vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

OffRoad Maraton Pístovské mokřady

Text: Offroadmaraton.cz, foto: Jiří Jonáš
OffRoad Maraton Pístovské mokřady
23.05.2017
 

S novou tratí se nejlépe vypořádali Varga a Vojkůvka.

 
Seriál vytrvalostních závodů motorek, čtyřkolek a aut se v sobotu 20. května poprvé přesunul do Pístovských mokřadů u Jihlavy. Část tříkilometrové trati se musela uzavřít kvůli prachu, aby byla zachována bezpečnost jezdců. Závodníci proto soutěžili na jednom z nejkratších okruhů maratonu. Nejlépe si s ním poradil čtyřkolkář Juraj Varga, motorkář Lubomír Vojkůvka a bugina RP Interieru.
 
Terén nové trati měl trialový ráz s výjezdy a sjezdy a vyžadoval technickou zručnost. Na některých místech nabízel možnost rozdílných stop. Většina závodníků je volila v průběhu závodu různě podle počtu jezdců před ním a aktuálního povrchu, který se měnil v průběhu klání. Už před závodem byla trať suchá a trochu vody by jí prospělo. Ohlášený déšť ale přišel jen v podobě pár kapek a od prvních metrů se zvedal prach. Právě kvůli němu organizátoři uzavřeli úsek trati, na kterém by v oblaku prachu hrozilo vyjetí z vytyčené trasy a ohrožení bezpečnosti jezdců. Počty kol tak narůstaly rychleji než jindy. A během tří hodin si závodníci museli dobře rozvrhnout síly a přemýšlet o zvolené stopě.
 
Tentokrát se na start jako první postavily čtyřkolky. Přes 70 jezdců si přivstalo a v půl osmé ráno vyrazilo do tříhodinovky. Na špici absolutního pořadí byla známá jména, nicméně v průběhu klání se lehce prohazovala. Nakonec byl nejrychlejší Juraj Varga z Varga Motorsports teamu, který jako jediný zvládl 57 kol. „Trať byla sice krátká, ale velmi dobrá. Byla těžká technicky, ale mě tyto tratě strašně baví. Když nejsou rychlé, rovné, ale rozbitější, techničtější a pomalejší,“ řekl absolutní vítěz v cíli. S 56 koly na kontě ho následovali Martin Miřejovský z Teamu max 2 a Luboš Kuncíř z Kaskadér racing teamu. Velmi těsný souboj zvládli nejlepší veteránští mistři. Vladimír Novotný z Barth racing v závěru závodu předjel Jaroslava Vogla z týmu Stavební Žežulka racing a porazil ho o dvě sekundy. Nejlepší mistrovský stroj 4x4 do cíle dovedl Milan Lamina z týmu Can-Am.
 
Motorkáři ráno stihli dobrou snídani a do tříhodinových soubojů se vydali v 11 hodin. V první lajně se na trať rozježděnou po čtyřkolkách chystali také vedoucí jezdci absolutního pořadí, Petr Trávníček (Moto Trávníček-Kovoděl Janča) a Lubomír Vojkůvka (Vype racing team). Úspěšnější byl tentokrát Vojkůvka se 60 průjezdy kolem časomíry. „Nejtěžší bylo vyhýbat se jezdcům. Také to bylo dneska docela rozbité, protože jsme jeli jako druzí po čtyřkolkách. V blátě byly vyjeté koleje, takže vše bylo složitější i techničtější,“ reagoval první jezdec celkového pořadí. Za Vojkůvkou dojel Tomáš Coubal z týmu Toor Vratové Systémy se ztrátou jednoho kola. Od dalších jezdců ho dělily dva záznamy kolem časomíry. Třetí místo celkově vybojoval vítěz mistrovských E1 Martin Prokeš z TJ Sokol Krásné pole. Trávníček skončil čtvrtý absolutně a bral bronz v mistrovských E2. Hned dva veteránské stupně vítězů obsadil Enduro team Velká díky zlatému Bohumilu Michálkovi a stříbrnému Miroslavu Pavlíkovi.