vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 6. července do 12. července 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Michal Prášek na bedně v ME

Tisková zpráva Michala Práška
Michal Prášek na bedně v ME
09.10.2013
 

Začátek Října již tradičně patřil na španělském okruhu Albacete jezdcům nejenom starého kontinentu, kteří zde zápolili o titul mistra Evropy 2013.

 
Havlíčkobrodský jezdec Michal Prášek se vypravil na cestu již v úterý s jednodenní rezervou na 2400km dlouhou cestu. Ve středu v odpoledních hodinách Michala přivítali teploty, které se místy šplhaly i ke třiceti stupňům. „Na Evropu do Albacete cestuji už potřetí nicméně netuším kam se v takto nabitém poli dokáži zařadit. Můj motocykl je sice pečlivě připravovaný, ale proti uzké evropské špičce chybí drahá elektronika. Ještě ke všemu již tradičně jsem dostal na cestu antibiotika, tak doufám, že zejména v závěru nedělního závodu to nebude příliš znát. Do Albacete se však velice těším. Zatím pokaždé se mi tu dařilo a také se mi tím o měsíc prodlouží sezona před dlouhou zimou,“ popsal předstartovní náladu Prášek.
 
Čtvrteční den znamenal zabydlení v boxu a regeneraci po dlouhé cestě. Večer potom přišla velice silná bouřka doprovázená krupobitím a část okruhu i depa byla zahalena do blátivého závoje. Organizátoři však odvedli téměř nadlidský výkon a trať před pátečním programem připravili na jedničku. V pátek již následovaly první dva volné tréninky. V nich se pracovalo na nastavení podvozku a jezdec si zvykal na členitou trať, kde zejména jezdci z Pyrenejského poloostrova mají najeto mnohem více kilometrů. „Ve čtvrtek večer jsem zažil bouřku jakou na závodech nepamatuji. Ne až tak její sílou, ale následky. Okruh Albacete je totiž obklopen množstvím polí a jelikož je „v ďolíku“ následovalo nutné zlo. Obrovské množství bláta se naplavilo na část okruhu i depa a konkrétně například v našem boxe byla po kotníky ledová voda. Organizátoři z Dorny a personál okruhu však dokázali, že jsou profesionálové každým coulem a trať na páteční treninky dokázali výborně připravit. Myslím že na mnoha okruzích by to znamenalo konec víkendu nebo alespoň výrazný zásah do harmonogramu. Co se týče pátečního ježdění tak panuje spokojenost, Před sobotní kvalifikací mi sedí převod i podvozek a já se také rozjel. Tak uvidíme,“ hodnotil čtvrteční a páteční den čtyřiadvacetiletý jezdec.
 
Sobotní ráno přivítalo účastníky příjemným „závodním“ počasím a rozhořely se boje o co nejlepší postavení na startu. Jako druhá vyjela na trať třída supersportů a 29  jezdců ze čtrnácti zemí světa. Nejrychlejším jezdcem první kvalifikace byl průběžný lídr španělského mistrovství třídy Moto2 Roman Rámos, druhý byl Španěl Lopez, třetí Rakušan Kerschbaumer a čtvrtý Michal Prášek. „První kvalifikace se mi vydařila. Poprvé jsem měl k dispozici kvalifikační pneumatiku. Myslím, že se ji podařilo využít dobře. Po tom co vidím jak jsem nahoře, tak bych rád ve druhé kvaldě do první řady.“
Po třinácté hodině začala druhá kvalifikace. V ní u mnoho jezdců došlo ke zlepšení a mezi nimi nechyběl ani pilot z Vysočiny. Ovšem na posun výsledkovou listinou vzhůru to nestačilo, dokonce se před Michala dostal i Španěl Poyatos. „Nemůžu říct, že jsem z pátého místa na startu zklamaný, ale mohlo to být o chloupek lepší. V závěru jsme obuli novou gumu a v obou rychlých kolech jsem předjížděl. Takže výsledný čas mohl být o nějaké tři desetinky lepší a bylo by na hranici jestli budu v první řadě nebo ne. Takto je to řada druhá a uvidí se zítra.“
 
