vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 30. listopadu do 6. prosince 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Yamaha MT-09 Hyper Naked 2021

Text a foto: Yamaha Motor Europe
Yamaha MT-09 Hyper Naked 2021
16.11.2020
 

Zcela nový stroj MT-09 Hyper Naked se špičkovými parametry.


Temná strana Japonska
Jak se první desetiletí 21. století chýlilo ke konci, skupina vizionářských designérů spolu s některými z nejtalentovanějších inženýrů v oboru pracovala na něčem, z čehož později vznikl jeden z nejikoničtějších motocyklů v historii společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. Jednalo se o začátek zcela nové kapitoly v historii společnosti Yamaha; ta se tak vymanila z konvenčního japonského designu motocyklů, vydala se odvážným novým směrem a znovu potvrdila svou pozici inovativní značky se vzrušujícími stroji.
Cílem bylo vytvořit nový druh stroje, jehož primární funkcí bylo inspirovat, vyvolat emoce a zapůsobit. Radikálně odlišný motocykl, který by ohlašoval nový začátek, postavil se konvencím a byl katalyzátorem nových změn nejen v rámci společnosti Yamaha, ale také ve světě motocyklů. Stroj navržený k jízdě jen pro samotné vzrušení z jízdy, který by nové generaci podobně smýšlejících nadšenců vnesl skutečný pocit sounáležitosti a jasný pocit identity.
Namísto hledání inspirace za hranicemi se úzce propojený tým pracující na tomto tajném projektu obrátil ke svým japonským kořenům a začal zkoumat unikátní subkulturu japonských motocyklistů, aby zjistil, jaký názor panuje v ulicích. Ukázalo se, že budoucnost motocyklů bude především o emocích, vzrušení a pocitech.
Zbytek už je historií. Tým společnosti Yamaha představil výsledky roků tvrdé práce v roce 2013. Nový motocykl inspirovaný minimalismem Japonska, který všechno změnil. Rychlý, hbitý a agresivně stylizovaný nahý stroj MT-09 okamžitě přilákal novou generaci mladších jezdců, kteří milovali jeho brutální přitažlivý vzhled, motor s velkým točivým momentem i jízdu nabitou adrenalinem. Zároveň si mnoho zkušených motorkářů uvědomilo, že tento nový model nabízí vše, kvůli čemu se ve svém mládí původně do motocyklů zamilovali.
Velký důraz na vzrušení z jízdy i prémiovou kvalitu, minimalistický design a použití čisté technologie, která pomáhá umocnit zážitek z jízdy – filozofie „temné stránky Japonska“ inspirovala od začátku každý model Yamaha Hyper Naked a zůstává silou, díky které je každý MT mnohem více než pouhý motocykl.

Yamaha MT-09: Nejčistší motocykl Hyper Naked
Nezdá se to být tak dávno, co původní model MT-09 dorazil na trh a přinesl do světa motorkářů radikální novou sílu a nový druh energie. Díky zakomponování nahé konstrukce, silnému postoji a hrozivému vzhledu v kombinaci s tříválcovým motorem s technologií křížové klikové hřídele s mocným točivým momentem, jakož i s velmi konkurenční cenou, se pro společnost Yamaha první generace modelu MT-09 setkala s okamžitým úspěchem.
Originální model MT-09 zachytil samotnou podstatu motocyklu a stal se definitivním všestranným sportovním strojem. Nejenže se tento zásadní stroj ukázal být jedním z nejúspěšnějších a nejvíce ikonických modelů společnosti Yamaha vůbec, ale byl také prvním motocyklem firmy v segmentu Hyper Naked. Rychle ho v roce 2014 následoval příchod modelu MT-07 – dalšího mimořádně úspěšného motocyklu, který se umístil na posilující pozici lídra v kategorii střední váhy.
Dnešní řada Hyper Naked nabízí celkem 8 modelů s kubaturou od 125 do 1 000 ccm, což z ní činí jednu z nejširších a nejúspěšnějších řad, jaké kdy byly za celou 65letou historii společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. vyrobeny. Od roku 2013 bylo v Evropě prodáno více než 250 000 modelů MT, což jen podtrhuje bohatou přitažlivost konceptu Hyper Naked na trhu.
V roce 2021 se společnost Yamaha chystá představením zcela nového modelu MT-09 posílit svoji dominanci v kategorii Hyper Naked. Tento dynamický nový motocykl je lehčí, výkonnější a technologicky vyspělejší ve všech oblastech a působí jako nejčistší vyjádření základních hodnot, díky kterým se řada MT staví do pozice nejúspěšnějšího výrobního segmentu společnosti Yamaha a je jednou z nejúspěšnějších produktových řad na evropském trhu.

