Zlatý kahanec 2008
Dostala jsem za úkol sesmolit po těrlických závodech pár řádků. Prvně jsem si říkala, co asi tak budu psát, ale člověk najednou zjistí, že kdyby chtěl, tak může popsat i několik stránek.
To samo svědčí o tom, že závody byly buď úplně skvělý, nebo úplně hrozný.
Když to, co budu psát dál shrnu, tak jsem si z obnoveného těrlického okruhu odvezla krásný zážitek a pro mě tyto závody byly skvělé (jedny z nejlepších letos) a pevně doufám, že začala jejich nová tradice.
Zúčastnila jsem se jako člen Indi Racing teamu, takže jsem měla možnost pozorovat dění v depu, diváky i pořadatele a samozřejmě jezdce.
Indi #23 už dorazil na místo v úterý, rovnou z Pannonie, kde byl na testování. Aspoň měl možnost si užít trochu klidu u místní přehrady.
V pátek se konala zahajovací akce na havířovském náměstí, kde bylo postaveno velké podium a jezdci se dopravili na svých závodních strojích na místo po vlastní ose. Indi neplánovaně podstoupil autogramiádu (zajistit hromady plakátů nebyl žádný problém, protože letos byl právě Indi na plakátech a vstupenkách k tomuto závodu) a se svojí indiánskou čelenkou byl pro spousty přítomných (nejen) dětí opravdovým zpestřením a středem pozornosti.
Depo, část asfalt, část travnaté plochy, je umístěno přímo u startu a nájezd i výjezd fungoval bez problémů. V pátek večer už bylo krásně zaplněné i přes obavy z počasí, které slibovalo přívalové deště. Samotná trať byla viditelně dobře zabezpečená s krásným novým asfaltem. V sobotu měly tréninky skluz a museli jsme se pořád informovat o novém časovém rozvrhu, ale pak se to docela ustálilo a na to, že se jednalo o první ročník, to fungovalo dobře.
Když už jsem se dotkla té informovanosti, tak jsem slyšela pochvaly na tlampače podél trati, že bylo krásně slyšet a rozumět, takže za to určitě velká pochvala.
Když najížděli do první „kvaldy“ jezdci ve třídě do 600ccm, bylo vidět, jak se těší na tu jízdu a tak neopomenuli hnedka ze startu motorku zvednout na zadní, jako by i ty samotný motorky byly tolik natěšený. Po této první jízdě nám bylo jasný, jak moc rychlý tyhle závody budou a jak moc budou znát rozdíly v motorkách, které třeba v Hořicích nehrají tak úplně hlavní roli.
Indi #23 měl ve třídě do 600ccm připravenou ZX6R, kterou má ve „stockové“ úpravě (vlastně v žádné :-D ) a ve třídě nad 600 svojí GSXR 750 taktéž v sérii, jelikož je to Indiánova civilní motorka. Indi stihl na GSXR i pár kol nahrát na kameru během tréninku, kamera se ovšem za jízdy začala odlepovat z nádrže, a tak ji Indi vytrhl a při rychlém průjezdu depem hodil po prvním známém obličeji a jel dál...kamera pořád natáčela i když putovala dál do dalších rukou,což se neobešlo bez různých průpovídek, takže na úpravě videa se pracuje a máte se na co těšit J
Během prvních tréninků se projevily problémy s časomírou, kdy ve výsledcích bylo započítáno třeba jen jedno kolo, nebo naopak nesmyslné časy, ale to se během druhého tréninku vcelku zlepšilo.
Indi si nakonec vyjel v šestkách čtvrtou pozici v první řadě, kdy na pole position stál výborný jezdec Rico Penzkofer se svojí brutálně nabitou R6. Dále pak Brož se sportovou ZX6R a Chalupa s GSXR. Ve třídě nad 600 měl Indi pole position a vedle něj stál Brož se svojí ZX10R a také Přemek Glinz se svojí Suzuki GSXR 1000. Večer a v noci se začalo projevovat špatný počasí, ale ráno jsme se kupodivu probudili do vcelku pěkného nedělního dne. Počasí se nad pořadateli Zlatého Kahance 2008 opravdu smilovalo a mělo to určitě obrovský vliv i na diváckou účast. Když jsme stáli po jednom závodě při vyhlašování vítězů u depa a viděli jsme jak se po otevřené trati zleva i zprava hrnou davy diváků, to byla nádherná podívaná!
Starty obou závodů byly napínavý jako kšandy a nervozita jezdců a jejich doprovodů byla neuvěřitelná. V šestkách podle očekávání vyhrál s velkým náskokem Rico Penz a za ním po zajímavých soubojích, kdy se neustále střídalo pořadí, dojel na skvělém druhém místě Indi #23 a za ním na třetím místě Chalupa.
V litrech si již nechtěl nechat znovu ujít bednu Brož a tak si se svojí ZX10R na táhlých, dlouhých rovinkách postupně vybojoval slušný náskok a za ním dojel zase na skvělém druhém místě Indi #23 a následně Přemek Glinz.
Tenhle víkend se tedy pro náš tým opravdu vydařil a na příští rok možná budeme uvažovat o konkurenceschopnějších strojích právě pro tenhle závod J
Poslední výtku bych měla k možnosti stravování, to bylo hodně podceněný, bylo tam jen pár stánečků a klobásy se ani nestíhali dopékat a fronty dosahovali hrůzných rozměrů , no a takovej hladovějící Indián, to je potom peklo! J
Takže závody super, počasí vyšlo, pořadatelé se fakt snažili, obešlo se to bez vážnějších malérů a věřím, že i diváci si to opravdu užili. Kdo nepřijel, přišel o fakt povedený závodní víkend. Doufám, že přírodní okruhy s kvalitou jakou mají Hořice nebo Těrlicko, budou nadále přibývat…no a možná…možná se dočkáme nějakého českého šampionátu na přírodních tratích…kdo ví.
Na závěr by náš tým chtěl poděkovat všem sponzorům, výbornou práci odvedl mechanik Milan Urban a na telefonu s radami připravený Jan Halbich a v neposlední řadě patří dík našim kamarádům z tohoto kraje, kteří nás přijeli podpořit!