MMBshop
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 22. listopadu do 28. listopadu 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Nové sportovní řády WSBK 2022

Foto: Dorna WorldSBK Organization
Nové sportovní řády WSBK 2022
25.11.2021
 

Pro rok 2022 se změní několik článků v řádech pro pořádání závodů WSBK. Včera byly zveřejněny informace o prvních změnách.


Komise pro závody kategorie superbike ve složení pánů. Gregorio Lavilla (Dorna, výkonný ředitel WorldSBK), Franck Vayssié (FIM), Andrea Dosoli (Yamaha), Paolo Marchetti (Kawasaki), Gigi Dall'Igna a Marco Zambenedetti (Ducati), Marc Bongers (BMW), Brian Gillen (MV Agusta), za přítomnosti Jorge Viegase (prezidenta FIM), Paula Duparca (FIM, tajemník meetingu), Scotta Smarta (technický ředitel FIM WSBK) a Dominique Hébrarda (sportovní manažer FIM CTI) přijala 12. listopadu 2021 na setkání, které se konalo částečně za přítomnosti několika členů, ale i elektronicky pro ostatní jmenované, následující rozhodnutí:

SPORTOVNÍ ŘÁDY PLATNÉ PRO SEZÓNU 2022

Věkový limit a počet přihlášek do závodů

Minimální věk pro účast v mistrovství světa FIM Supersport 300 bude zvýšen z 15 na 16 let, aby se zúčastnili vyspělejší a zkušenější jezdci
Maximální počet jezdců povolených v mistrovství světa FIM Supersport 300 a ve třídě Supersport bude omezen na 30 permanentních pilotů plus dvě divoké karty.
V roce 2023 bude věková hranice nového mistrovství světa FIM Supersport zvýšena z 16 na 18 let.
Tyto změny jsou součástí komplexní změny minimální věkové hranice napříč širokým spektrem mistrovství světa FIM. Stálé předsednictvo již oznámilo veškeré podrobnosti.
Podobná rozhodnutí přijaly i příslušné komise, které řídí aktivity FIM v okruhových závodech.

Maximální čas pro kvalifikaci do závodu
Aby se jezdci kvalifikovali do závodu, budou muset dosáhnout maximálního času 105% nejrychlejšího jezdce kvalifikace své třídy (sníženo ze 107%).

Vybavení airbagem pro všechny jezdce
Použití systému Airbag bude ve všech třídách povinné (do letošního roku bylo velmi doporučené).

Vyhrazené transpondéry pro všechny jezdce tříd Supersport a Supersport 300. Aby bylo možné rozesílat jezdcům naléhavé informace prostřednictvím jejich přístrojových desek, budou na každého motocyklu umístěny specifické a vyhrazené transpondéry.
Toto vybavení se již používá ve třídách WorldSBK a MotoGP.

Redukce pneumatik ve třídě SBK
Maximální počet pneumatik použitých za víkend ve třídě WorldSBK se sníží z 24 na 21. Tato skutečnost bude předmětem samostatné tiskové zprávy.

Třída Supersport "nové generace"
Byla schválena technická pravidla pro obnovení třídy Supersport. Filozofií, kterou se tato nová pravidla budou řídit, bude najít lepší rovnováhu (poměr kapacita/výkon/hmotnost) a nabídnout nové stroje, které mohou závodit v této nové generaci třídy "Supersport".
Technická pravidla budou představena v nejbližší době.

Analýza přilby po havárii nebo zranění hlavy
Bylo shledáno nezbytným umožnit odbornou technickou prohlídku přileb po havárii, aby bylo možné přilby v případě potřeby formálně prohlásit za nepoužitelné s příslušným záznamem těchto informací a také usnadnit probíhající projekt „FIM Helmet Project“. Přilby všech jezdců, kteří budou po havárii převezeni do lékařského střediska k vyšetření, si musí lékařský personál nebo CMO ponechat pro kontrolu technickým ředitelem nebo technickými komisaři, než je vrátí jezdci nebo manažerovi týmu.
V případě úrazu hlavy, včetně otřesu mozku, se komise SBK dohodla, že usnadní další rozvoj programu FRHP a umožní vypracování dalších standardů FIM FRHPhe-02 pro přilby pro rok 2025. Přilba bude odeslána do laboratoře FIM na univerzitě v Zaragoze k odbornému prozkoumání a nedestruktivní analýze. Výrobce přilby se bude moci této analýzy zúčastnit. Po kontrole může být přilba vrácena jezdci, týmu nebo výrobci.

Před koncem roku se uskuteční další elektronické zasedání komise SBK, na kterém budou ratifikovány předpisy mistrovství světa FIM Superbike, Supersport & Supersport 300 pro rok 2022.