Zcela nový model MT-09: Nižší hmotnost, vyšší výkon, maximální technické parametry
Od roku 2013, kdy na scénu dorazil původní stroj MT-09, se trh nahých motocyklů Hyper Naked rozrostl a stal se jedním z největších a nejdůležitějších výrobních segmentů společnosti Yamaha. Tento převratný model přilákal v letech 2013 až 2017 téměř 50 000 zákazníků z Evropy. V roce 2018 byla na trh představena 2. generace modelu a se svým novým designem a motorem vyhovujícím normám EU4 zajistil pokračování úspěchu tohoto ikonického stroje.
Zcela nový model MT-09 pro rok 2021 zůstává naprosto věrný základním hodnotám, na kterých staví filozofie Hyper Naked. Jedná se o motocykl s vyššími technickými parametry, který je lehčí, výkonnější a dokonalejší v každé oblasti. Hlavním cílem ve vývoji bylo předně dosáhnout stavu Kanno Seino (vzrušující výkon), který by umocnil vzrušení zažívané při každé jízdě. Dále bylo nezbytné zajistit jezdci možnost využít vynikajícího výkonu motoru a podvozku stroje a zároveň zachovat pohodlí a přirozené jízdní parametry začleněním komplexního balíčku elektronických systémů podpory jízdy.
Nový model MT-09 přináší ještě dynamičtější výkon a hbitější ovládání. Nový model MT-09 je již v základu vybaven prvotřídní elektronickou řídicí technologií a vybavením. Dostává se vám tak do rukou špičkový balíček s nejkonkurenceschopnějšími cenami ve třídě Hyper Naked s kubaturou 900 ccm.

Nový motor CP3 EU5 o objemu 889 ccm: Větší objem, více výkonu, vyšší točivý moment, více zábavy
Lepší zpětná vazba a vyšší kontrola. Klíčovým faktorem pro dosažení posilující pozice modelu MT-09 na špici je vzrušující výkon jeho tříválcového motoru CP3 s klikovým křížovým hřídelem. Po 8 letech poskytování těch nejzajímavějších zážitků z jízdy pro majitele v Evropě nastal čas, aby náš milovaný motor o objemu 847 ccm předal žezlo nové konstrukci, která zajistí vyšší výkon a točivý moment bez ohledu na otáčky motoru.
Pro dosažení vyššího točivého momentu a hbitějšího pocitu došlo ke kompletnímu přepracování motoru, který zaručuje splnění norem EU5 pro rok 2021 a vyznačuje se nižší hmotností. Prakticky každá hlavní součást je nová, včetně pístů, ojnic, vačkových hřídelí a klikové skříně. Navíc přes svoji větší kapacitu a vyšší výkon je pohonná jednotka, včetně nového výfuku, o 1 700 g lehčí než současná konstrukce. Výkon hodný roku 2021.
Nejvýznamnější vylepšení, tedy to, které je klíčem k dosažení dramatického nárůstu výkonu a dynamičtějšího charakteru nového motocyklu, je skryto ve vyšším točivém momentu motoru CP3. Maximální točivý moment nového motoru je 93 Nm a maximálního točivého momentu je dosaženo už při 7 000 ot./min, což je o celých 1 500 ot./min níže, než doposud.
Vyšší lineární točivý moment při nižších otáčkách motoru zajistí vyšší výkon nového modelu MT-09 ve „skutečném světě“ tím, že umožní jezdci plně využívat energii motoru při rychlostech každodenní jízdy. Díky motoru CP3 s větším objemem, který současně vyhovuje požadavkům normy EU5, je nový model MT-09 ještě více vzrušujícím motocyklem, který vám zajistí skvělé zážitky a je schopen podat vyšší výkon za všech jízdních podmínek, ať už jede rychle nebo pomalu, na mokru nebo na suchu.
Ať už se proplétáte městským provozem na každodenní jízdě ve městě, jedete do kavárny nebo řežete zatáčky na klikatých silnicích mezi vesnicemi, nový 889ccm motor s velkým točivým momentem vás nezklame za žádných okolností. Společně pak se svým novým systémem rychlořazení s funkcí řazení nahoru a dolů je model MT-09 chystaný na rok 2021 hlavním uchazečem o ta nejvyšší ocenění v kategorii Hyper Naked v objemu 900 ccm.

