KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 27. června do 3. července 2022.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Představení Motohouse 1-2/2022

Text a foto: Motohouse
Představení Motohouse 1-2/2022
25.01.2022
 

Užijte si nové číslo Motohouse. Na stáncích ho najdete stejně jako i nový Motohouse Katalog motocyklů 2022 a uvidíte, že se nám spolu podaří tu dlouhou letošní zimu zdárně překonat. Vybrali jsme pro vás pár skutečných perliček, včetně exkluzivního redakčního testu Ducati Streetfighter V-2 nebo unikátu Petronas FP1.


MH Exclusive – Ducati Streetfighter V2
Nový dvouválcový Streetfighter má všechny předpoklady být dalším úspěšným supernaháčem od Ducati. Ještě než se dostane na české silnice, dali jsme mu co proto na španělském asfaltu. A tohle na něm zažili. Ducati ráda dělá věci obráceně a tak trochu proti proudu. Už v minulosti se často stalo, že se vytasila s absolutní bombou, která se vlastně přes noc stala instantní klasikou. Pamatujete na 916? První Panigale nebo V4 Streetfightera? Tam se asi není o čem bavit, jsou to naprosté pecky



SILNIČNÍ TEST - Petronas FP1
Existují vzácné motorky, které mohou mít nějaký unikátní a zajímavý příběh nebo prostě byly vyrobeny v nějakém omezeném počtu jen proto, aby vyhovovaly homologačním pravidlům. Existují také speciální mašiny, které byly vyrobeny na základě toho, že inženýři dostali úplně volnou ruku. Existují i jednorožci – motorky, které jsou obojím a jsou zároveň opředené mýty, jež zpochybňují jejich existenci. Petronas FP1 je jedním z takových, protože ani jeden kus, vyrobený právě kvůli homologaci v roce 2003.



Závodní speciál Petronas FP1
Příběh závodního speciálu Petronas FP1 je o maličko starší. Pocit, že má vzniknout, dostalo pár nadšenců už o dva roky dřív. Počátek všeho hledejme již na přelomu let 1999 a 2000, kdy se poprvé začalo otevřeně hovořit o příchodu čtyřtaktních motocyklů do královské kubatury, kde měly střídat do té doby dominantní dvoudobé pětistovky.



Představení – novinka KAWASAKI VERSYS 650
Vzhledově nový Versys určitě přiostřil. Maska se oprostila od oblin a dominantou se staly dva podélné světlomety. Designově nádherně navazuje na větší Versys 1000 nebo sportovní ZX-10RR. To ji hodně omladilo a z celé motorky je cítit víc vzdušnosti a lehkosti.



Představení – novinka DUCATI DESERTX
Čopra už Ducati nějaký čas má, teď došlo na překročení další hranice. Italové nabídnou svým fanouškům něco na způsob ostrého endura. I když, jak už je u téhle značky zvykem, obyčejný tuctový blátožrout to rozhodně nebude, právě naopak Hodně futuristický a svým způsobem neuvěřitelně minimalistický design.



MH TEST – Yamaha Tracer 9 GT
Bylo by naivní si říct, že ve světě motorek jsou všichni kamarádi a nikdo nikomu nic nezabral nebo neokopíroval. V tomto světě zuří těžká válka a jde o jedno jediné – o zákazníka. To, že Japonci umí překvapit a zasadit velkou ránu, víme už od 7. prosince 1941. Jaká to ale náhoda, že zrovna při 80. výročí po Pearl Harboru vyjeli ven s motorkou, jako je fungl nový Tracer 9 GT…



MH TEST – Honda Africa Twin 2021
Všemožné porovnávání Afriky Twin s jinými stroji, těch jsou plné časáky, weby a debaty na sociálních sítích. Nespočet článků, kdo najel víc kilometrů na jedno natankování, kdo projel hlubší kaluž, kdo skočil větší skok nebo takzvaně „dočůral“ dál. Toho bylo napsáno spoustu. Co ale otevřít lahev upřímnosti a poodkrýt jedno dobrodružství toulavého děvčete, které odvážnou povahu v sobě nezapře. Očekáváte divoké řádění v terénu a bláto až za ušima?



Srovnávací test
Indian Scout vs. Harley-Davidson Sportster S

Časy se mění, to je potřeba přijmout, přizpůsobit se. A to, i pokud jste jedna z nejznámějších značek světa, nejen toho motocyklového. Harley-Davidson radikálně říznul do řady Sportster, ta tam jsou vzduchem chlazené motory a troufnu si říct, že i většina tradičních cruiser vlastností. Jenže v pozadí už od roku 2005 stojí nejprodávanější Indian, tedy Scout.





