vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. října do 17. října 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

BMW S 1000 RR r. 2017

Text a foto: bmw-motorrad.cz
BMW S 1000 RR r. 2017
28.11.2016
 

BMW S 1000 RR vedlo k revoluci v sportovní superbike kategorii hned od svého počátku.

 
Ikona mezi superbiky.
Poté, kdy se motocykl dále vyvíjel, byl jeho vyzkoušený a otestovaný koncept vypilován ještě více a doplněn o nejnovější technologie. Jeden stálý faktor však zůstal - impozantní výkonová křivka S 1000 RR a, z hlediska výkonu, je stále průkopníkem dodnes.
Nyní S 1000 RR přichází s DTC dynamickou kontrolou trakce jako standard pro ještě lepší jízdní dynamiku a bezpečnost. Výsledkem je, že S 1000 RR zůstává plnokrevníkem mezi sportovními motocykly - ať už na silnici nebo závodním okruhu. A jeho inovativní technologie Vám umožní zažít jeho výkon s větší intenzitou a bezprostředností, než kdy dříve.
 
Vzhled vítěze. Nebo siláka. Nebo bojovníka.
RR je ztělesnění superbiku - a to včetně i jeho designu. S jeho osobitou rozdělenou maskou a asymetrickými předními světlomety je okamžitě rozeznatelný. Linky ostré jako břitva mu dodávají vzhled extrémní čistoty, jeho obrysy a tvary se mimořádně doplňují. Vyzařuje láskou k rovinkám a ohýbá se zepředu dozadu a jeho hlad po vysokém výkonu je jasně vidět. RR s Vámi sdílí touhu pro čistou akceleraci a rychlost.
S 1000 RR přichází v 3 barevných verzích: metalická Granite grey s metalickou Black storm, zachycující temnou propast velkého města pro vytvoření dechberoucího vzhledu. Racing red s Light white, s jeho červeným obrysem kol, zdůrazňuje dynamický výkon motocyklu. Barevné varianty Light white s metalickou Lupin blue a Racing red, také s červenými trim liniemi, jsou vizuální ukazatelé jeho místa v závodním sportu a BMW motor sport rodině.
 
Vítězné statistiky. Vysoký výkon.
Kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor S 1000 RR je schopný 146 kW (199 k) při 13 500 1/min a maximálního točivého momentu 113 Nm při 10 500 1/min. Působivé statistiky, které jsou patrné jejím jezdcům. I s touto úrovní výkonu, standardní DTC dynamická kontrola trakce zajišťuje výrazně vyšší bezpečnost.
Stejně působivě, navzdory snadno dosažitelné úrovně takového výkonu, S 1000 RR stále vyhovuje EU-4 standardu.
Velký počet detailů Vám umožní zažít výkon S 1000 RR ještě více intenzivněji a udržet ještě větší přehled ve všech dopravních situacích. 3 jízdní režimy “Rain”, “Sport” a “Race” zajistí optimální koordinaci elektrického plynu, ABS a ASC i během měnících se podmínek. DTC dynamická kontrola trakce a ABS, obě nyní jako standard, zajišťují ještě vyšší bezpečnost. Elektrický plyn umožňuje obrovský výkon motocyklu přidávat daleko jemněji a příměji. Přístrojový panel s výjimečně vysokým rozlišením poskytuje jasné zobrazení zvolených nastavení spolu s rychlostí a otáčkami. Výsledkem je optimální přehled výkonu RR a vašeho nastavení za jakýchkoliv podmínek.
 
Výkon a dokonalost až do nejmenších detailů.
I zde je možné další zdokonalování, například s volitelným příslušenstvím Pro Riding Modes s dvěmi individuálními módy - “Slick” a “User Mode” a také s ABS Pro se senzorem náklonu. A dokonce i v rozsahu nejvyššího výkonu RR přichází se škálou užitečných systémů: volitelný Pro Shif Assistant umožňující řazení nahoru i dolů bez nutnosti použití spojky nebo plynu - pro ještě lepš tah vpřed. Launch Control a Pit Lane Limiter jsou také převzaty přímo ze závodní boxové uličky. Pokud se rozhodnete pro High Power baterii (Li-Ion), snížíte tím celkovou hmotnost RR o 1.5 kg, čímž poskytnete ještě větší závodní sportovní senzaci.
 
S 1000 RR zůstává prvotřídním sportovním superbikem. Stejně tak na silnici, jako na závodní dráze.
 
Technické specifikace
 
Motor    
Typ      Vzduchem/vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec, dva vačkové hřídele
Vrtání x zdvih    80 mm x 49,7 mm
Zdvihový objem            999 ccm
Nominální výkon           146 kW (199 k) při 12 500 ot/min
Největší točivý moment             113 Nm při 10 500 ot/min
Kompresní poměr          13,0:1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru      Elektronické vstřikování
Čištění spalin    Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4 s elektronicky ovládaným rezonančním výfukem
 
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva        
Největší rychlost           přes 200 km/h
Spotřeba paliva dle WMTC na 100km     6,7 l
Typ paliva         Bezolovnatý benzin, 95 – 98 oktanů (RON), (regulace klepání; udávaný výkon při použití paliva Natural 98)
 
Elektrické systémy       
Alternátor          406 W
Baterie 12 V / 9 Ah, bezúdržbová
 
Přenos energie             
Spojka Vícelamelová spojka v olejové lázni, anti-hopping, mechanicky ovládaná
Převodovka      6-stupňová převodovka s přímým ozubením
Pohon   Řetěz 17/45
 
Podvozek / brzdy         
Rám     Příhradový kompozitní hliníkový rám, částečně nesoucí motor
Vedení předního kola / odpružení           Upside-down vidlice, ∅ 46 mm, nastavitelná tuhost i útlum
Vedení zadního kola / odpružení            Hliníkové rozvidlené kyvné rameno, nastavitelná tuhost i útlum
Dráha pružiny vpředu /vzadu      120 mm / 120 mm
Rozvor kol        1 438 mm
Závlek 96,5 mm
Rejdový úhel hlavy        66,5°
Kola     Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu     3,50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu       6,00 x 17“
Pneumatiky vpředu       120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu         190/55 ZR 17
Brzdy vpředu     Dvoukotoučová, plovoucí třmeny, průměr 320 mm, 4pístky
Brzdy vzadu      Jednokotoučová, průměr 220 mm, jednopístkový plovoucí třmen
ABS     Závodní BMW Motorrad Race ABS (částečně integrální), vypínatelné, k dispozici několik režimů
 
Rozměry / hmotnost
Délka    2 050 mm
Šířka (nad zrcátkem)     826 mm
Výška (bez zrcátek)       1 140 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla            815 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla          1 805 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1)      208 kg
Celková přípustná hmotnost      407 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy)      199 kg
Využitelný obsah nádrže            17,5 l
z toho rezerva   cca. 4 l