vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 29. listopadu do 5. prosince 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Aprilia Shiver 750 ABS

Text a foto: Aprilia CZ
Aprilia Shiver 750 ABS
20.04.2015
 

Skvělý italský design, motor s velkým výkonem, elektronický systém ride-by-wire, vynikající podvozek, to vše shrnuto znamená Aprilia Shiver 750 ABS.

 
Shiver ve své kategorii nabízí nadstandardní výbavu. Ať už jde od velice tuhý a přesný podvozek, radiální brzdiče s opancéřovanými hadicemi nebo o elektronický plyn Ride by Wire s možností volby ze tří pavivových map. Díky této technologii je motocykl vhodný i méně zkušené jezdce. Véčkový motor nabízí se svým velkým výkonem a se spojením s kvalitními komponty podvozku nevšední sportovní zážitky. To vše je podtrženo neokoukaným itaským designem s velmi kvalitním zpracováním.
 
A navíc: Shiver se dodává i ve výkonové verzi 35 kW - díky systému Ride-by Wire bez jakéhokoliv příplatku.
 
Motor
*    Aprilia V 90° Twin
*    příčně uložený
*    kapalinou chlazený
*    DOHC – 4 ventily na válec
*    maximální výkon 70 kW (95 k) při 9.000 ot/min
*    točivý moment 79 Nm při 7.250 ot/min
 
Elektronika
*    Ride-by-Wire
*    dvoukanálové ABS Continental poslední generace
Aprilia je prvním výrobcem motocyklů, který věří v budoucnost elektronické kontroly Ride-By-Wire. To zaručuje hladší a přesnější ovládání škrtící klapky, kdy elektronika vyhodnocuje otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, průtok a teplotu nasávaného vzduchu a nadmořskou výšku.
Jezdec má na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Shiver razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:
*    sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
*    turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
*    dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
 
Podvozek a pérování
Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.
 
Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, má seřiditelné předpětí pružiny a horní útlum (kompresi).Zdvih je 120 mm.
Zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou "piggy-back" má rovněž seřiditelné předpětí pružiny a horní útlum (kompresi). Zdvih je 130 mm.
 
Brzdy
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké "Wave" kotouče o průměru 320 mm.
Zadní jednopístkový třmen svírá Wave kotouč o průměru 240 mm.
Obě brzdy jsou osazeny již zmíněným systémem ABS.
U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
 
Komponenty
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu; eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu; hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.