Nedělní den začal ranním warm upem a Michal v něm obsadil šesté místo. Pak už vše směřovalo ke startu závodu na 20kol. Krátce před nedělním polednem zhasly světla semaforu a byl odstartován závod třídy supersport. Michal zaznamenal po startu propad a odjel z první zatáčky devátý. Ihned však šel dopředu a po dvou kolech byl pátý, jednu pozici za svým letošním sokem a kamarádem Polákem Zielinskim, kterého vzápětí také zdolal. Na čele začal nepatrně ujíždět Ramos, následovala dvoučlenná skupinka Lopez-Kerschbaumer a pak s mírným odstupem Michal, který se odpoutal od dalších pronásledovatelů. Na čele se do cíle už nic nezměnilo a pro titul mistra Evropy si dojel Španěl Roman Ramos. Na druhé místo se dostal Kerschbaumer, třetí dojel Lopez a čtvrtý Michal Prášek. Třetí Lopez se však neradoval dlouho. Po závěrečném ceremoniálu rozebrali technici motorky prvním třem jezdcům a třetí motocykl v cíli porušoval technický reglement a Lopez tak byl diskvalifikován. Michal Prášek si tak odváží třetí místo v letošním ME a přidal tak to sbírky další velkou trofej po letošním celkovém vítězství v CEMC. „Do závodu jsem odjel jako devátý, ale okamžitě jsem se snažil procpat dopředu. Jak bych ztratil kontakt se špičkou bylo by po závodě. Takže ve druhém kole už jsem byl na Zielinskim, kterého jsem po chvilce předjel a snažil se stáhnout dvojici Lopez-Kerschbaumer, vedoucí Ramos už měl náskok. Chvíli to i vypadalo, že kluky přede mnou dojedu, ale nakonec se to nepodařilo a vypracovali si na mě menší náskok. Problém byl v top speedu moji Yamahy. V sobotní kvalifikaci byly měřeny maximální rychlosti a měl jsem až 17. top speed o 13km/h pomalejší než vítěz a to se pak těžko smazává. S tím jsem však do Španělska jel. Z třetího místa mám obrovskou radost. Je to pro mě i náš tým opravdu veliký výsledek. Jen mě trochu mrzí, že jsem si neužil slavnostní ceremoniál, protože pohár mi předali až dodatečně,“ hodnotí španělské působení sympatický jezdec.
 
Tím pro letošní rok skončila sezona pro jezdce z Havlíčkova Brodu. Nutno říct, že to byla sezona více než úspěšná. Michal se stal celkovým vítězem nového šampionátu Central European motorcycle championship. Pár závodů odjel i v Alpe Adrii, kde vždy patřil mezi nejužší špičku supersportů a získal 2 vítězství. Pomyslnou třešničkou na dortu se stal tento první říjnový víkend po kterém je Michal třetím „evropanem“. „Na jaře jsem ani nedoufal, že takováto sezona bude. Na začátku to nevypadalo moc růžově s financema, jelo se spíše od závodu k závodu. Už na začátku roku jsem věděl že si chci odzkoušet nový šampionát CEMC, protože ceny i mediální propagace odpovídaly náročnosti motocyklového sportu. Postupem jsem však odjel i ostatní závody Alpe, které se nekryly s CEMCem  a i tam jsem vždy patřil do špičky. No a víkend v Albacete? Co na to říct? Je to zatím bezesporu můj životní výsledek. Co se týče příštího roku tak ještě netuším co bude. Moc bych se chtěl posunout někam výš za novou výzvou, ale jak známo peníze jsou až na prvním místě. Každopádně za letošní sezonu bych chtěl poděkovat celému týmu Roháč a Fejta motoracing tým, jmenovitě pak šéfovi týmu Pavlu Roháčovi, dále panu Abrahamovi, mému tátovi za mechaničení a všem ostatním, kteří mi letos jakkoliv pomáhali.“