CEC Hungaroring
Kompletní fotogalerie Z D E .....
Rozmarné léto (CEC)
Nejedná se o přepis stejnojmenné knihy od pana Vančury, jako máslo na chleba to sedí k třídenní akci, kterou jsme uspořádali od 6. do 8.8. na maďarském Hungaroringu. Od pátečních bouřek, přes sobotní oblačnost až k nedělnímu prosluněnému odpoledni, kdy se odehrál předposlední díl letošního seriálu CEC. Řady dobyvatel nám prořídly a tak se na startu ukázalo pouze sedmnáct týmů, ovšem o zábavu bylo rozhodně postaráno. Hned při ostrém startu dostala smyk bota Martina Havlíka z týmu Na pohodu #27 a následoval parakotoul. Jezdec ovšem nezaváhal a prakticky bez ztráty pokračoval v běhu a tak mohl odstartovat prakticky zároveň s ostatními.
Po startu bylo pořadí na čele poměrně vyrovnané. Vedl tým BHR Racing Team Karviná #76, před ČMN Vlčáky #74, tyto dva týmy si tak udržely své výchozí postavení ze startu, na třetí místo se v úvodu dostal skvěle jedoucí Zebra tým #21, který byl také zároveň jednoznačným lídrem EC Supersport, zatímco duo na špici se řadí do kategorie SBK. Zebrám na záda pak dýchala smečka týmů z bodujících do EC Superbike Mechanik Toys #131, MotoRobert #4 a HKT Racing #199. Průběh závodu byl nadmíru bezproblémový a opravdu pohodový a asi těžko může někdo říct, že si ho neužil, až na pár jezdců, kteří byli delší na brzdy do zatáček, nedošlo k vážnějším incidentům. Možná i proto, že na Hungaroringu je skoro absolutní absence štěrkových zón a tyto jsou nahrazeny asfaltovou plochou. Což, jak fakticky dokazuje průběh samotného závodu, s sebou nese velká pozitiva.
V cíli závodu se z vítězství v celkovém hodnocení a tím i ve své kategorii Superbike radoval tým ČMN Vlčáci #74, který vyhrál před BHR Racing týmem Karviná # 76, velkou radost muselo udělat třetí místo týmu KV Racing #6, který slavil druhou letošní bednu, když ta první byla na Lausitzringu.
V kategoriích nelicencovaných jezdců, tedy v poháru Elit bylo pořadí následující, EC Superbike vyhrál tým HKT Racing #199 před Vangelas.com #72 a bronzovým týmem MotoRobert #4, ve kterém se po zranění opět představil na závodní dráze Robert Papežík. V EC Supersport vyhráli již pátý závod v řadě Zebry #21, druhé místo obsadil tým MBR #66 a třetí dojelo duo týmu SBC Supersport #44.
