vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. října do 17. října 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kawasaki Z1000 MY 2017

Text a foto: Kawasaki CZ
Kawasaki Z1000 MY 2017
15.11.2016
 

Tvarovaná karoserie Z1000 přináší agresivní a jedinečný design inspirovaný modelem Sugomi Z. Svléknutím veškerých nadbytečných částí kvete do brutální funkčnosti. Motor má obrovský výkon už od nejnižších otáček. Podvozek je naladěn tak, aby se zlepšily jízdní vlastnosti, při vyšších rychlostech. Díky tomu je Z1000 považován za nejradikálnější běžně prodávaný Supernaked.

 
Zrcátka
Nová zpětná zrcátka mají ostřejší design, který přispívá k celkovému agresivnímu designu.
 
Přístrojový panel
Kompaktní přístrojový panel je umístěn přímo na řídítkách. Futuristický design LED otáčkoměru a LCD displej odráží sportovní potenciál nové Z.
 
Opojný zvuk ze sání
Sání bylo navrženo tak, aby při zrychlení byl ze sání slyšet opojný až návykový zvuk lahodící uchu každého motorkáře.
 
Cool Air systém
Vzhledem k tomu, že airbox je umístěn těsně nad motorem, mohl by být nasávaný vzduch ohříván. Cool Air systém tomuto zabraňuje. Čerstvý vzduch je přiveden do airbaxu potrubím, které vede mimo motor. Proto se minimalizují ztráty výkonu v důsledku nasávaného teplého vzduchu. Pozor, tento systém není známý Ram Air systém.
 
Nová přední vidlice Big Piston (SFF-BP)
Nová přední vidlice SFF-BP je kombinací konceptů Showa SFF a Showa BPF. Vznikla tak přední vidlice nové generace s výjimečnými vlastnostmi a jednoduchým nastavováním. Pružiny jsou v obou vidlicích, ale předpětí se nastavuje pouze u levé vidlice a útlum u pravé.
 
Radiální monoblokové třmeny
Supersportovní brzdy s radiálně uchycenými třmeny. Nové třmeny Tokico Monobloc a nové brzdové destičky přispívají k jemnějšímu nástupu brzdného účinku, bezkonkurenční ovladatelnosti a kontroly během celého procesu brzdění.
 
Větší objem palivové nádrže
Dsign palivové nádrže zvyšuje kapacitu paliva až 17 litrů.
 
Řídítka typu "Fat Bar"
Ideálně se hodí k Super-naked charakteru. Široká řídítka usnadňují jezdci ovládání motocyklu.
 
Hliníkový rám
Velmi pevný hliníkový rám maximálně centralizuje hmotu. Jeho geometrie je ideálním kompromisem mezi skvělou ovladatelností a stabilitou ve vyšších rychlostech. Rám využívá motor jako zpevňující prvek. Skládá se z 5-ti odlitků hliníku.
 
1043 cm3, kapalinou chlazený, 4-taktní řadový čtyřválec
Výkonný motor nabízí obrovský zátah v celém rozsahu otáček. Reakce na přidání plynu je impozantní. Je to díky novému nastavení motoru a kratším rychlostním převodům.
 
Optimální poloha sedla
Ergonomie motocyklu je mírně upravena. Přední část je snížena a zadní zvýšena, což více odpovídá sportovnímu potenciálu Z1000.
 
LED zadní světlo
Nové LED zadní světlo dodává futuristický nádech zadní části motocyklu.
 
Krátké koncovky výfuku
Tlumič výfuku je umístěn pod motorem, což přispívá k centralizaci hmoty a umožňuje použití menších koncovek.
 
Sugomi desing
Japonské slovo sugomi popisuje auru případně energii, kterou vydává nějaký předmět nebo osoba. Když z někoho, nebo z něčeho, vyzařuje sugomi, má úctu ostatních, zanechává nesmazatelný dojem díky svým schopnostem a budí respekt. U nové Z1000 je slovo sugomi patrné jak z designu tak z výkonu, září z ní energie a vzrušení. Ideální rozměry přední části a zvýšená zadní část zachycuje podstatu přikrčeného dravce připraveného ke skoku.
 
Těleso škrtící klapky
Přepracovaná tělesa vstřikovačů společně s upravenou délkou sání umožnila centralizaci hmoty a zvýšení výkonu ve středních otáčkách.
 
Lehká kola
Kola jsou vyrobena ve stylu supersportů. Dohromady jsou asi o 1,5 kg lehčí než u předchozího modelu. Nižší váha rotačních hmot výrazně přispívá k lepší ovladatelnosti.
 
ABS
Náhlé použití větší brzdné síly, nebo brzdění na kluzkých površích, jako je mokrý asfalt, nečistoty na silnici a bílé čáry, může způsobit náhlé zablokování kola. Systém ABS byl vyvinut, aby zamezil těmto náhlým okolonstem.
Kawasaki ABS systém je přesně kontrolován a řízen řídící jednotkou. Kawasaki ABS zajistí bezpečnou a příjemnou jízdu jak začínajícím, tak i pokročilým jezdcům, kterým pomůže v krizových situacích.
Kawasaki si uvědomuje důležitost vývoje bezpečnostních systémů, a tak v naší nabídce můžete najít KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), což je ABS pro sportovní motocykly, nebo K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) které roozděluje brzdný účinnek na obě kola a je určen těžším cestovním motocyklům. V blízké budoucnosti Kawasaki představí dalsí nové systémy ABS.
 
