U Hondy se padalo, ale panuje spokojenost
Team HRC a jeho tovární jezdci na superbicích Iker Lecuona a Xavi Vierge absolvovali další dva dny testování na portugalském okruhu Autódromo Internacional do Algarve, které navázaly na pozitivní výsledky z minulého týdne ve španělském Jerezu de la Frontera. Na trati v úterý 31. ledna a ve středu 1. února tým opět využil suchého a slunečného počasí, které mu umožnilo absolvovat řadu různých testů.
Vierge utrpěl v polovině úterního tréninku drobnou havárii, ale naštěstí se mu nic nestalo a jeho tým rychle pracoval na opravě motocyklu, aby se mohl ihned vrátit k práci. Dvojice týmu HRC absolvovala během prvního dne téměř 70 kol, přičemž práce se soustředila na nastavení motocyklu, elektroniku a geometrii, podobně jako minulý týden v Jerezu.
Druhý den tým pokračoval ve svém pracovním programu a úspěšně dokončil téměř vše, co měl pro tento týden v plánu. Lecuona se během dopoledne stal obětí nevinné havárie, ale naštěstí neutrpěl žádné zranění. Lecuona a Vierge najeli v sedle CBR1000RR-R Fireblade mnoho dalších kilometrů, které technikům poskytly mnoho užitečných údajů.
Tým HRC nyní bude pokračovat v závěrečných přípravách před oficiálními testy, které se uskuteční na australském Phillip Islandu 20.-21. února, bezprostředně před úvodním podnikem mistrovství světa Superbike 2023, který se pojede na stejném okruhu o víkendu 24.-26. února.
Iker Lecuona
„Celkově jsem s těmito dvěma dny testování, zejména s tím dnešním, docela spokojený, upřímně řečeno víc než s tréninky v Jerezu. Je pravda, že jsme den začali rychlou havárií ve třinácté zatáčce. Jen jsem se dotkl přední brzdy a ztratil motorku - možná jsem si byl při vjezdu do zatáčky trochu moc jistý. Naštěstí se mi nic nestalo, ale moje motorka dopadla hůř, takže se omlouvám svému týmu a patří jim velké díky za perfektní a rychlou opravu motorky - odvedli úžasnou práci. Testovali jsme spoustu věcí, ale hlavně jsme se soustředili na to, abychom se na motorce cítili dobře, a na brzdění a zatáčení. V Jerezu jsme v podstatě testovali všechno, zkoušeli jsme nové věci a spoustu různých nastavení a nakonec jsme bojovali. Tady jsem se cítil mnohem lépe, zejména druhý den. Stále nám něco chybí, protože co se týče časů na kolo, je tam stále mezera, ale co se týče tempa, jsme tam. Na konci dne jsme provedli simulaci závodu a já jsem dokázal být konstantní a rychlý až do konce, což se mi loni nepodařilo, takže mohu říci, že odsud odjíždíme spokojeni. Teď se musíme podívat, jak na tom budeme po příjezdu do Austrálie.“
Xavi Vierge
„Dobře jsme pracovali už minulý týden v Jerezu, ale během těchto tréninků jsme zkoušeli mnoho věcí a hledali směr, zatímco tady už jsme vyjeli s jasnějším základem. Kolo po kole jsme se zlepšovali, jak z hlediska výkonu, tak z hlediska pocitů, a lépe jsme pochopili, jak se posunout vpřed. Mrzí mě havárie v prvním dni, ale tým pracoval dobře a my jsme si pak mohli užít bezproblémové odpoledne a druhý den. Tento test byl o skloubení všeho dohromady, a to mi dodalo sebedůvěru. Stále máme na čem pracovat, ale rozhodně si myslím, že jsme udělali krok vpřed. Dnešek byl pro nás dalším opravdu dobrým dnem, zejména dopoledne, kdy jsme pracovali s tvrdou pneumatikou. Naše závodní tempo je opravdu dobré a byla jen škoda, že jsme nedokázali využít měkké pneumatiky, když přišlo na útok na čas, ale narazili jsme na drobné problémy, které nám zabránily dokončit rychlé kolo. Důležité je, že jsme měli dobrý pocit z jízdy na tvrdé pneumatice, protože na této specifikaci budeme závodit i tady v Portimau a oproti loňsku jsme se hodně zlepšili. V Evropě jsme si užili dobrou předsezonní přípravu a nyní máme spoustu dat k analýze, než si dáme malou přestávku a pak nás čeká další zastávka, Austrálie.“