Nový systém dodávky paliva: Silný točivý moment a výkon se zvýšenou hospodárností
Jednou z klíčových konstrukčních vlastností nového 889ccm motoru je zcela nový systém dodávky paliva. Zatímco současný model MT-09 má své vstřikovače paliva připojeny přímo k hlavě válců, u nového modelu je vstřikování paliva na straně škrticí klapky a palivo je vstřikováno na zadní stranu hlav sacích ventilů.
Tento systém zajišťuje lepší atomizaci paliva a snižuje míru ulpívání paliva na stěnách sacího otvoru. Tento nový systém zajišťuje vynikající účinnost spalování a přispívá k 9% zlepšení spotřeby paliva u nového modelu.

Nová škrticí klapka APSG ride-by-wire: Nižší hmotnost, skvělý pocit
Elektronické ovládání škrticí klapky Yamaha u modelu MT-09 bylo v modelu pro rok 2021 vylepšeno přidáním nového systému APSG (Accelerator Position Sensor Grip). Podobně jako u modelu YZF-R1 a R1M, který je vybaven nastavením tření a otevírání škrticí klapky pro daný model, nahrazuje tento lehký systém „ride-by-wire“ uspořádání kladek předchozího modelu tak, aby zajistil vynikající pocit a spolehlivost.

Nové systémy sání a výfuku: Lepší pocit z točivého momentu a zrychlení
Zcela nový 889cc motor je vybaven přepracovaným vysoce účinným systémem sání vzduchu a nově navrženým výfukem, které pomáhají umocnit pocit zrychlení a točivého momentu. Každé z nově navržených sběrných potrubí z nerezové oceli má odlišné zakřivení, které zajišťuje vynikající pulzní efekt. Navíc díky výstupu výfukového potrubí po obou stranách zažije jezdec opojný řev v dechberoucím „stereu“.
Díky novému 1,5komorovému designu se symetrickými levými/pravými koncovkami výfuku je lehký výfukový systém o 1 400 g lehčí než předchozí model a byl speciálně vyladěn tak, aby dotvářel lepší pocit točivého momentu při rozjezdu z místa nebo průjezdu obtížnou zatáčkou.
Jak se zvyšují otáčky motoru, stává se zvuk sání dominantnějším a umocňuje pocit zrychlení. Nový systém sání je pak speciálně navržen tak, aby dále zlepšoval pocit z jízdy vyznačující se bohatým točivým momentem modelu MT-09. Toho bylo dosaženo použitím kvalitní skříně vzduchového filtru se zcela novým uspořádáním tří kanálů, kde má každý kanál jiný průřez a délku.

Optimalizovaná převodovka a vylepšená asistenční antihoppingová spojka: Hladší a jednodušší
Aby se vyrovnala vyššímu výkonu motoru u modelu pro rok 2021, optimalizovali jsme převodovku mírným zvýšením převodových poměrů na 1. a 2. rychlostním stupni. Navíc pro dosažení dobrého pocitu při řazení byla namontována nově navržená řadicí vidlice. Ke zvládnutí zvýšeného točivého momentu používá asistenční antihoppingová spojka pro své třecí lamely nový materiál a úhel vačky byl upraven tak, aby vznikl menší tah na páku a ještě jemnější chování podvozku při podřazování.

