vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 29. listopadu do 5. prosince 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Bandit 1250SA – dokonalá vyváženost

Text a foto: Suzuki CZ
Bandit 1250SA – dokonalá vyváženost
16.04.2015
 

Vzrušující síla točivého momentu kapalinou chlazeného motoru 1255 cm3 s moderním vstřikováním paliva. Výrazný design a sportovní komfort. Užitná hodnota v podobě elegantní polokapotáže s účinným plexi štítem.

 
S modelem Bandit 1250SA Suzuki oslovuje široký okruh jezdců. Ten, kdo rád přenechá boj s větrem jiným, vyráží za každého počasí a chce v klidu vychutnávat techniku "velkého" Bandita, najde partnera v právě tomto modelu. Jeho výtečné vlastnosti manifestují nejen nápadný "muscle bike", který vystavuje na odiv krásu černě lakovaného čtyřválcového motoru, ale i ideální cestovní motocykl.
 
Velký motor o objemu 1255 cm3 dává k dispozici robustní točivý moment již od volnoběžných otáček a reaguje hladce s obrovskou silou. Naprosto bez protestů můžete jet na šestý převodový stupeň 50 km/h, při přidání plynu motor precizně zatáhne a zrychlí. S trochou nadsázky lze říci, že převodovka je tu navíc. Hladký chod zajišťuje vyvažovací hřídel.
 
Pokročilé efektivní vstřikování paliva je vybaveno systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, a to má za následek lineárnější křivku výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Velká 19litrová nádrž společně s příznivou průměrnou spotřebou 5 litrů dá motocyklu teoretický dojezd až 380 km.
 
Vysokou odolnost motoru dává úprava SCEM, Suzuki patentovaná technologie nanášení vrstvy niklu, křemíku a uhlíku na pracovní plochy válců. Válce opatřené vrstvou SCEM zajišťují lepší přenos tepla a umožňují zmenšit vůli mezi pístem a válcem. Tato technologie vychází ze závodních zkušeností a zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru.
 
Přísné emisní normy pomáhá plnit vestavěný katalyzátor výfuku a systém PAIR, který přivádí čerstvý vzduch z airboxu přímo do výfukových kanálů v závislosti na otáčkách motoru a poloze rukojeti plynu a přispívá k dohoření nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech.
 
Temperament stroje krotí systém ABS. Ten pracuje s dvojitými plovoucími kotouči o průměru 310 mm a čtyřpístkovými brzdiči na předním kole a kotoučem o průměru 240 mm s jednopístkovým brzdičem na kole zadním. Systém ABS zvýší pocit jistoty při nepříznivých podmínkách, panujících na silnici, a pomůže vyřešit nečekané situace. Jedná se o poslední generaci systému ABS, které zasahuje velmi citlivě a jemně. Neztratíte brzdný účinek, ani když do jízdy zasáhne na hranici smyku, takže vždy z brzd získáte maximum v závislosti na trakci povrchu.
 
Podvozek je tvořený trubkovým rámem s nastavitelnou tvrdostí přední i zadní vidlice. Komfort zvyšuje o 20 mm výškově nastavitelné sedlo.
 
Údržbu a parkování motocyklu usnadňuje hlavní stojan ve standardní výbavě. Široká nabídka snadno montovatelného originálního příslušenství, navrženého přímo pro tento stroj, dodá ještě více pohodlí a funkčnosti.
 
Dokonalá vyváženost motocyklu dává vysokou užitnou hodnotu. Je dostatečně obratný, aby zvládnul jízdy do práce, víkendové výlety s příchutí adrenalinu i dlouhé cestování, kdy je obtěžkán třemi kufry, řidičem a spolujezdcem.
 
 
Technické parametry
typ motoru        čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC
zdvihový objem (cm3)    1255
vrtání x zdvih (mm)       79x64
max. výkon (kW/PS)     72/98 při 7500 min-1
max. kroutící moment (Nm)       108 při 3700 min-1
spouštěč          elektrický
objem nádrže (l) 19
převodovka   sek.převod / 6 rychlostí/řetěz
rozměry délka/šířka/výška (mm)            2130/790/1235
rozvor (mm)      1485
světlá výška (mm)        135
výška sedla (mm)         805-825 nastavitelná
pohotovostní hmotnost (kg)       254
odpružení předního kola Teleskopická vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič
odpružení zadního kola  Kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič
brzdy přední      kotoučová, dvojitá, systém ABS
brzdy zadní       kotoučová, jednoduchá, systém ABS
pneumatiky přední         120/70 ZR17 M/C 58W bezdušová
pneumatiky zadní          180/55 ZR17 M/C 73W bezdušová
emisní norma Euro 3     ano