MH TEST – Honda CB125F
Honda tento motor nově poladila i na vyšší výkon, a to 11 koní při 7500 ot./min. s nejvyšším maximálním krouticím momentem 10,9 Nm při 6000 ot./min. Motor je vybaven technologií pro snížení tření, má ovládání ventilů s vahadly s válečkem, který je opatřen jehlovými ložisky, má odsazený válec a chlazení olejovou tryskou pístu. Docílilo se tak mimo jiné i nižší spotřeby.



MH SPORT – Motocyklová silnice 2022
Znáte to jistě sami. Máte něco, co vám přijde jako úplná samozřejmost. Jenže pak o to přijdete a najednou vám dojde, jak obrovská je to škoda a jak hluboká se vytvořila díra. Přesně tohle se stalo silničnímu motocyklovému sportu u nás. Není to zas tolik let nazpět, kdy jsme tady měli poměrně kvalitní republikové silničářské mistrovství.



MH rozhovor – Miroslav Felgr
To, co on, nedokázal v naší republice nikdo. Tedy alespoň pokud se bavíme o uplynulých třiceti letech. Postavil závodní motorku, dal do kupy tým šikovných lidí a dostal se s nimi až do mistrovství světa. Má fabriku, zaměstnává nemálo lidí a stále sní svůj sen o velkém a unikátním produkčním motocyklu. Pan Miroslav Felgr na podzim oslavil 70 let a my ho poprosili o rozhovor.



MH SPORT – Rally Dakar 2022
Letošní ročník nesl pořadové číslo 44. Jelo se potřetí v Saúdské Arábii a soutěž se skládala z jakéhosi krátkého prologu s dlouhým přejezdem a následně z 12 regulérních etap. Organizátoři před začátkem slibovali daleko víc písku, náročnější navigaci a trasu dlouhou přes 8000 kilometrů, z nichž přesně 4258 km měly být měřené speciálky.



Juniorský Sport - Northern Talent Cup
Zhruba před rokem jsme na stránkách Motohousu vyzpovídali sympatickou dvojici brněnských silničářských mladíčků. Teď jsme se s nimi setkali znovu, jenomže tentokráte už před námi sedí celkový vítěz světové juniorské série Northern Talent Cup a jeho parťák, který se ve stejném šampionátu umístil v top 5. Jakub Gurecký a Jonáš Kocourek prožili snový rok.



MH – Jak jezdit
Co když dostanu smyk?

Tuhle otázku nám pokládáte velmi často. Přiznejte si to, dělat na motorce smyky by chtěl umět každej. A kdo říká, že ne, ten pravděpodobně kecá. Chytlo nás to už při prvních jízdách na kole, kdy dělání smyků zadní brzdou bylo něco jako náboženství. Bylo nemyslitelné, abyste někam přijeli a nezastavili se zablokovaným kolem.



MH – Co máme v tlapách
Sezona se blíží, a tak je potřeba se poohlédnout po nějaké té nejpotřebnější výbavě. Třeba takové motocyklové džíny, to je navíc i věc přenáramně praktická
* Rukavice Richa Hawk WP
* Pánské moto džíny, W-TEC Alfreda CE




MH na akci – WHEELIE.CZ
Motoškolu po zadním jsem si dlouho přála zkusit. Samoukem jsem byla ve svých třinácti letech, když jsem se učila řídit Simsona, ale takovou chybu už udělat nechci. Odnaučovat se chyby a zlozvyky, které se člověk jako samouk naučí, je pak těžké. Takže jsem tady a teď a chci vám povědět něco o tom, jaké to je, učit se „záda“ u Sporťáka…



Custom - Indian Chief
Roland Sands Design vs. Brat Style

Že se kolem nového Indianu Chief začnou dít věci, bylo jasné už při rozhovoru s Olou Stenegärdem, který jste si mohli přečíst v dubnovém vydání Motohousu. Bývalý kápo projektu R nineT u BMW a dnes šéfdesignér Indianu má na customové scéně nejen přehled, ale i pár kámošů. Dva z nich si to dnes rozdají. Kalifornie vs. Japonsko… ne, pardon, dvakrát Kalifornie.





Nový tištěný Motohouse 1-2/2022


V prodeji od úterý 25. ledna 2022
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk



Digitální publikace Motohouse

ALZA MEDIA:
https://www.alza.cz/media/motohouse-1-2-2022-d6966544.htm

DIGIPORT:
https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/499569/775-motohouse-1-2-2022