KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. ledna do 16. ledna 2022.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Rozhovor s Timem Gajserem

Foto: Honda
Rozhovor s Timem Gajserem
01.12.2021
 

Po jedné z nejtěžších a nejintenzivnějších sezón v historii motokrosu měl Tim Gajser z týmu HRC jen málo času na to, aby se zamyslel nad tím, co se stalo. Ukončení kampaně s osmi závody během šesti týdnů znamenalo, že každý okamžik byl zaměřen na závodění, ale nyní, když se usadil prach za šampionátem, ve kterém Gajser skončil celkově třetí, mohl slovinský jezdec hovořit o skončené sezóně, ale také o tom, co očekává od nadcházejícího kalendáře MXGP 2022.


Co teď děláš a co jsi dělal po skončení sezony?
„Vlastně mám teď v Chorvatsku malou pauzu, abych trochu dobil baterky a nechal tělo zotavit se z velmi náročného konce sezony 2021. Po posledním závodě jsem také musel pár dní něco testovat, takže se teď snažím odpočívat a strávit trochu času mimo motorku, abych, až začnu znovu trénovat na rok 2022, byl svěží.“

Jak bys shrnul svou sezonu 2021?
„Sezona 2021 byla určitě náročná, a to jak po psychické, tak po fyzické stránce. Všichni jezdci si toho hodně prožili a všichni jsme tlačili až do konce. Samozřejmě se mi nepodařilo stát se mistrem světa, takže se mi nepodařilo dosáhnout svého cíle, ale byla tam spousta dobrých momentů. Bylo těžké být tak blízko a nedokázat to, ale využiji to jako motivaci pro příští rok a budu se snažit tyto drobnosti stále zlepšovat.“

Jaké byly tvé nejlepší vzpomínky na tento rok?
„Samozřejmě to začalo velmi dobře v Rusku, kde jsem zajel jedna-jedna, a pak jsem měl několik opravdu dobrých okamžiků, jako třeba vítězství v Matterley Basin s velkým soubojem a pak bylo několik vynikajících závodů v Turecku. Asi nejdůležitější byl závod v Německu, kdy jsem se dokázal vrátit po zranění a vyhrát druhý závod i celkově a ukázat všem, že jsem připraven opravdu bojovat o titul. Bylo také skvělé sdílet tyto okamžiky s týmem HRC, protože ve mě vždy věřili, i když jsem se trápil. Bylo také dobré, že se na závody vrátili fanoušci, protože je vidět, jak moc přispívají k atmosféře. Závody ve Francii, Španělsku a pak ty poslední v Itálii opravdu ukázaly, jak úžasná může být atmosféra motokrosových závodů, takže doufám, že příští rok přijde jezdce podpořit ještě více fanoušků.“

A co věci, které bys chtěl změnit?
„Byla to opravdu jen spousta maličkostí. Samozřejmě bych si přál, abych se po Turecku nezranil, protože jsem měl v šampionátu asi 30 bodů náskok a jel jsem opravdu dobře a kontroloval seriál, když se to stalo. Pád v Lokti, kdy se mi zasekla páka v chrániči, byl smolný a stál mě hodně bodů, a prostě pár dalších věcí, které nevyšly podle plánu. Nic moc velkého, ale když je šampionát tak vyrovnaný a s tak malými bodovými rozdíly, jsou to právě tyto drobnosti, které se sčítají.“

Co říkáš na kalendář pro rok 2022?
„Na kalendář pro příští rok jsem se zatím příliš nesoustředil. Poslední dva roky nás naučily připravovat se na změny, takže se nebudu připravovat na konkrétní závodní víkendy. Nicméně start na konci února nám v zimě nedává moc volna, takže musím udělat vše, co je potřeba, abych byl připraven.“

Jsou nějaké akce, které z tvého pohledu vyčnívají?
„Je hezké, že se do kalendáře opět vrátily nějaké zámořské závody, a doufám, že se uskuteční. Na tyto závody je vždy zajímavé jet a je důležité, aby to bylo pořádné "světové" mistrovství. Jsou také důležité pro Hondu a všechny její sponzory, takže jsem rád, že se párkrát podíváme i mimo Evropu. Jsem také nadšený z každého nového kola, které máme v kalendáři, protože je příjemné jet na jiná místa. Dává to každému nový začátek na trati, kterou ještě neviděl.“

Zatím nebylo oznámeno, zda se vrátíme k dvoudenním závodům, nebo zůstaneme u jednodenního formátu, jaký na to máš názor?
„Myslím, že jsem zcela jasně řekl, že si přeji, abychom se vrátili k dvoudennímu formátu. Myslím si, že je lepší, když se mistrovství světa koná ve dvou dnech, než jen v jednodenním formátu, ve kterém jezdím, když jedu do Slovinska na národní závod. Dává nám to trochu větší šanci, abychom si věci na motorce vyladili a udělali je trochu bezpečnější, protože můžeme věci změnit a zjistit, jak fungují, a pak máme ještě šanci je před závody změnit zpět. Vím, že spousta jezdců chce jednodenní formát, ale pak také v sobotu využívají tréninkové tratě nebo tratě v okolí, protože chtějí na věcech zapracovat a zdokonalit je pro závodní den. Možná by kvalifikační závod mohl být více motivační, nebo bychom prostě udělali měřený trénink pro výběr startovacích branek, ale myslím si, že MXGP by měl být dvoudenní závod.“

Jaké jsou tvé cíle pro rok 2022?
„Cílem každého roku je stát se mistrem světa. To si přeje každý jezdec a obzvlášť pro mě, který už v minulosti nějaké tituly vyhrál a letos k tomu měl blízko, je to cíl, na který se budu soustředit při každém spadnutí startovní brány. Samozřejmě vím, že to nebude snadné, protože kategorie MXGP je rok od roku konkurenceschopnější a věřím, že se spousta jezdců bude neustále zlepšovat, takže se musím zlepšovat i já, ale jsem přesvědčen, že mohu skončit na vrcholu, zejména s podporou všech v týmu HRC, kteří stále nesmírně tvrdě pracují a zajišťují, aby se udělalo vše pro to, abych podal co nejlepší výkon. Těším se také, že se po mém boku vrátí Mitch Evans, který kvůli zranění vynechal rok 2021. Dobře jsem si s ním rozuměl, je s ním legrace a doufám, že v roce 2022 všem ukáže svou skutečnou rychlost.“