Nové BMW R 1250 GS
Text a foto: BMW Motorrad CZ
Nové BMW R 1250 GS: koncentrovaný a působivý výkon. S novým BMW R 1250 GS si vychutnáš výkon nového boxeru ještě více. Zvýšení výkonu motoru perfektně poznáš při jízdě – 136 k a 1250 cm³. Variabilní řídící systém vačkových hřídelí BMW ShiftCam zajišťuje vynikající přenos výkonu ve vysokých i nízkých otáčkách motoru. Ať už ve městě, na dálnici nebo samozřejmě v terénu: s každým metrem pocítíš větší svobodu a radost z jízdy. Nové styly a barvy, mnohé technické detaily a vzrušující možnosti individualizace zesilují charakter nového BMW R 1250 GS.
Dojem – čisté GS. Modely – prostě ty
R 1250 GS je takový, jaký ho chceš mít. Autentický, a přesto stále GS. Jeho křivky jsou nezaměnitelné, vzrušující. Vysoce kvalitní designové prvky podtrhují nezaměnitelný vzhled GS.
Výkon, účinnost, ovladatelnost
Dvouválcový boxer nového R 1250 GS fascinuje svou rozmanitostí již od prvního okamžiku. Jeho charakter je nezaměnitelný – v každém rozsahu otáček motoru. Nabízí i při nízké rychlosti vyšší výkon a hladký chod. Variabilní řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam zajišťuje výkonnější křivku točivého momentu v celém rozsahu otáček motoru, a umožňuje tak větší kontrolu v každé jízdní situaci. Dodá potřebný výkon, kdykoliv ho budeš potřebovat. Vyšší objem motoru, vyšší výkon – vyšší účinnost. Silný výkon a možnost méně často řadit podporuje suverénní jízdu. Ve zkratce: Cítíš přímo energii motoru pod sebou.
Dynamic Brake Control
DBC tě podpoří při nouzovém brzdění tím, že brání často nežádoucímu přidání plynu v extrémní situaci. Takový zákrok snižuje točivý moment motoru. Zároveň se zvyšuje brzdná síla na zadní kolo. Výsledek: větší bezpečnost díky co nejlepšímu využití brzdné schopnosti pro stabilizaci motocyklu a zkrácení brzdné dráhy.
Pro tvoje potřeby
R 1250 GS je k dispozici s velkou nabídkou volitelné výbavy a originálního příslušenství BMW Motorrad. To ti umožní sestavit si svojí mašinu přesně podle sebe.
Technické údaje
Motor
Typ Vzduchem/kapalinou chlazený čtyrdobý dvouválec, dvojitý vačkový hřídel, jeden vyvažovací hřídel a variabilní systém časování motoru BMW ShiftCam.
Vrtání/zdvih 102,5 mm x 76 mm
Zdvihový objem 1 254 cm³
Jmenovitý výkon 100 kW (136 k) při 7 750 ot./min
Max. točivý moment 143 Nm při 6 250 ot./min
Kompresní poměr 12,5 : 1
Systém vstřikování Elektronické vstřikování
Čištění spalin Třícestný katalyzátor, plní normu EURO 4
Výkon/spotřeba
Maximální rychlost přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC 4,75 l
Emise CO2 podle normy WMTC 110 g/km
Typ paliva Super bezolovnatý benzín, OČ 95, nařízení pro přizpůsobení pro kvalitu paliva (OČ 91 až 98)
Elektrický systém
Alternátor Třífázový alternátor 508 W (nominální výkon)
Baterie 12 V / 11,8 Ah, bezúdržbová
Převod
Spojka Hydraulicky ovládaná spojka, mazaná olejem
Převodovka 6stupňová převodovka se spirálovým ozubením
Sekundární pohon Pohon hřídelem
Podvozek/brzdy
Rám Dvoudílný rám, přední je přišroubován k zadní části rámu, nosný motor
Vedení předního kola/odpružení BMW Motorrad Telelever; průměr podpěry 37 mm, středová pružinová vzpěra
Vedení zadního kola/odpružení Jednostranné kyvné rameno z litého hliníku se systémem BMW Motorrad Paralever, tlumení v závislosti na zdvihu WAD, plynulé předpětí a hydraulické nastavení pružiny ručním kolečkem, nastavitelný zpětný útlum tlumiče kolečkem
Zdvih pružiny, přední/zadní 190 mm/200 mm
Rozvor kol 1 525 mm
Závlek 99,6 mm
Rejdový uhel hlavy 64,5°
Kola Hliníkový odlitek
Rozměry ráfku, přední 3,00 x 19"
Rozměry ráfku, zadní 4,50 x 17"
Pneumatika, přední 120/70 R 19
Pneumatika, zadní 170/60 R 17
Brzda, přední Dvoukotoučová brzda, plovoucí kotouče, průměr 305 mm, čtyřpístové radiální třmeny
Brzda, zadní Jednokotoučová brzda, průměr 276 mm, dvoupístový plovoucí třmen
ABS Integrální ABS BMW Motorrad (částečně integrální)
Rozměry/hmotnosti
Výška sedla 850 / 870 mm (snížené * 800 / 820 mm) *OE
Délka podsedlového oblouku 1 870 / 1 910 mm (nízké sedlo* 1 750 / 1 790 mm) *OE
Užitný objem nádrže 20 l
Z toho rezerva cca 4 l
Délka (vč. blatníku) 2 207 mm
Výška (vč. čelního štítu) 1 430 mm
Šířka (vč. zrcátka) 952,5 mm
Hmotnost nenaloženého motocyklu, plně natankovaného/s provozními náplněmi 249 kg
1)
Max. přípustná hmotnost 465 kg
Zatížení (se standardní výbavou) 216 kg