vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. října do 17. října 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

BMW R nine T Pure

Text a foto: bmw-motorrad.cz
BMW R nine T Pure
06.01.2017
 

BMW R nineT Pure je skvělou volbou pro každého, kdo má rád design klasického roadsteru a hledá ryzí požitek z jízdy.

 
Nostalgie připomínající éru sedmdesátých a osmdesátých let. Jeho kořeny však sahají mnohem dále. Vždyť první motocykl od BMW byl jednoduchý, dynamický úsporný. Tenkrát v roce 1923, se stal protilehlý boxer srdcem celého konceptu.
 
Ve stejnou dobu, nabízí R nineT Pure mnoho variant k tomu, jak si jej individualizovat. Zrealizujte vaše sny. Ucítíte jeho originalitu, kterou sami vytvoříte nebo si užijte burácení plného plynu.
To nejdůležitější.
 
Vzhled R nineT Pure připomíná typický roadster. Kruhový světlomet s chromovaným kroužkem a nový kulatý tachometr dotváří vzhled přední části motocyklu. Proporce jsou dopřesněny tří mostovým rámem s novým klasicky vypadajícím vidlicemi.
Doplňujícím elementem: boxerový motor, jen čeká, až bude moct naplno zakřičet. Ocelová nádrž a typicky úzká zadní část dokončují siluetu elegantně stylového avšak agilně sebevědomého motocyklu.
R nineT Pure vám umožňuje si jej naplno individualizovat, vybavit, modifikovat – váš motocykl, váš styl.
 
Osvědčený protilehlý dvouválec pro kompletně individuální jízdu
 
Motor a elektrický systém R nineT Pure už uchvátil mnoho motocyklových fanoušků R nineT. Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový boxer s 110hp ( 81 kW) slibuje luxusní požitek z jízdy a svůj slib dodrží. Výfukový systém dva v jednom, typický pro vzhled roadsteru zdůrazňuje a umocňuje povědomí svým nezaměnitelným zvukem. Díky ABS ve standardu a ASC jako součást doplňkové výbavy si můžete celou tuto sílu bezpečně vychutnat v ulicích města.
Stylový a sebevědomý.
 
R nineT Pure vám nabízí možnost proměnění vašich snů, jak přestavět motocykl dle vlastních představ ve skutečnost. Naprosto dle vašich představ. Dle vašich nápadů, ve vašem stylu.
Díky relativně nízkému sedlu, padne motocykl mnoha lidem s rozdílnou stavbou těla. R nineT Pure je dokonce možné ještě více snížit na základě vaši objednávky přímo z výroby.
Sebevědomý, nezaměnitelný, jednoznačný.
Stvořen k realizaci vašich nápadů.
 
Jste to, na čem jezdíte. R nineT Pure je zrcadlem vaši chuti a kreativity. Podsedlový rám může být odejmut stejně tak jako u R nineT. V případě, že chcete upoutat veškerou pozornost na sebe, je vám k dispozici originální BMW Motorrad příslušenství a doplňky, které neuniknou jedinému oku. Můžete nahradit ocelovou nádrž hliníkovou, s viditelným svárem nebo bez něj. Nebo si můžete vybrat kola s drátěným výpletem místo litých kol – pro klasickou a stylovější siluetu. R nineT Pure vám dává absolutně volnou ruku.
 
Technické specifikace:
 
Motor    
Typ      Vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec Boxer, dva vačkové hřídele a čtyry radiálně vyrovnané ventily na válec, centrální vyvažovací hřídel
Vrtání x zdvih    101 mm x 73 mm
Zdvihový objem            1,170 cc
Nominální výkon           81 kW (110 koní) při 7 750 ot/min
Největší točivý moment             116 Nm při 6 000 ot/min
Kompresní poměr          12,0 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru      Elektronické vstřikování paliva
Čištění spalin    Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
 
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva        
Největší rychlost           Nad 200 km/h
Spotřeba paliva dle WMTC na 100km     5,3 l
Typ paliva         Bezolovnatý benzín, oktanové číslo 95- 98 RON (výkon měřen s 98 oktanovým palivem)
 
Elektrické systémy       
Alternátor          Třífázový alternátor 720 W
Baterie 12 V / 14 Ah, bezúdržbová
 
Přenos energie             
Spojka Suchá jednolamelová spojka, hydraulicky ovladatelná
Převodovka      Šestistupňová synchronizovaná převodovka s šikmým ozubením
Pohon   Spojovací hřídel
 
Podvozek / brzdy         
Rám     Třídílný, skládající se z jedné části vpředu a dvou vzadu, motor součástí nosné konstrukce, odnímatelný rám zadního tandemového sedla
Vedení předního kola / odpružení           Teleskopické vidlice s průměrem 43 mm
Vedení zadního kola / odpružení            Hliníkový odlitek, uložení kyvné části z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever, předpětí pružiny plynule nastavitelné samostatným klíčem, zpětný útlum tlumiče nastavitelný
Dráha pružiny vpředu /vzadu      125 mm / 120 mm
Rozvor kol        1 493 mm
Závlek 105 mm
Rejdový úhel hlavy        63,4°
Kola     Litá kola
Rozměr ráfků vpředu     3,50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu       5,50 x 17"
Pneumatiky vpředu       120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu         180/55 ZR 17
Brzdy vpředu     Dvoukotoučové, průměr 320 mm, čtyřpístkové třmeny
Brzdy vzadu      Jednokotoučové, průměr 265 mm, dvoupístkový plovoucí třmen
ABS     BMW Motorrad ABS
 
Rozměry / hmotnost     
Délka    2 105 mm
Šířka (nad zrcátkem)     900 mm
Výška (bez zrcátek)       1 240 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla   805 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla          1 750 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno          219 kg
Celková přípustná hmotnost      430 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy)      211 kg
Využitelný obsah nádrže            17 l
z toho rezerva   cca. 3,5 l