vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 29. listopadu do 5. prosince 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kawasaki Versys 1000 r. 2015

Text a foto: Kawasaki CZ
Kawasaki Versys 1000 r. 2015
13.05.2015
 

Na jakékoliv cestě vám Versys 1000 nabídne maximální jízdní požitek. Ať jedete sami nebo ve dvou, jen kousek za roh nebo kolem světa, unikátní kombinace živého řadového čtyřválce a skvěle ovladatelného podvozku vám předepíše recept na zábavu. Přidejte vzpřímenou jízdní pozici a získáte ideální městskou motorku s osobitě versysovským přístupem na klikatých horských silničkách.

 
Ostrý sportovní styl
Kompletně předělaný vzhled spojuje styl, ochranu proti větru a aerodynamiku. Dvojitý přední světlomet je jasným poznávacím znamením strojů Kawasaki a již na při stání na místě naznačuje potenciál pro zábavnou sportovní jízdu modelu Versys 1000.
 
Bohatě polstrované sedlo
Bohatě polstrovaná a ergonomicky tvarovaná sedla zajišťují vynikající komfort na dlouhé štreky.
 
Centrální stojan
Centrální stojan usnadňuje údržbu a je součástí standardní výbavy.
 
Kotoučové brzdy s nejmodernějším ABS
Větší vykousané přední brzdové kotouče a nový materiál brzdových destiček zajišťují silnější počáteční zákus. Díky standardně montovanému ABS se nemusíte bát za brzdy pořádně vzít ani na kluzkém nebo nerovném povrchu.
 
Dvojitý hliníkový páteřový rám
Nízká hmotnost a vysoká pevnost rámu přispívají k ostrému a přesnému řízení. Nové gumové úchyty motoru potlačily vibrace a zlepšily ovladatelnost a stabilitu stroje.
 
Vzpřímená jízdní pozice
Prostorná vzpřímená jízdní pozice usnadňuje kontrolu nad strojem a činí jízdu pohodlnější.
 
Sportovní 17“ kola
Lehká 17“ kola vpředu i vzadu zaručují rychlou a sportovní ovladatelnost. Nově zvolené pneumatiky ještě podporují sportovního ducha stroje.
 
Antihoppingová spojka
Technologie převzatá ze závodních strojů zajišťuje jak kontrolovaný prokluz spojky při prudkém podřazení, který zabraňuje nebezpečnému rozskákání zadního kola, tak její lehké ovládání. Spojka používá dva typy vaček – jednu na zlehčení chodu, druhou na prokluz.
 
Upside-down vidlice o průměru 43 mm
Nová obrácená vidlice má klidnější chod a funguje excelentně ve všech různých jízdních situacích. Měkčí tlumení a upravené nastavení dorazových pružin zlepšují jízdní komfort.
 
Integrované držáky kufrů v madle spolujezdce
Nové integrované držáky kufrů neruší vzhled a Versys 1000 vypadá skvěle, i když máte kufry nasazené (dostupné jako příslušenství) nebo sejmuté.
 
Doplňkový 47litrový kufr
Z nabídky příslušenství si můžete vybrat velký horní kufr. Má nosnost 5 kg a svým objemem 47 litrů je dostatečně velký pro uložení dvou integrálních helem.
 
Nastavitelný větrný štítek
Štítek proti větru má větší 75mm rozpětí a jeho ideální pozici si nastavíte bez nutnosti použít nářadí.
 
Čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec 1043 cm3
Aby byl fun factor modelu Versys 1000 maximální, musel být motor pořádně vzrušující. A nešlo jen o papírové parametry. Řadový čtyřválec 1043 cm3, naladěný na co nejlepší pružnost, to splňuje beze zbytku. Skvělá reakce na plyn, silný zátah ve všech otáčkách (zejména v těch spodních) a charakterní zvuk vycházející ze sacího potrubí dělají z každého otočení plynovou rukojetí zážitek pro tělo i uši. Pozor, může být návykové
 
Tužší zadní odpružení
Tužší zadní pružina (109 N/m) zajišťuje vyšší stabilitu a klidnější pohyb zadní části stroje. Podle zatížení (jízda ve dvou či s bagáží) si snadno upravíte její předpětí pomocí hydrauliky, tlumič umožňuje regulovat i rychlost roztažení.
 