Hliníkový litý rám Deltabox: lehčí, silnější, hbitější
Model MT-09 pro rok 2021 byl vylepšen ve všech oblastech a je vybaven zcela novým lehkým podvozkem Deltabox z hliníku litého pod tlakem metodou CF, který byl vyvinut v harmonii s 889ccm motorem o velkém točivém momentu. Společnost Yamaha je světovým lídrem v používání technologie CF (Controlled Filling), tedy moderního procesu lití pod tlakem, který společnosti umožnil vyrábět extrémně lehké a silné hliníkové konstrukce, jako je nový rám a kyvná vidlice modelu MT-09.
Technologie CF umožnila společnosti Yamaha navrhnout historicky nejtenčí stěny na jakémkoli litém rámu Yamaha. Nově navržený hliníkový rám, podsedlový rám a kyvná vidlice jsou doplněny o větší dvojité paprsky, které vedou přímo ze sestavy hlavy řízení až k čepu kyvné vidlice a poskytují optimální pevnost. V porovnání s předchozím modelem jsou navíc o 2,3 kg lehčí, což významně přispívá k vyšší hbitosti modelu MT-09 pro rok 2021.
Pro dosažení lepších jízdních vlastností bylo zdokonaleno vyvážení tuhosti v podélné, boční a torzní ose, přičemž 50% zvýšení tuhosti v boční ose zajišťuje vysokou úroveň stability v přímém směru.
Kvůli doplnění kompaktnější konstrukce a kratší přední vidlice byla poloha trubky hlavy řízení snížena o 30 mm, což zlepšuje pocit přilnavosti předního kola při zatáčení a přináší lepší zpětnou vazbu pro jezdce. Došlo také ke zlepšení ovladatelnosti díky použití nově navrženého podsedlového rámu z hliníku litého pod tlakem metodou CF, který je o 1,5 kg lehčí než ocelová verze z předchozího modelu.

Kyvná vidlice s vysokou tuhostí: Nižší hmotnost, lepší stabilita
Ve srovnání se současným provedením s pravou částí ve tvaru „banánu“ má nová, o 250g lehčí hliníková kyvná vidlice mnohem rovnější pravou stranu. Dosahuje tak symetričtějšího vzhledu, který ladně doplňuje celý design nové generace. K dosažení lepší stability v zatáčkách a při jízdě v přímém směru je čep kyvné vidlice pro model pro rok 2021 namontován mezi konstrukci rámu, což je rozdíl oproti dřívějšímu modelu, kdy byly otočné čepy namontovány na vnější straně rámu. Toto nové provedení a uspořádání kyvné vidlice snižuje neodpruženou hmotnost a doplňuje přepracované vyvážení tuhosti nového rámu.

Nekrytý design nové generace: Holý, krásný a čistý styl nové generace MT
Svým holým, krásným a funkčním vzhledem je nový model MT-09 dalším důležitým krokem v pokračující evoluci třídy MT. Designový koncept spočíval ve zbavení se všeho nadbytečného a představení exteriéru, který odhalí poctivou mechanickou krásu funkčních komponent motocyklu.
Konstruktéři společnosti Yamaha zůstali věrni základnímu charakteru MT a zároveň se jim podařilo vytvořit novou generaci Hyper Naked, která vizuálně vystihuje charakteristické vlastnosti stroje: především zvuk, točivý moment, svobodu a hbitost motocyklu.

