vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Kawasaki Ninja ZX-10R model 2021

Text a foto: Kawasaki CZ
Kawasaki Ninja ZX-10R model 2021
02.12.2020
 

Továrna Kawasaki přenáší metodický vývojový přístup Kawasaki Racing Teamu ve WSBK k seriovým strojům, a nyní se ponořila hluboko k samému jádru strojů Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR.


A tak s novými modely před novou závodní sezónou učinila další významný krok ve vývoji těchto kultovních strojů.Továrna Kawasaki neustále plně využívá své jezdce ve WSBK týmu - Jonathana Reu a Alexe Lowese k tomu, aby otestovala během závodní sezóny řadu nápadů, díky nimž si letos Jonathan Rea zajistil historicky šestý po sobě jdoucí titul mistra světa a přidal do vínku oběma litrovým Ninjám pro rok 2021 heslo: „vyvinuto na závodní dráze“.Inženýři společnosti Kawasaki se soustředili na skutečně využitelný maximální výkon a technická vylepšení, která umožní tomuto stroji zvítězit

Styl nové generace Ninja ZX-10R
Aerodynamická přední maska s integrovanými křidélky inspirovaná závody ve WSBK, zvýrazněná dvěma kompaktními LED světly, novým přívodem vzduchu do Ram Air systému a s vyšším čelním plexisklem - toto je „tvář“ Ninji ZX-10R nové generace.

Upravené převodové poměry
Převodové poměry modelu Ninja ZX-10R byly upraveny pro ideální a rychlou jízdu na okruhu. Větší zadní řetězové kolo (39 zubů >> 41 zubů) v kombinaci s kratšími převody u 1., 2. a 3. rychlostního stupně nabízejí nově lepší zrychlení ve středním pásmu otáček pro rychlejší výjezdy ze zatáček a také výrazně lepší akceleraci z místa pro rychlé starty na závodech.

Silný kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3
Aktualizace a vylepšení výkonného motoru Ninji ZX-10R nabízejí čistší emise (Euro 5) při zachování velmi vysokého maximálního výkonu jako u staršího modelu.

Vysoce výkonný brzdový systém od firmy Brembo
Dva velmi kvalitní monoblokové třmeny Brembo M50 se zakusují do dvojice kotoučů o ø 330 mm pomocí speciálně vyvinutého hlavního brzdového válce s radiální brzdovou pumpou a ocelovými pancéřovými hadicemi v závodní kvalitě poskytují brzdný výkon na nejvyšší úrovni. * Ocelové pletené pancéřové hadice jsou pouze u Ninja ZX-10RR

Lehce ovladatelný podvozek
Aktualizace geometrie podvozku vylepšují vysoce oceňovanou stabilitu modelu 2019 a přispívají ke zvýšení trakce v zatáčkách a k lehké ovladatelnosti.

Logo "Kawasaki River Mark"
Jako uznání závodních úspěchů v mistrovství světa superbiků bylo uděleno zvláštní povolení k použití loga River Mark na motocyklech Ninja ZX-10R. Toto je jeho historicky první použití na modelu seriové výroby bez přeplňování.

Elektronický tempomat Kawasaki
Tempomat Kawasaki umožňuje udržovat požadovanou stálou rychlost jednoduchým stisknutím tlačítka. Po aktivaci nemusí jezdec neustále držet přidaný plyn. To snižuje namáhání pravé ruky při cestování na dlouhé vzdálenosti, umožňuje uvolněnou jízdu a přispívá k vysoké úrovni jízdního pohodlí.

Aerodynamická jízdní pozice
Aktualizované polohy řídítek a stupaček přispívají k agresivnější jízdní pozici jezdce zaměřené na okruh. Nový design sedadla a podsedlové kapotáže pomáhá jezdcům minimalizovat odpor, když jsou lépe schovaní za plexisklem a za jejich zády vzniká podtlak kvůli optimálnímu obtékání vzduchu.

