vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. října do 17. října 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Oba piloti Aprilie na bodech

Foto: Aprilia
Oba piloti Aprilie na bodech
20.09.2021
 

Aleix Espargaro nedokázal najít stejný pocit, jako v předchozích závodech, přesto si z Misana odváží další solidní umístění v první desítce, první body s Aprilii získal Maverick Viñales.


Misano bylo pro RS-GP vždy jednou z nejobtížnějších tratí, ale letos celkové zlepšení motocyklu umožnilo Aleixovi odvézt si domů již několikáté umístění v první desítce. Přestože Aleix nenašel stejný pocit jako v předchozích závodech, stále závodil ve skupině nejlepších, dokonce se v jednu chvíli posunul až na čtvrté místo a poté skončil osmý. Jedná se o Espargarovo jedenácté umístění v první desítce. V podstatě pokaždé, když dojel, byl v první desítce. Díky této mimořádně konzistentní výkonnosti se dostal na sedmé místo v celkovém pořadí. Jeho týmový kolega Maverick Viñales musel dohánět několik pozic po nepříliš ideálním startu, který ho odsunul hluboko za bodovanou zónu. Maverick se odtud začal vracet a poté skončil třináctý. Jsou to jeho první mistrovské body s Aprilií, ale ještě důležitější je další krok vpřed, pokud jde o Viñalesovu důvěru v nový motocykl a nový tým. Po pouhých dvou závodech s Aprilií to zůstává jeho cílem až do konce sezony a Maverick za ním jde velmi důsledně.

Aleix Espargaro
„Z konečného výsledku nejsem zklamaný. V podstatě po celý závod jsem se držel ve skupině, která bojovala o čtvrté místo. Skutečnost je taková, že zde bylo velmi obtížné jet s RS-GP na hranici možností. Chyběla nám stabilita. Kvůli tomu jsem udělal několik chyb, které mě stály pozice. Historicky nám Misano nevyhovuje. Bude pro nás důležité, abychom si během testů vyzkoušeli některé věci v očekávání druhého závodu na tomto okruhu. Mám několik nápadů, které budu probírat s techniky.“

Maverick Viñales
„Dalších 27 závodních k na seznámení se s RS-GP, při kterém jsem také zkoušel různé pohyby v sedle a různé trajektorie, abych zjistil, jak z této motorky dostat maximum. Abych byl upřímný, čekal jsem trochu víc. Na startu jsem hodně ztratil a celkově jsem musel s motorkou bojovat víc, než jsem čekal. Dobře si uvědomujeme, že potřebujeme čas. Nemůžeme očekávat skokový nárůst výkonu ze dne na den, ale snížili jsme ztrátu. V každém případě jsou tu pozitivní aspekty, jako je s Aprilií snadnost předjíždění nebo dobré řízení pneumatik.“