Odvezete více nákladu
Silný příhradový podsedlový rám byl navržen tak, aby snesl zatížení dvoučlennou posádkou včetně tří naložených kufrů.
 
Bohaté originální příslušenství
V katalogu příslušenství naleznete mnoho položek, které vám zpříjemní cestování na dlouhé vzdálenosti. Ať jde o oblíbené boční kufry, dodávané v barvě stroje, nebo o velký horní kufr, nebo o nové LED mlhovky, zámek na helmu či ukazatel zařazené rychlosti.
 
 
Velká palivová nádrž
Díky úspornému motoru, vhodně zvoleným převodům a velké 21litrové nádrži budete tankovat jen zřídka. Podle způsobu jízdy by vám palivo mělo vydržet až na 400 km.
 
Široká řídítka
Široká řídítka usnadňují ovládání zejména v nízkých rychlostech. Díky jejich ergonomickému tvarování má řidič ruce v přirozené poloze s mírně pokrčenými lokty.
 
Přístrojový panel
Multifunkční přístrojový panel s upravenou grafikou je tvořen přehledným ručičkovým otáčkoměrem a LCD displejem. Ten zobrazuje vaši rychlost, množství paliva v nádrži, celkové a dvě denní počítadla kilometrů, aktuální a průměrnou spotřebu, dojezd a teplotu okolního vzduchu, a je pohodlně ovládán přepínačem na levém řídítku.
 
ABS
Náhlé použití větší brzdné síly, nebo brzdění na kluzkých površích, jako je mokrý asfalt, nečistoty na silnici a bílé čáry, může způsobit náhlé zablokování kola. Systém ABS byl vyvinut, aby zamezil těmto náhlým okolonstem.
Kawasaki ABS systém je přesně kontrolován a řízen řídící jednotkou. Kawasaki ABS zajistí bezpečnou a příjemnou jízdu jak začínajícím, tak i pokročilým jezdcům, kterým pomůže v krizových situacích.
Kawasaki si uvědomuje důležitost vývoje bezpečnostních systémů, a tak v naší nabídce můžete najít KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), což je ABS pro sportovní motocykly, nebo K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) které roozděluje brzdný účinnek na obě kola a je určen těžším cestovním motocyklům. V blízké budoucnosti Kawasaki představí dalsí nové systémy ABS.
 
Antihoppingová spojka
Navržena dle požadavků závodního oddělení, Assist & Slipper spojka využívá dvou typů vaček ( asistenční a prokluzové ) k přitlačení lamel, nebo naopak k jejich rozpojení. Během běžné jízdy lamely přitlačovány k sobě. Toto umožńuje snížit sílu přítlačných pružin spojky, což má za následek lehčí ovládání spojkové páčky. Při náhlém velkém brzdném účinku motoru během podřazování, dochází k odlačení spojkového koše a tedy k rozpojení spojkových lamel. To zabrání zadní pneumatice poskakování, případně zablokování.
 
KTRC (3-stupňová)
3-stupńová  kontrola trakce KTRC kombinuje technologie 1-stupňové KTRC, která zabrňuje prokluzu kola na kluzkém povrchu a S-KTRC, která poskytne řidiči volitelné nastavení přesně podle jeho stylu sportovní jízdy, a která jako jediná může poskytnout maximální akceleraci s určitým prokluzem zadního kola. Snadno přístupný ovladač na levém řidítku umožňuje snadné nastavení jednoho ze tří stupňů kontroly trakce, a to i během jízdy.
Mód 1 a 2 zajiš´tují optimální trakci podobně jako S-KTRC. Tyto první 2 módy jsou navrženy, aby byla umožněna maximální akcelerace. Mód 1 je vhodný pro suchý povrch s dobrou přilnavostí. Mód 3 odpovídá nastavení jako u 1-stupňové KTRC, kdy je okamžitě omezen výkon motoru při možném prokluzu kola. Tento mód je ideální pro jízdu na mokrém povrchu nebo povrchu se sníženou přilnavostí. 3-stupňová kontrola trakce je jeden z nejvíce sofistikovaných systémů vyvinutých firmou Kawasaki.
 
