KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Solidní úvod českého týmu

Tisková zpráva týmu Orion – Moto Racing Group
Solidní úvod českého týmu
02.01.2021
 

Michek s Engelem chtějí na Dakaru prohánět továrny.


Ambiciózní vstup do Dakarské rallye předvedli jezdci z týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel mají za sebou prolog, tedy jedenáctikilometrový měřený test. A prokázali, že jsou dobře připraveni. Vždyť Michek dojel na 24. místě a za sebou nechal dva jezdce na továrních strojích. Jeho kolega Engel skončil šestatřicátý. „S časem jsem spokojený, je to zajímavý výsledek. Chceme, aby o nás tovární týmy věděly,“ dodal Michek. Jezdce v sobotu čeká slavní výjezd na startovní rampu, v neděli je pak na programu první etapa.

Žádné pokojné výjezdy dun, v Saudské Arábii se začalo zostra. Prolog letošní Dakarské rallye se odehrál v písčité a kamenité pistě. „Byl to jedenáctikilometrový mazec, masakr. Na trati bylo totiž docela dost šutrů, jelo se přes horu a pak jsme octli v řečišti. Dalo se tam spadnout a jsem rád, že jsem to zvládl. Máme to dobře rozjeté,“ popisoval sobotní terén Michek, který na vítěze ztratili 40 vteřin. Přitom organizátoři tvrdili, že letošní trasa bude mnohem techničtější a na účastníky čekají kopcovité terény.

„To se zatím vůbec nepotvrdilo. Jak shakedown tak prolog byl hodně rychlý. Doufám, že další etapy budou těžší, techničtější a nebude to rovné jako minulý rok,“ přál si Milan Engel, který se ze začátku pral s navigací. „Celý rok jsem nemohl pořádně trénovat na motorce, těžce jsem se s tím sžíval. Myslím, že jsem mohl zajet rychleji.“ To jeho týmový kolega si dával bacha hlavně na nebezpečné kameny. „Zvláště ty malinké kamenité jehličky jsou nebezpečné. Když je člověk chytne a najede na větší množství, tak ho to katapultuje do neznáma. Občas se tam nacházel také pařez mezi nimi. Proto je důležité se na to zaměřit a být sehraný s navigací,“ tvrdil Michek.

Jak porazit Hondu nebo KTM? Chytrostí
Pro ORION – Moto Racing Group byly však sobotní výkony velmi dobrým signálem. Vždyť Michek porazil dva tovární jezdce na Hondě a KTM. „Trochu jsme to tam rozčísli mezi továrnami, za což jsme vždycky velmi rádi. Budeme bojovat dál, aby se nám to dařilo,“ tvrdil Michek, který před rokem bojoval o pozici nejlepšího nováčka na Dakaru. Jak vůbec může český tým porážet závodníky na továrních hondách či KTM? Chytrostí. Prostředky a několikaletým vývojem to určitě nelze.

„Máme motorky od KTM, ve kterých jsme si samostatně seřídili motory. A dále používáme hodně českých komponentů, protože se můžeme podílet na jejich vývoji a přizpůsobovat to našim potřebám. Jsme v přímé spolupráci s lidmi, kteří vyrábí například výfuky, sedačky nebo brzdy. I tak jsou ale tovární týmy před námi o krok napřed,“ vysvětlil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.
 


Další články sekce Dakar