KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 5. června do 11. června 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Tým TTRace vstupuje do IRRC

Tisková zpráva Factory Racing
Tým TTRace vstupuje do IRRC
20.03.2023
 

Nová sezóna se nezadržitelně blíží a s ní i nová pravidla, která ovlivní především prestižní kategorii Supersport (SSP) napříč národními i evropskými šámpionáty.


Evropský šampionát IRRC (International road racing championship) toho není výjimkou. Na přírodních tratích tak uvidíme nové motocykly: Triumph 765 Daytona, Kawasaki ZX-6R 636, MV Agusta F3 800 a Ducati V2 Panigale 955.

Právě poslední jmenovaný motocykl Ducati je horkou novinkou, kterou připravuje tým TTRACE (Factory racing). Na motocyklu pojede Lukáš Václavovič, kterého známe z českých road racingových tratí. Druhým pilotem je parťák Jakub Šprojcar, který však zůstává u klasiky, kterou je Yamaha YZF-R6. Bude tedy zajímavé sledovat tyto dvě naprosto odlišné koncepce v jednom týmu.

Lukáše i Jakuba uvidíme tedy v belgickém Chimay, na německém okruhu Schleiss , ve Finsku, Nizozemsku, v Hořicích a na závěr sezóny opět v Něměckém Frohburgu.

Round 1: Hengelo Gld (NLD)
06-05-2023 – 07-05-2023

Round 2: Schleiz
02-06-2023 – 04-06-2023

Round 3: Imatra (FIN)
01-07-2023 – 02-07-2023

Round 4: Chimay (BEL)
22-07-2023 – 23-07-2023

Round 5: Horice (CZE)
12-08-2023 – 13-08-2023

Round 6: Frohburg (GER)
16-09-2023 – 17-09-2023

Je zajímavostí, že oba jmenovaní piloti vedou i českou značku TTRace, vyrábějící motocyklové kombinézy. Je to možná poprvé, kdy uvidíme výrobce oblečení a doplňků pro závodníky i motorkáře v takto prestižním šampionátu. Uvidíme tak nejen nové stroje, ale určitě i nový design velmi pěkných kombinéz TT Race.

Proti mně sedí nyní Lukáš Václavovič, který mi přivítal na shoowroomu TTRace v Plzni, kde se navrhují dnes již čím dál známější kombinézy této značky.

„Lukáši, děkuji, že jsi našel v tvém nabitém dni chvíli času a já se tě mohu zeptat na pár otázek, které budou dnes směřovat především k nové sezóně. Konkrétně závodům šampionátu IRRC. Pro méně zasvědcené diváky, či čtenáře se jedná o evropský šampionát road racingu.

Co Vás k tomu vedlo, sice máš více road racingových zkušeností, než Jakub, např. v německém Frohburgu jsem tě viděl již tuším 3x, ale v Hořicích si v roce 2022 jel poprvé.

Lukáš: Ahoj Pavle, zdravím všechny čtenáře, fanoušky motorek, závodů a všeho, co má dvě kola. My děkujeme za tvůj čas a cestu k nám.

Máš pravdu, že např. v Hořicích jsme byli oba v loňském roce poprvé. Jako první musím hned vypíchnout, že do IRRC nejedeme bojovat o nejvyšší příčky, ani o první desítku. V té jsou ostřílení borci. Jedeme nasbírat co nejvíce zkušeností. Víc toho v první sezóně ani chtít nemůžeme. Tratě neznáme a budeme se učit. Navíc já mám úplně novou motorku, která vyžaduje jiný přístup, jiný styl ježdění, ale je těším se na „ni“ je zatraceně krásná a věřím, že stejně tak bude rychlá.

Pavel: Motorka tady stojí vedle nás, je opravdu krásná. Řekni mi k tomuto italskému stroji něco víc.

