KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 6. února do 12. února 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Simon Buckmaster se ohlíží za sezónou 2022

Foto: PTR
Simon Buckmaster se ohlíží za sezónou 2022
30.11.2022
 

Manažer továrního týmu supersportového Triumphu, pan Simon Buckmaster, komentuje letošní sezonu WorldSSP.


Přiblížili jsme se ke konci roku 2022 a jak všichni víme, týmy mají před sebou spoustu práce před zahájením sezóny 2023 na Philip Islandu na konci února, která je tak blízko. To v žádném případě není kritika společnosti Dorna, jen něco, s čím se všichni musíme vyrovnat po posledním konci pandemie Covid-19. Zvládneme to a na rok 2023 se těšíme s důvěrou, že můžeme skutečně bojovat o titul.

Samozřejmě jsme vždy chtěli bojovat o stupně vítězů a usilovat o vítězství, ale nedokážu vyjádřit, jak jsem na všechny v týmu hrdý za to, čeho jsme dosáhli. Jsem také osobně hrdý na to, že jsem před mnoha lety začal svou vlastní závodní kariéru na motocyklech Triumph, pokud to někdo počítá, bylo to před 45 lety. Už musím být starý...

Být prvním týmem, který vyhrál závod světových supersportu s motocyklem Triumph, a také prvním vítězstvím stroje nové generace supersportů, je poctou našemu týmu a modelu 765 RS Street Triple. V letech, kdy závodila sportovně založená 675 Daytona, dosáhl tento stroj 7 umístění na stupních vítězů. Skutečnost, že jsme vyhráli závod, 2krát byli druzí a 2krát třetí, což nám dává 5 pódií v prvním roce, je pro Street Triple skutečným důkazem. Tím spíše, když vezmeme v úvahu, že se nejedná o sportovně založený silniční motocykl, ale o skutečný vysokozdvihový silniční stroj. Skvělý silniční motocykl a o tom, jak je dobrý, ještě více vypovídá, že jsme na něj v duchu pravého étosu sériových silničních závodů namontovali kapotáž modelu 675 Daytona a udělali z něj vítěze.

Na tomto místě bych rád zdůraznil, že bychom to nedokázali bez našich cenných partnerů. Zvláštní poděkování patří společnosti Bitubo a jejímu hlavnímu technikovi Devisu Sgarbossovi, který se významně podílel na tom, že se naše výsledky staly skutečností. Velký dík patří společnosti Spark za vývoj výfuku, společnosti Galfer za dodání brzdových kotoučů a brzdového vedení, které pomohly motocyklu ve spojení s brzdovými destičkami SBS tak dobře brzdit. Firmě Fuchs Silkolene za maziva zajišťující hladký chod motocyklu a všem našim partnerům, kteří se na tom podíleli.

Zvláštní poděkování patří našemu titulárnímu partnerovi Dynavolt, jehož baterie nás ani jednou nezklamaly. Lidé tomu možná budou těžko věřit, ale na motorce používáme stejné baterie už dvě sezóny, tak dobré jsou. Givi pro naše motorky nic technicky neposkytuje, ale je to skvělá firma a příjemní lidé, se kterými se dobře spolupracuje. Všichni tito věrní lidé budou pokračovat i v roce 2023 a je radost pokračovat v naší spolupráci. Musím také vyjádřit obrovský dík Stevu Sargentovi a všem ve společnosti Triumph za to, že se cítíme jako součást rodiny Triumph.

Zvláštní zmínku si zaslouží i mnoho našich dalších partnerů, kteří nás podporují: Evo Tech, Spider, STM, GB Racing Covers, NGK, Spraybay, CRC Reactive parts a Mectronik. Všem vám děkuji.

Našim věrným zaměstnancům, mé pravé ruce Sarah, která se stará o veškeré PR a logistiku, šéfům týmů Andreovi Balerinimu a Simonu Greenovi, našim technikům podvozku Danu Dadleymu a Calinu Tudorovi, Georgi Buckmasterovi, je to sice můj syn, ale v dílně a na závodech pracuje tak dobře, že se kola točí. Nemohu vám všem dostatečně poděkovat.

Tento sloupek se možná čte jako jedno velké poděkování, což přesně taky je. Letos jsme toho hodně dokázali, ale víme, že musíme pokračovat v práci tím nejlepším způsobem, abychom se v roce 2023 ještě zlepšili.

Našim jezdcům. Stefanu Manzimu, který toho hodně vyžaduje, ale hodně nám za to dal. Hannesi Soomerovi, i když on i my všichni jsme chtěli, aby se mu dařilo lépe, byla s ním radost pracovat a byl to opravdový gentleman. Závodění je tvrdý sport a z několika důvodů nemůžeme v roce 2023 udržet stejnou jezdeckou sestavu, ale v žádném případě to není proto, že bychom nechtěli pracovat se Stefanem a Hannesem, prostě to nebylo možné. Oběma děkujeme za jejich letošní nasazení.

Simon Green nás na konci sezony opouští, aby trávil více času doma, a bude působit v britském šampionátu. Na jeho místě vítáme zpět Stuarta Millena. Stuart s námi byl na posledním kole na Philip Islandu a je vidět, že do týmu hned zapadne a bude přínosem v našem úsilí o zlepšení. Děkujeme ti, Simone, za vše, co jsi pro náš tým udělal.

Jen připomínám, že zklamání z posledního kola na Philip Islandu v žádném případě neubírá na tom, čeho jsme letos dosáhli. Stefano měl určitě na to, aby bojoval o vítězství. Chytil čtveřici ve vedoucí skupině, když jen o kousek vyjel a Caricasulo to využil k likvidaci náskoku, který tam nikdy nebyl. Žádná penalizace tak nepřekvapí, ale v každém případě by to bylo jen dlouhé kolo, které by nic nezměnilo. My jsme klesli na celkové 6. místo v šampionátu, předstiženi jezdcem, který nás vyřadil. Nevadí, v roce 2023 budeme připraveni vyzvat na souboj.

Již brzy oznámíme složení našich jezdců a já upřímně doufám, že nás v tom podpoříte a budete se na rok 2023 dívat s napětím. Já rozhodně ano.


Cheers
Simon