Vyjádření pocitu z točivého momentu
Pocit z točivého momentu je vyjádřen extrémní centralizací hmotnosti, která zdůrazňuje robustní vzhled motocyklu a dotváří pocit síly deroucí se na povrch. Umístěním světlometu, nádrže, sedadla a výfuku co nejblíže k motoru vzniká celkový dojem kompaktní hmoty připravené k akci. Nové detaily, jako je vyztužené žebrování na krytu klikové skříně, vyjadřují pocity mechanické pevnosti a nově vyvinutá barva rámu Crystal Graphite zdůrazňuje materiálové kvality mechanických dílů a dává na odiv působivý a vysoce rafinovaný vzhled.

Minimalistické „nekryté“ provedení
Tato nová lehká řada Hyper Naked je vyjádřením hbitosti a vynikajících jízdních vlastností nového modelu MT-09, pro který společnost Yamaha vyvinula nekrytý design, ve kterém chybí veškerá zbytečná karoserie a vzniká tak dynamické a agilní nové provedení ze všech úhlů. Kompaktní přední blatník a minimalistická gondola světlometů jsou jedinými dalšími díly karoserie tohoto mohutného nahého podvozku, který zdůrazňuje krásně tvarovaný podvozek a dodává motocyklu silný, účelný a mechanicky čistý vzhled umocněný barvou rámu Crystal Graphite.
Štíhlé sedadlo a špičatá zadní část spolu s naprostou absencí bočních panelů a dalších zbytečných doplňků slouží k zdůraznění holého a překrásného vzhledu tohoto skvěle vybaveného modelu Hyper Naked.
Kompaktní provedení karoserie zdůrazňuje čistý a atletický charakter tohoto dokonalého modelu Hyper Naked, který váží pouhých 189 kg, což je o 4 kg méně než u současného modelu a výrazně méně ve srovnání s jeho nejbližším konkurentem ve třídě nahých strojů v objemu do 900 ccm.

Flexibilní poloha jezdce: Na míru všem
Poloha jezdce byla navržena tak, aby vyhovovala všem bez ohledu na fyzické dispozice. Jezdci si tak mohou nastavit polohu, ve které jsou se strojem jedno tělo od okamžiku nasednutí. Zejména tvary dílů, jako je palivová nádrž a sedadlo, byly vylepšeny opakovanou aplikací přístupu Kanno Hyoka (hodnocení výkonu motocyklu na základě vnímání a zpětné vazby testovacího jezdce), aby měl jezdec dokonalý pocit sžití se se strojem.

6osá jednotka IMU: Supersportovní model řady R pro maximální výkon
Nový stroj MT-09 je prvním modelem společnosti Yamaha v kategorii Hyper Naked, který je vybaven sofistikovanou 6osou inerciální měřicí jednotkou IMU, tedy jedním z nejsofistikovanějších inteligentních elektronických součástí v tomto odvětví. 6osá jednotka IMU u nového modelu MT-09 byla vyvinuta přepracováním systému z modelu YZF-R1 používaným od roku 2015 a je o 50 % menší a o 40 % lehčí díky důkladné revizi rozložení senzoru.
Neustálé měření zrychlení v předo-zadní ose, vertikální ose i ve směru vlevo-vpravo, společně s měřením úhlové rychlosti ve směrech náklonu, otáčení a vybočení stroje – všechna tato data dokáže 6osá jednotka IMU odesílat v reálném čase do jednotky ECU, která dále řídí elektronické systémy podpory jízdy. Špičková řada systémů podpory jízdy zahrnuje systém kontroly trakce (TCS), systém kontroly prokluzu (SCS), systém řízení zdvihu předního kola (LIF) a systém ovládání brzd (BC).

Systémy podpory jízdy sledující náklon: Dokonalá ovladatelnost za všech podmínek
Sledováním rozdílu v rychlosti předního a zadního kola pomáhá systému kontroly trakce optimalizovat hnací sílu zadní pneumatiky během akcelerace. Systém kontroly prokluzu vzešel z oblíbeného systému u jezdců YZF-R1 a upravuje hnací sílu v okamžiku předpokládaného prokluzu zadního kola, což umožňuje jezdci soustředit se na svoji jízdu. Stejně tak systém řízení zdvihu předního kola nastaví výkon motoru tak, aby kontroloval potenciální zdvih předního kola, vyhlazoval chování stroje při rozjíždění a zrychlování a umožnil tím jezdci soustředit se na silnici před sebou. Čtvrtým elektronickým asistentem pro jezdce je systém ovládání brzd, který spolupracuje se systémem ABS a nezávisle ovládá a upravuje tlak přední a zadní brzdy, což pomáhá zabránit zablokování kol při prudkém brzdění při jízdě ve svislé poloze i v náklonu.