Motorobert #4, Marek Hartl: „Závod byl dneska strašně fyzicky náročnej. Počasí ale vyšlo, start byl slušnej, první hodinka byla parádní. Pak nastoupil Petr Pastor a všechno šlo tak jak mělo jít. Alan byl trošku pomalejší, takže jsme trošku ztratili, ale dojeli jsme třetí, což nám stačí a jsme opravdu moc spokojení. Prožili jsme tady parádní víkend, takže díky všem a těšíme se do Mostu.“
ČMN Vlčáci #74, Tomáš Milichovský: „Byli jsme na to ve dvou, takže si myslím, že dobrý, jsme sice docela stahaní, ale závod jsme si dost užili a ten výsledek už asi ani není třeba komentovat.“
BHR Racing Team Karviná #76, Miloš Čihák: „Já jsem zažil jeden z nejkrásnějších víkendů života, krásně jsem se svezl, všechno super. Snad jen drobná technická porucha, která nás asi stála vítězství. To může trošku zamrzet.“
Zebra Racing #21, Josef Pončík: “Jsem spokojený s časem, který jsem zajel po startu, udělal jsem si osobák 1:59,4 . Vývoj závodu byl v pohodě, kluci mi svěřili start a dojezd závodu. Nechali ten silnější článek na začátek a nakonec a sami jeli taky dost vyrovnaně, takže nebylo co řešit a vyhráli jsme svojí kategorii.“
HKT Racing #199, Petr Koluch: „Je to krásné, že jsme po dlouhé době zase vyhráli. Co se mi líbilo, že jsem za celou dobu závodu nepotkal jediný pád. Safety car o tom ani nemluvím, takže to opravdu nemělo chybu. Pole je opravdu dost vyrovnané, takže i ti na zadních pozicích jedou dost dobře. Jezdilo se fakt krásně. Jsme nejlepší :)“
Vangelas,com #72, Petr Valent: “Byl jsem určený jako startující, což tuto sezonu ještě nebylo, z čehož jsme měl nehorázný bobky. Ale jak se to rozjelo, zajížděl jsem dobrý časy a všechno to bylo na pohodu.“
Miro Sloboda: “Jel jsem úplně na pohodičku, tak jako včera v CSC. Časy byly akorát, dařilo se nám stahovat týmy před námi a druhé místo v cíli je pro nás opravdu dobré. A klobouk dolů před Alinem.
Alino Urban: “Snažil jsem se jak to šlo, abych klukům nepokazil výsledek a podařilo se nám nakonec to druhé místo, za které jsem klukům opravdu moc vděčný.“
KV Racing #6, Vítězslav Bican: “Začali jsme dobře, postupně jsme přidávali a dopadlo to jako na Lausitzu, stejný plán a stejný výsledek. Na Hungaroringu jsem byl po pěti letech, odvyknul jsem, bylo to znát, ale jsme spokojení, dojeli jsme třetí. Jen by to asi chtělo trošku trénovat.“
SBC Supersport #44, Martin Burýšek, Mojmír Kaněra: “Závod super… bezvadný, chlapi to mají pěkně připravený, všichni závoděj jak o život a jsou na nás strašně rychlí. Dneska jsme neměli moc koho předjíždět, protože se tady sešla opravdu velká kupa rychlíků. V cíli nám chyběla necelá minuta na druhýho, takže trošku smůla, ale jinak parádní zážitek.“
EC Superbike:
1.HKT Racing #199 – Jan Táborský, Petr Koluch, Václav Pimper
2. Vangelas.com #72 – Petr Valent, Alex Urban, Miro Sloboda
3. MotoRobert #4 – Alan Krecar, Petr Pastor, Robert Papežík, Marek Hartl
EC Supersport:
1.Zebra Racing #21 – Štěpán Jelínek, Tomáš Skýva, Josef Pončík
2.MBR Racing Team #66 – Martin Samek, Martin Odstrčil, Zbyněk Soukup, Daniel Brož
3.SBC Supersport #44 – Martin Burýšek, Mojmír Kaněra
Superbike
1.ČMN Vlčáci #74 – Lukáš Fejt, Tomáš Milichovský, Vít Hlavenka
2.BHR Racing Team Karviná #76 – Přemek Glinz, Richard Balcar, Miloš Čihák, Jiří Dorňák
3.KV Racing #6 – Amir Ghanem, Vitězslav Bican, Pavel Iliev
Průběžné pořadí CEC před posledním závodem:
Kategorie Elit Cup Superbike
1. Moto Robert #4 89,0
2. HKT Racing #199 85,5
3. Vangelas.com #72 69,5
Kategorie Elit Cup Supersport
1. Zebra racing team #21 117,5
2. MBR Team #66 85,0
3. SBC Supersport #44 60,0
Kategorie Superbike
1. CMN Vlčáci #74 100,5
2. BHR RACING TEAM KARVINÁ #76 98,0
3. APP Racing #55 55,5
Předposlední dějství CEC2
Také účastníci závodů CEC2 našli na Hungaroringu svůj seriálový díl a také tento byl o nedělním dopolední tím letos předposledním. Účast? Dost slušná, osmatřicet dvojic na startu a slunce deroucí se z mraků podívat se, co že se to děje na Hungaroringu jen týden po Formuli 1.