Integrovaná aerodynamická přítlačná křidélka
Aerodynamická křidélka zabudovaná do masky kapotáže vytvářejí přítlak, který pomáhá udržet přední kolo na zemi během silné akcelerace.

Dokonale jemné a precizní odpružení od firmy Showa
Dokonale jemný, precizní podvozek od výrobce Showa byl vyvinut ve spolupráci s Kawasaki Racing Teamem ve WSBK. Odpružení s technologií BFF (Balance Free Front Fork) vepředu a BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) vzadu zdokonaluje ovládání motocyklu obzvlášť při jízdě na závodním okruhu.

Skvěle čitelný barevný TFT přístrojový panel
Kompaktní nový plně digitální barevný přístrojový TFT panel dodává kokpitu špičkový závodní vzhled. Nový panel také nabízí další nové funkce, které u předchozího modelu nebyly k dispozici.

Vzduchem chlazený olejový chladič
Na základě zpětné vazby od závodního stroje Kawasaki Ninja ZX-10RR ve WSBK je novým, vzduchem chlazeným chladičem oleje s nezávislým oběhem vybavena i standardní ZX-10R - díl, který je často vidět na vysoce výkonných závodních motocyklech.

Volitelné jízdní režimy: Sport, Road, Rain, Rider (individual)
Čtyři komplexní jízdní režimy, které spojují kontrolu trakce (S-KTRC) a různé palivové mapy, umožňují jezdcům efektivně nastavit řízení trakce a dodávku paliva tak, aby vyhovovaly dané jízdní situaci.

Technická specifikace

Engine Motor
Typ motoru Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový
Zdvihový objem 998 cm³
Vrtání x zdvih 76 x 55 mm
Kompresní poměr 13.0:1
Ventilový rozvod DOHC, 16 ventilů
Palivový systém Vstřikování paliva: Ø 47 mm x 4 duální vstřikování
Zapalování Digital
Způsob starování Elektrický
Mazání Tlakové mazání, mokrá kliková skříň s olejovým chladičem

Gear Výkon & Převodovka
Maximální výkon 149,3 kW {203 PS} / 13.200 min
Maximální točivý moment 114,9 N•m {11,7 kgf•m} / 11.400 min
Maximální výkon s RAM air 156,8 kW {213 PS} / 13.200 min
Spotřeba paliva TBC l/100 km
CO2 emise TBC g/km
Převodovka 6 rychlostí, kazetový
Sekundární převody Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr 1.681 (79/47)
Převodový stupeň 1. 2.600 (39/15)
Převodový stupeň 2. 2.158 (41/19)
Převodový stupeň 3. 1.882 (32/17)
Převodový stupeň 4. 1.650 (33/20)
Převodový stupeň 5. 1.476 (31/21)
Převodový stupeň 6. 1.304 (30/23)
Spojka Mokrá lamela, manuální

Suspensions Brzdy & Odpružení
Brzdy, přední Plovoucí kotouče 330 mm. Radiální čtyřpístkový třmen, monoblok Brembo M50.
Brzdy, zadní Jeden 220 mm (tl.5 mm) kotouč. Jednopístkový třmen
Odpružení, přední 43 mm obrácená vidlice s externí kompresní komorou, předpětí, komprese a odskok plně nastavitelné
Odpružení, zadní Horizontální Back-link s BFRC plynovým tlumičem, externí reservoár. Nastavení odskoku: plynulé, Předpětí pružiny: plně nastavitelné.

Dimensions Rám & Rozměry
Typ rámu Dvojitá vzpěra, litý hliník
Stopa 105 mm
Zdvih předního kola 120 mm
Zdvih zadního kola 115 mm
Pneumatika, přední 120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika, zadní 190/55ZR17M/C (75W)
Úhel natočení L/P 27° / 27°
D x Š x V 2.085 x 750 x 1.185 mm
Rozvor 1.440 mm
Světlá výška 135 mm
Objem palivové nádrže 17 litrů
Výška sedadla 835 mm
Pohotovostní hmotnost 206 kg