Tři režimy systému kontroly trakce: Optimální míra vstupu, která bude vyhovovat každému
Systém kontroly trakce nabízí tři přepínatelné režimy a každý z nich integruje tři systémy podpory jezdce. To znamená, že se úrovně zásahu mezi režimem 1 a 2 mění vždy současně. Režim 1 představuje mírný zásah do řízení, zatímco režim 2 výrazný zásah a režim M umožňuje jezdci určit své vlastní nastavení.
Tito elektroničtí asistenti pomáhají zbavit jezdce zbytečných stresů tím, že zabraňují zablokování a prokluzování kol, stejně jako zvednutí předního kola do vzduchu. Jezdec se tak může plně soustředit na silnici před sebou a nechat se pohltit zážitkem z jízdy.

3,5palcový plnobarevný přístrojový panel TFT: Moderní, jasný a přesný
Nový 3,5palcový přístrojový panel TFT je vybaven plně barevným displejem, na kterém jsou všechny údaje vidět jasně a přehledně. Jeho lehká konstrukce a střední rozložení byly zvoleny tak, aby ladily s novými LED světlomety a nerušily pocit kompaktnosti a hbitosti z pohledu jezdce.
Panelový otáčkoměr mění barvu s rostoucími a klesajícími otáčkami a na displeji najdete i hodiny, indikátor řazení, informaci o teplotě vody a vzduchu a další. Nový displej je propojen s 6osou jednotkou IMU, jezdci mohou přepínat mezi displeji a snadno zvolit preferovaný režim elektronických asistentů pomocí spínače namontovaného na řídítkách.

Projekční světla LED: Kompaktní, výkonný a čistý design MT
Nové provedení světlometů modelu MT-09 je kompaktní, výkonné a moderní a perfektně ladí se vzhledem nové generace a zvláštním provedením tohoto nového stroje Hyper Naked.
Celá sestava světlometů LED sestává z jednoho centrálního světlometu s kombinovanými diodami LED s dvojí funkcí, které vytváří široký, rovnoměrný a silný paprsek světla s měkkými hranami v režimu potkávacích i dálkových světel. Dvojitá obrysová světla s LED diodami poskytují modelu MT-09 odvážnou novou tvář a kopírují typický tvar písmene Y, čímž dávají motocyklu dravý pohled a určují budoucí směr v designu MT.
Obdobný motiv pokračuje vzadu, kde lehké zadní světlo LED vytváří symbol Y a je potvrzením DNA nové generace motocyklů MT.

Systém rychlořazení: Rychlé a plynulé řazení nahoru s novou funkcí řazení dolů
K dosažení maximálního zrychlení byl model MT-09 vybaven systémem rychlořazení, který zajišťuje plynulé řazení bez spojky pod plným plynem a hladké podřazování. Společně s asistenční antihoppingovou spojkou tento elektronický asistent zásadně mění zážitek z jízdy a umožňuje jezdci optimalizovat zvýšení točivého momentu pro dechberoucí zrychlení i vyšší úroveň stability a kontroly nad podvozkem při podřazování.

