Vycházející hvězda Míry Popova zářila v Itálii
Třetí ročník \"Coppa Umbra Velocit\", který se uskutečnil tento víkend na okruhu v italském Magione, byl příležitosti pro závodní debut ve třídě 125 GP Miroslava Popova, teprve čtrnáctiletého jezdce z České republiky, který svou velkou premiéru prožil jako součást italského Ellegi Teamu.
Tým lidí okolo Míry Popova se v roce 2007 rozhodl pro cestu silných zahraničních šampionátů pro mladé, začínající jezdce, i proto není vidět tohoto závodníka v českém mistrovství. Po domácích začátcích s motocykly kategorie Minibike odjel Míra Popov na doporučení Lucy Pasiniho (otec závodníka GP250) do Španělska, kde se v závěru roku 2007 poprvé představil s motocyklem 80cc při testech na okruhu Cartagena. Manažery týmu jeho výkon velmi zaujal, a i proto mu nabídli smlouvu pro rok 2008. Mladý jezdec tak absolvoval rok 2008 v barvách španělského týmu Invent Racing, kde mimo jiné začínali svou závodní kariéru jezdci Grand Prix jako například Dani Pedrosa, či Jorge Lorenzo. A sezona to byla opravdu velmi úspěšná, když na jejím konci se mohl radovat z celkové 3. pozice španělského šampionátu osmdesátek. Logicky následoval postup o třídu výše a samozřejmě opět v zemi motocyklovým závodům zaslíbené – ve Španělsku.
Rok 2009 zahájil Míra Popov ve stejném týmu, ale s motocyklem Metrakit Pre 125GP. S ním opět patřil k nejlepším jezdcům šampionátům Katalánska, Andalusie a Středozemí, což neuniklo pozornosti manažerů další vyspělé motocyklové země – Itálie. Podpis smlouvy s výše jmenovaným Ellegi Teamem ho přivedl k dalšímu posunu jeho kariérou
Velmi mladý Míra nyní v sedle ostré Aprilia RS 125GP byl dominantní již v tréninkových jízdách na okruhu Magione, po kterých získal pole position pro závod mladých nadějí Coppa Umbra Velocità, tedy v experimentální třídě, kde vedle sebe jezdí dvoutaktní motocykly 125cc a čtyřtaktní stroje 250cc (nasazeny byly stroje Moriwaky-250 a Kawasaki 250-4T.
Svůj opravdový jezdecký um ovšem Popov předvedl až v samotném závodě. Do něj totiž z pole position špatně odstartoval. Po projetí úvodní zatáčkou se jeho stroj nacházel dokonce na úplně posledním místě. Čtrnáctiletý jezdec, který důkladně neznal okruh, prostředí, ani motocykl, se však nevzdal a postupně se dokázal prosazovat přes své soupeře. Svou schopnosti a rozhodností doslova převálcoval celé startovní pole a v závodě nakonec zvítězil o 13 sekund před druhým Elio Cuntim, jezdícím s Hondou RS125 týmu MC Pasolini.
Výkon českého závodníka nemohl uniknout představitelům italské národní motocyklové federace, která mu prakticky okamžitě udělila divokou kartu pro start v závodě národního šampionátu Itálie třídy 125GP, který se bude konat 23. srpna 2009 na okruhu v Misanu.