefan Bradl, Hiroshi Aoyama), připraven je německý tým okolo Dirka Heidolfa a okruhu Sachsenring (jezdec Toni Wirsing z Německa a Švýcar Bastien Chesaux ?) a do hry by měla vstoupit i Francie s týmem okolo bývalého jezdce Grand Prix, Alaina Broneca (jezdci zatím neznámí, motocykly údajně rovněž Honda).  

A konečně na troskách bývalé stáje Polaris Word chce Diana Zschoch nechat jet ve dvěstěpadesátkách Američana Stevie Bonseye. Druhé místo pilota je zatím volné.

A místo Bonseye pojede v týmu Arie Molenaara Švýcar Randy Krummenacher - samozřejmě že na Aprilii.

"Ve stopětadvacítkách dostane tovární Aprilie RSA každý, kdo bude mít potřebné peníze", říká šéftechnik Aprilie Gigi Dall´Igna. V roce 2008 jelo tovární motocykly Aprilia a Derbi v hodnotě 180 000 Euro (ovšem bez náhradních dílů a mechanického zabezpečení) celkem 8 jezdců - Talmacsi, Smith, Corsi, Cortese, di Meglio, Pol Espargaro, Olivé, Gadea a Bradl, v roce 2009 by jich mohlo být podstatně víc.

Ptáte se proč? Inu nový reglement této třídy na rok 2009 dovoluje pouze jeden motocykl pro jezdce, takže:

S továrními motocykly RSA mohou nově počítat třeba Ital Andrea Iannone a Japonec Takaaki Nagatomi (oba I.C. Team), Švýcaři Randy Krummenacher (De Graaf alias Arie Molenaar) a Dominique Aegerter (Ajo Motorsport).
 K tomu pochopitelně stávající jezdci: Smith (Aspar), Cortese (místo Emmi Caffé Latte nyní Ajo Motorsport) a jiní.




Další články sekce