V závodě dvojek si po úvodní porci dvaceti kol nejlépe vedla dvojice Workshop Racing Kralupy #116, ovšem v těsném závěsu byli Dafit s.r.o. #88 a dvacet vteřin od zlata jeli Skývouš a Prasouš #21, o bramborovou medaili bojovali v tuto chvíli V-2.cz #977 s Biks4Life1 #69, které dělily pouhé desetiny vteřiny. Supersportařům toho času vládli Okruháři.cz #30 před slovenským týmem MZ Moto Racing Team-NINJA MOTO a maďarským GTA Racing. Zajímavá situace nastala v kategorii Naked. Tam totiž sice jako již tradičně vedlo duo Manitera Group Racing #95, po devadesáti minutách ale o pouhých sedm desetin vteřiny před Monstars Inc #621.
Půl hodiny před cílem byl tým Workshop Racing Kralupy po střídání až na páté pozici, ale skvělým závěrem se jim podařilo vyhoupnout na třetí pozici v superbicích. Vzhledem k tomu, že Tomáš Skýva jedoucí ve formaci Skývouš a Prasouš #21 s Lukášem Šebestou jel na šestce, propadli se kluci v závěru v kategorii SBK na čtvrté místo. Druzí v cíli SBK byli po stoupajícím výkonu kluci z V-2.cz #977 o pouhých pět vteřin před týmem #116. Vítězství s náskokem dvaceti vteřin si zaslouženě vyjel tým Dafit s.r.o. #888.
Nejlepšími supersportaři v CEC 2 byla na Hungaroringu mladá dvojice z týmu Okruháři.cz #30, která dokázala o půlminutu porazit domácí tým GTA Racing #99, s kolem ztráty dokončili závod jezdci týmu Ohňostroje SIPO.
Naháče vyhráli jako již čtyřikrát předtím Manitera Group Racing #95, které v cíli dělilo jedno kolo od druhého týmu kategorie Naked, a to Monster Inc #621, trojici na bedně doplnil tým HTVZracing-N #64.
Vítězný tým CEC2, kategorie Supersport:
Okruháři.cz #30, Roman Kadlčík: “Na Hungaroringu jsme byli letos poprvé, bylo to tu fajn, trať je úplně úžasná, strašně se nám líbila a myslíme, že nám i dosti sedla. Je dobrý, že tu nejsou dlouhý rovinky a tak to oproti litrům není takový rozdíl. V závodě super, vše se dařilo, kvalifikace, jezdili jsme rychle, střídání bylo v klidu. Je to naše premiérové vítězství a doufáme, že nebylo poslední.“
David Vejmola: “Odjel jsem kvalifikaci a v ní jsem si taky udělal svůj zdejší osobní rekord 2:05,9. Startovali jsme z pátého místa celkově a prvního ve své kategorii. Kolega je profesionální startér, takže odjel výborně a po prvním kole byl třetí. Střídáním jsme neztratili, na dvě kola se před nás sice dostali Maďaři, ale pak už jsme je na špici nepustili.“
Vítězný tým CEC2, kategorie Naked:
Manitera Group Racing #95, Jan Pabouček: „Krásnej závod, vyšlo nám počasí, bylo to dneska velice vyrovnaný, po hodině a půl závodu byl rozdíl mezi prvním a druhým v pořadí pouze jedna vteřina a tak jsme vyhráli víceméně jen o jedno střídání v boxu. Máme krásný první místo a jedeme z Maďarska spokojení domů.“
Vítězný tým CEC2, kategorie Superbike:
Dafit s.r.o. #888, Martin Trachta: “Kolega Ouředníček je momentálně pryč a tak to řeknu sám. Dneska jel ale výborně. Vyhráli jsme skoro o třicet vteřin, což není standard, vždycky je na špici rozdíl tak vteřina. Jelo se fajn, počasí super. Motorky fungovaly, my taky, takže dobrý. Byly trošku větší výkyvy ve výkonnosti jezdců, což nás trošku trápilo, ale nakonec se vše zvládlo.“
CEC2:
Naked:
1.Manitera Group Racing #95 – Jan Pabouček, Vojtěch Bystričan
2.Mosters Inc #621 – Petr Tůma, Petr Horák
3.HTVZracing-N #64 – Václav Vlasák, Zdeněk Moravec
Superbike:
1. Dafit s.r.o #888 – David Ouředníček, Martin Trachta
2. V-2.cz #977 – Václav Pimper, Jan Schneider
3. WORKSHOP Racing Kralupy #116 – Lukáš Kochman, Roman Čermák
Supersport:
1. Okruháři.cz #30 – Davi Vejmola, Roman Kadlčík
2. GTA Racing Team #99 – Atilla Csapka, Tamás Bencsik
3. Ohňostroje SIPO #4 – Karel Singer, Petr Macourek
Průběžné pořadí CEC2 před posledním závodem:
Kategorie Naked
1. Manitera Group Racing125
2. HTVZracing-N 100
3. BLACK DOGS RACING 64
Kategorie Superbike
1. Bikes4Life1 92
2. go4print.eu Racing Team 91
3. Bikes4Life2 16 13 25 13 13 80
Kategorie Supersport
1. Okruháři.cz 110
2. Ohňostroje SIPO 99
3. MZ Moto Racing Team-NINJA MOTO 73
Czech & Slovak Superstock Cup
Šestkové štoky se nesly ve znamení souboje Petera Dobranského a Josefa Pončíka. Ač byl po většinu závodu na čele prvně jmenovaný účastník šampionátu ze Slovenska, z vítězství se po finiši, do kterého šel s jasným cílem, stal Pepa Pončík. S desetivteřinovou ztrátou dojel jako bronzový do cíle Jan Čeřovský. Čtvrtý v cíli byl se ztrátou Tomáš Skýva a jako pátý dojel Daniel Brož.
Slovak Superstock Cup byl jednoznačně ovládnut Peterem Dobranským, který druhého v cíli Denise Zimmermanna porazil o celé jedno kolo a pár vteřin k tomu. Třetí dorazil do cíle David Zimmermann a čtvrtý byl Pavol Zimmermann.
Litrový pohár stocků ovládl více než jednoznačně Tomáš Milichovský, který si do průjezdu cílem vytvořil před druhým v pořadí markem Hartlem náskok pětapadesáti vteřin. Třetí místo na bedně patřilo jen čtyři vteřiny za Hartlem Pavlu Čápovi, který proťal šachovnicový praporek o dvě desetiny před Tomášem Fojtů. Pátý, jen v těsném závěsu za duem bojujícím o bronz, dorazil Petr Koluch.
Slovenské litry vyhrál nebojácný Miro Sloboda, druhé místo po souboji s Alexem Urbanem bral v cíli Ladislav Miklánek.
Pohár Seniorů se stal kořistí již zmiňovaného Alexe Urbana, Jaroslav Gebhart bral stříbro a Miroslav Polach skončil bronzový.
CSC600:
1.Josef Pončík
2.Peter Dobranský
3.Jan Ceřovský
4.Tomáš Skýva
5.Daniel Brož
CSC1000:
1.Tomáš Milichovský
2.Marek Hartl
3.Pavel Čáp
4.Tomáš Fojtů
5.Petr Koluch
SSC600:
1.Peter Dobranský
2.Denis Zimmermann
3.David Zimmermann
4.Pavol Zimmermann
SSC1000:
1.Miroslav Sloboda
2.Ladislav Miklánek
3.Alexander Urban
Senior Cup:
1.Alexander Urban
2.Jaroslav Gebhart
3.Miroslav Polach
Kompletní fotogalerie Z D E ...........