Horizontální odpružení
Ve srovnání s tradičním systémem zadního odpružení Uni-Track, kde je tlumič uchycen vertikálně, tak u tohoto systému je tlumič takřka vodorovně.
 
Antihoppingová spojka
Navržena dle požadavků závodního oddělení, Assist & Slipper spojka využívá dvou typů vaček ( asistenční a prokluzové ) k přitlačení lamel, nebo naopak k jejich rozpojení. Během běžné jízdy lamely přitlačovány k sobě. Toto umožńuje snížit sílu přítlačných pružin spojky, což má za následek lehčí ovládání spojkové páčky. Při náhlém velkém brzdném účinku motoru během podřazování, dochází k odlačení spojkového koše a tedy k rozpojení spojkových lamel. To zabrání zadní pneumatice poskakování, případně zablokování.
 
Dvojité klapky sání
Sportovní motocykly poslední doby používají větší klapky sání pro větší výkon.
Klapky s větším průměrem však při náhlém otočením plynu razantně zvýší tah motoru, někdy více, než by jezdec očekával.
Motocykly se vstřikováním paliva mají obvykle jednu klapku na válec. Motocykly s dvojitou klapkou sání mají dvě klapky na válec. Hlavní klapky jsou ovládány plynovou rukojetí (tedy řidičem),a  druhé klapky jsou ovládány řídící jednotkou ECU, která s naprostou přesností reguluje přívod vzduchu, aby bylo dosaženo hladké a plynulé reakce na plyn. Stejně tak i tok vzduchu plynoucího přes klapky sání do spalovacího prostoru je plynulejší, a  tím se zvšuje výkon motoru.
Stejně jako další technologie od Kawasaki, i tato byla navržena, aby byl jezdci poskytnut maximální výkon při zachování přirozené a přesné zpětné vazby. Kawasaki využívá tuto technologii jož na mnoho modelech.
 
Indikátor ekonomické jízdy "ECO"
Motocykly Kawasaki dosahují velmi vysoké účinnosti motoru, z čehož vyplývá i nízká úroveň spotřeby pohonných hmot. Nicméně spotřeba paliva se odvíjí hlavně od toho, jak budete zacházet s plynem, jestli máte zařazený správný rychlostní stupeň a od mnohých dalších aspektů, které ovlivňujete právě vy, při jízdě na motocyklu. Pokud tedy chcete jet ekonomicky a mít nízkou spotřebu, sledujte indikátor ekonomické jízdy, který se rozsvítí, pouze tehdy, pokud má vozidlo nízkou spotřebu paliva. ECO Indikátor Vás naučí mít ideální přidaný plyn a zařazenou správnou rychlost v každém okamžiku jízdy. Systém nepřetržitě kontroluje spotřebu paliva a pokud je spotřeba nízká, zobrazí se znak „ECO“ na přístrojové desce. V případě, kdy budete chtít dosáhnout nízké spotřeby paliva, snažte se mít stále rozsvícen znak ECO a můžete si tak citelně prodloužit dojezd v kritické situaci. V neposlední řadě snížením spotřeby pomáháte minimalizovat negativní dopady na životní prostředí.
 
 
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
 
Motor
Typ motoru    Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový
Zdvihový objem    1.043 cm³
Vrtání x zdvih    77 x 56 mm
Kompresní poměr    11.8:1
Ventilový rozvod    DOHC, 16 ventilů
Palivový systém    Vstřikování paliva: 38 mm x 4 (Keihin) s oválnými škrticími klapkami
Způsob starování    Elektrický
Mazání    Tlakové mazání, mokrá kliková skříň
 
Výkon & Převodovka
Maximální výkon    104,5 kW {142 PS} / 10.000 min
Maximální točivý moment NM    111 N•m
Převodovka    6 rychlostí
Sekundární převody    Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr    1.627 (83/51)
Převodový stupeň 1.    2.600 (39/15)
Převodový stupeň 2.    1.950 (39/20)
Převodový stupeň 3.    1.600 (24/15)
Převodový stupeň 4.    1.389 (25/18)
Převodový stupeň 5.    1.238 (26/21)
Převodový stupeň 6.    1.107 (31/28)
Sekundární převodový poměr    2.867 (43/15)
Spojka    Mokrá lamela, manuální
 
Brzdy & Odpružení
Brzdy, přední    Plovoucí kotouče 310 mm. Radiální čtyřpístkový třmen, monoblok.
Brzdy, zadní    Jeden 250 mm kotouč. Třmen: 1 pístkový
Odpružení, přední    41 mm obrácená vidlice s plynulou regulací komprese, odskoku a nastavitelným předpětím pružiny
Odpružení, zadní    Horizontální Back-link, plynový, s plynulým nastavením odskoku a předpětí pružiny.
 
Rám & Rozměry
Typ rámu    Dvojitý trubkový, hliníkový
Stopa    101 mm
Zdvih předního kola    120 mm
Zdvih zadního kola    135 mm
Pneumatika, přední    120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika, zadní    190/50ZR17M/C (73W)
Úhel natočení L/P    29° / 29°
D x Š x V    2.045 x 790 x 1.055 mm
Rozvor    1.435 mm
Světlá výška    125 mm
Objem palivové nádrže    17 litrů
Výška sedadla    815 mm
Pohotovostní hmotnost    221 kg