vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 6. července do 12. července 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nový model BMW R 18

Text a foto: BMW Motorrad CZ
Nový model BMW R 18
26.05.2020
 

Působivý cruiser s motorem o největším zdvihovém objemu, jaký kdy u BMW postavili a s nadčasovými designovými prvky.


Nová BMW R 18 cituje z naší historie a ikonických prvků, které jsme podrobili důslednému dalšímu vývoji. Výsledek: působivý cruiser s motorem o největším zdvihovém objemu, jaký jsme kdy postavili, a s nadčasovými designovými prvky – například dvojitou dekorační linkou verze R 18 First Edition.

Motocykl má širokou a nízkou siluetu. Dvojitý ocelový rám objímá masivní motor, který vypadá jako socha a ještě umocňuje působivý charakter stroje. Navíc máte četné možnosti individuální výbavy: model R 18 sází na maximální jednoduchost s možností co největší individualizace.

Již od roku 1923 sázíme na motory boxer – z přesvědčení. Dvouválcový boxer o zdvihovém objemu 1802 ccm motocyklu R 18 je největší boxer, jaký jsme kdy vyrobili. Jeho maximální krouticí moment 158 Nm je k dispozici již při 3000 ot./min. V rozmezí 2000 až 4000 ot./min. máte vždy k dispozici přes 150 Nm, tedy vždy dostatek krouticího momentu při typicky boxerovém průběhu výkonu. Při 4750 ot./min. tento „Big Boxer“ dává výkon 67 kW (91 HP). V jeho útrobách se přitom snoubí tradice s moderní technikou. Pro nerušený přísun emocí na silnici.

Model R18 v sobě spojuje mnoho ikon naší historie, jako např. odkrytá kardanová hřídel. Tyto prvky jsme podrobili důslednému dalšímu vývoji a přenesli je do současnosti. Vše o technických údajích a standardní výbavě se dozvíš zde.

Technické údaje

Motor
Design Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer se dvěma řetězem poháněnými vačkovými hřídelemi uloženými nad klikovou hřídelí.
Vrtání x zdvih 107,1 mm x 100 mm
Zdvihový objem 1802 cm³
Jmenovitý výkon 67 kW při 4750 ot/min
Max. točivý moment 158 Nm při 3000 ot/min
Kompresní poměr 9,6 :1
Příprava palivové směsi Elektronické vstřikování do sání / digitální management motoru: BMS-O s elektronickým ovládáním plynu
Čištění výfukových plynů Třícestný řízený katalyzátor

Výkonnostní parametry / spotřeba
Max. rychlost přes 180 km/h
Spotřeba na 100 km podle WMTC 5,6 l/100 km
Druh paliva Bezolovnatý benzín (max. 15 % etanolu, E15) / ROZ 95 90 AKI

Elektroinstalace
Alternátor Alternátor s permanentními magnety 600 W (jmenovitý výkon)
Akumulátor 12 V / 26 Ah, bezúdržbový

Přenos síly
Spojka Jednokotoučová suchá spojka
Převodovka šestistupňová převodovka s přímým záběrem ve vlastní převodové skříni
Sekundární pohon Kardan

Podvozek / brzdy
Rám Dvojitý ocelový rám s našroubovanými průvlaky
Vedení předního kola / odpružení Teleskopická vidlice
Vedení zadního kola / odpružení Ocelová dvouramenná kyvná vidlice s centrální pružnou vzpěrou
Zdvih odpružení vpředu/vzadu 120 mm / 90 mm
Rozvor 1731 mm
Závlek kola 150 mm
Úhel hlavy řízení 57,3°
Kola Paprskové kolo (jen vpředu)
Velikost ráfku vpředu 3,5" x 19"
Velikost ráfku vzadu 5,0" x 16"
Pneu vpředu 120/70 R 19
Pneu vzadu 180/65 B16
Přední brzda Dvoukotoučová brzda, průměr 300 mm, čtyřpístkový pevný třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová brzda, průměr 300 mm, čtyřpístkový pevný třmen
ABS BMW Motorrad integrální systém ABS (částečně integrální)

Rozměry / hmotnosti
Výška sedadla při pohotovostní hmotnosti 690 mm
Oblouk rozkročení při pohotovostní hmotnosti 1630 mm
Použitelný objem nádrže cca 16 l
z toho rezerva cca 4 l
Délka 2440 mm
Výška (bez zrcátka) 1126 mm
Výška (nad zrcátkem, při pohotovostní hmotnosti podle DIN) 1232 mm
Šířka (se zrcátky) 964 mm
Pohotovostní hmotnost v pojízdném stavu, s plnou nádrží 345 kg
Přípustná celková hmotnost 560 kg
Užitečné zatížení (při standardní výbavě) 215 kg