Indikator ekonomické jízdy
Pomocí presné elektronické zprávy motoru, dosahují motocykly Kawasaki nízkou úroven spotreby paliva. Nicméne spotreba paliva se odvíjí hlavne od toho jak budete zacházet s plynem, jestli máte zarazený správný rychlostní stupen a od mnohých dalších aspektu, které ovlivnujete práve vy, pri jízde na motocyklu. Indikátor ekonomické jízdy se zobrazí pokud má vozidlo nízkou spotrebu paliva. Systém nepretržite kontroluje spotrebu a pokud je spotreba nízká zobrazí znak ECO na prístrojové desce. V prípade kdy budete chtít dosáhnout nízké spotreby paliva snažte se mít stále rozsvícen znak EKO a mužete si tak citelne prodloužit dojezd v kritické situaci. V neposlední rade snížení spotreby pomáháte minimalizovat negativní dopady na životní prostredí .
 
Power Modes
Power módy nabízejí řidiči jednoduchou volbu mezi plným výkonem a sníženým výkonem. Zatímco mód plného výkonu (Full) není jakkoli omezen, tak mód sníženého výkonu (low) je omezen na 75-85% plného výkonu. Díky i mírnější reakci plynu u sníženého výkonu, je tento mód vhodný pro jízdu v děšti nebo ve městě. Plný výkon je určen pro sportovní jízdu.
Spolu s 3-stupňovou kontrolou trakce (+OFF) tak nabízí řidiči až 8 různých módů, aby byla umožněna bezpečná jízda za všech okolností.
Například zkušený řidič si zvolí pro užití si sportovní jízdy mód plného výkonu (Full) a kontrolu trakce na stupeň 1 (zasahuje nejméně). Naopak při jízdě na mokru nebo kluzkém povrchu volba sníženého výkonu (Low) a kontrola trakce na stupeň 3 (zasahuje nejvíce) zajistí bezpečnou jízdu s měkkým dávkováním plynu bez prokluzu zadního kola.
 
Dvojité klapky sání
Sportovní motocykly poslední doby používají větší klapky sání pro větší výkon.
Klapky s větším průměrem však při náhlém otočením plynu razantně zvýší tah motoru, někdy více, než by jezdec očekával.
Motocykly se vstřikováním paliva mají obvykle jednu klapku na válec. Motocykly s dvojitou klapkou sání mají dvě klapky na válec. Hlavní klapky jsou ovládány plynovou rukojetí (tedy řidičem),a  druhé klapky jsou ovládány řídící jednotkou ECU, která s naprostou přesností reguluje přívod vzduchu, aby bylo dosaženo hladké a plynulé reakce na plyn. Stejně tak i tok vzduchu plynoucího přes klapky sání do spalovacího prostoru je plynulejší, a  tím se zvšuje výkon motoru.
Stejně jako další technologie od Kawasaki, i tato byla navržena, aby byl jezdci poskytnut maximální výkon při zachování přirozené a přesné zpětné vazby. Kawasaki využívá tuto technologii jož na mnoho modelech.
 
Technické specifikace
 
Motor    Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Objem    1,043 cm3
Vrtání x zdvih    77.0 x 56.0 mm
Kompresní poměr    10.3:1
Ventilový rozvod    DOHC, 16 valves
Palivový systém    Fuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles
Zapalování    Digital
Startování    Electric
Mazání    Forced lubrication, wet sump
Typ rámu    Twin-tube, aluminium
Uhel řízení / Stopa    27˚/106 mm
Zdvih na předním kole    150 mm
Zdvih na zadním kole    150 mm
Přední pneumatika    120/70ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika    180/55ZR17M/C (73W)
Max. úhel natočení    34˚/34˚
Maximální výkon    88.2 kW {120 PS} / 9,000 min
Maximální kroutící moment    102.0 N.m {10.4 kgf.m} / 7,500 min
Převodovka    6-speed, return
Sekundární pohon    Sealed Chain
Celkový převod    2.867 (43/15)
Spojka    Wet multi-disc, manual
Přední brzda    Dual semi-floating ø310 mm petal discs; Caliper: Dual opposed 4-piston
Zadní brzda    Single ø250 mm petal disc; Caliper: Single-piston
Přední odpružení    ø43 mm inverted fork with stepless rebound damping (right-side) and spring preload adjustability
Zadní odpružení    Horizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustability
Rozměry (D x Š x V)    2,240 x 895 x 1,400/1,465 (high position) mm
Rozvor    1,520 mm
Světlá výška    150 mm
Objem nádrže    21 litres
Výška sedla    840 mm
Pohotovostní hmotnost    250 kg