Lukáš: Jedná se o Ducati Panigale V2 955. Stejné motocykly můžete již druhým rokem vidět v mistrovství světa. Jedná se o novou generaci supersportů. Moje Kawasaki ZX-6R, se kterou jsem startoval minulou sezónu je také úžasný a rychlý stroj, postavený s nejlepších dílů, které jsou k dispozici. Chybí jen pilot. 🙂 Jedná se o naprosto spolehlivý stroj a určitě bude připraven v záloze. Nicméně koncepce je starší a do budoucna se bude potřeba dívat dál. Vím, že nás s Ducati čeká ještě spousta práce, připravujeme ještě druhý stroj, který bude řešen trochu jinak. Musíme nyní sbírat data, následně budeme vybírat vhodnější technická řešení.

Pavel: Říkáš druhý stroj, to není úplně levná a časově jednoduchá záležitost. Ducati budou v týmu tedy také dvě?

Lukáš: Jeden stroj bude pravděpodobně nabídnut k prodeji, protože jak říkáš, pořizovací cena a cena úprav, to není žádný med. Uvidíme, jak nám vše sedne, ale už teď víme, že se jedná o úžasně ovladatelný stroj, po kterém musí toužit každý jezdec. Nicméně vývoj v soukromých rukou je náročný a drahý, proto je pro případné zájemce nejlepší volbou koupit opravdu hotový a vyzkoušený stroj, než stavět motorku od základu. Ke spoustě závodních dílů se možná ani nemají šanci dostat.

Pavel: Tomu rozumím, ale ještě vím, že si sedlal také GSX-R 1000 poslední generace. Kde je motorka teď?

Lukáš: GSX-R je nyní k prodeji. Rád bych na tomto stroji jezdil, je to neskutečně silný stroj. Když jsem na GSX-R seděl poprvé v Dymokurech 2021, povedlo se mi hned zařadit časem na kolo mezi top 15 všech dob a to neumím jezdit 🙂 Výkonu tam máme hrozně, brzdy a řazení jsou také skvělé. Ale nebude na motorku čas, může dělat spoustu radosti někomu jinému. Někomu, kdo nechce být další jezdec na Yamaze, jako třeba můj kolega Jakub. Pozn. červeně: smějí se oba kluci.

Pavel: Lukáši díky, tím se přesunu k Jakubovi, ať se může bránit, ohledně výběru značky. Kubo, Jak se ty těšíš na sezónu IRRC?

Jakub: Ahoj Pavle, těším se a kdo by taky ne.😊 Vyzkoušet si nové tratě v jiných zemích a získat zkušenosti, které se dají získat jen samotným závoděním. Je to ovšem také obrovská výzva a velká zodpovědnost. Je potřeba 100% příprava jak mě tak motorky a samozřejmě celého našeho soukromého týmu.

Pavel: A jak probíhala příprava na tuto sezonu?

Jakub: Samozřejmě fyzickou přípravou, jak tréninky v posilovně s osobním trenérem, tak trénink třeba na krosce. Přípravy se nevyhnuli ani motorce, na které probíhají motorické úpravy a ladění.

Pavel: Co je tedy cílem v této seźoně?

Jakub: Cílem je také odjet všechny závody v pořádku a dosažení bodového ohodnocení budu brát za splnění svých ambicí.

Pavel: Na jaký závod se těšíš nejvíce?

Jakub: Naše české Hořice, to je jasné. Věřím, že Hořice jsou srdcovka pro každého motorkáře v Čechách a pro závodníky obzvlášť. Velkou výzvou a zážitkem bude rozhodně i závod Imatra ve Finsku.

Pavel: Týmový kolega pojede na nové Ducati, proč zůstáváš u Yamahy?

Jakub: U Yamahy zůstávám z důvodu srdeční záležitosti. Také se jedná osvědčenou techniku.

Pavel: Přesto jsme tě mohli před týdnem vidět na testování s týmem Yart, v chorvatské Rijece na motocyklu R1, kde byl i Karel Hanika. Ukážeš se někde i s tímto motocyklem, nebo jaké jsou další plány?

Jakub: Určitě ano, rád bych se ukázal s R1 na některých český závodech Roadracingu a okruzích. A příští rok odjet naplno sezonu s R1.

Pavel: Pánové, moc děkuji, budeme se těšit na Vaše počínání a držet Vám palce. Ještě doplním, že doplním, že první závod IRRC startuje 6.5.2023.

Lukáš, Jakub: Také děkujeme a budeme se těšit na všechny fanoušky.