Kola Spin Forged s 10 paprsky: Vůbec nejlehčí kolo od společnosti Yamaha
Tato exkluzivní technologie kování byla vyvinutá společností Yamaha a zahrnuje zahřívání litých kol a jejich roztočení vysokou rychlostí, zatímco je na ráfky vyvíjen tlak pomocí válečků, aby se zmenšila jejich tloušťka na pouhé 2 mm při současném zachování jejich špičkové pevnosti.
Jakákoli úspora hmotnosti přináší okamžitou výhodu ve výkonu, což platí zejména v případě neodpružené hmotnosti, kde i ta nejmenší redukce významně přispívá ke zlepšení ovladatelnosti, řízení a účinnosti odpružení. Nová přední a zadní kola Spin Forged jsou o 700 g lehčí než dříve, což vede ke snížení gyroskopického momentu setrvačnosti kol s výrazným poklesem o 11 % u zadního kola, které významně přispívá k dosažení výjimečné ovladatelnosti nového modelu.

Plně nastavitelné přední odpružení: Prvotřídní parametry systému KYB®
Díky 41mm trubkám, které zajišťují plynulé odpružení a udržují si vysokou úroveň odolnosti proti ohybu i při nejintenzivnějším brzdění, jsou nové lehké a vysoce kvalitní přední vidlice KYB® plně nastavitelné z hlediska tlumení předpětí, komprese a odskoku a využívají přepracované tovární nastavení, které reaguje na charakter kompaktního nového rámu s vyšší tuhostí a omezuje tendence ke změnám sklonu dopředu/dozadu.
Došlo ke změně konstrukce zadního zavěšení a nový nastavitelný zadní tlumič KYB® je nastaven na míru novému podvozku s výrazně sníženou neodpruženou hmotností.

Přední brzda s radiálním hlavním válcem: Lineární výkon, naprostá ovladatelnost
Každá hlavní součást nového modelu MT-09 byla pro rok 2021 zásadně přepracována a vylepšena a reaguje na vyšší výkon motoru i dynamičtější charakter podvozku. Tento propracovaný stroj z kategorie Hyper Naked je teprve druhým modelem společnosti Yamaha vybavený tímto předním brzdovým systémem vycházejícím z modelu YZF-R1.
Díky radiálnímu hlavnímu válci Nissin, ve kterém se píst pohybuje ve směru rovnoběžném s pohybem brzdové páky, nabízí tato technologie Supersport lineárnější hydraulický tlak ve dvojitých předních kotoučových brzdách a zajišťuje jezdci vynikající ovladatelnost.

Technické údaje
* Nový řadový 3válcový motor, 889 ccm, 4 ventily, DOHC, chlazený kapalinou, EU5
* Více výkonu v celém rozsahu otáček
* 7% zvýšení maximálního točivého momentu při nižších otáčkách
* Zvýšení maximálního výkonu o 4 k
* Nový, o 2,3 kg lehčí hliníkový podvozek Deltabox litý pod tlakem metodou CF
* Nižší hmotnost s provozními náplněmi, 189 kg, což představuje snížení o 4 kg a nejnižší hmotnost ve třídě 900ccm naháčů
* Kratší rozvor pro dynamičtější ovládání
* Nová lehká hliníková kyvná vidlice
* Holý a krásný „nekrytý“ styl nové generace MT
* Prémiová kvalita celého provedení s povrchovou úpravou rámu Crystal Graphite
* Kompletní LED osvětlení s klasickou ikonou této značky ve tvaru Y vpředu a vzadu
* Nový systém rychlořazení s funkcí řazení nahoru a dolů
* Zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka
* Lehká a kompaktní nová 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU)
* Systémy podpory jízdy sledující náklon: Systém kontroly trakce (TCS), protismykový systém (SCS) a systém řízení zvedání (LIFt) se třemi úrovněmi intenzity zásahů
* Systém ABS a systém ovládání brzd
* Systém D-MODE s přepínatelnými provozními režimy motoru * Nová ultralehká 17palcová kola Spin Forged s 10 paprsky
* Větší zadní pneumatika 180/70-17 s přední pneumatikou 120/70-17
* Plně nastavitelné 41mm USD vidlice KYB® s přepracovaným nastavením
* Upravitelný zadní tlumič KYB® s přepracovaným nastavením
* Plnobarevný 3,5palcový přístrojový panel TFT s dálkovým spínačem na řídítkách
* Radiální přední hlavní válec, 298mm dvojité přední kotouče