vr2020_950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Salač Racing - odstoupení z ME Stock 250

Tisková zpráva Filipa Salače
Salač Racing - odstoupení z ME Stock 250
20.07.2015
 

Na třetí podnik šampionátu Alpe Adria, třídy ME Stock 250, které se konalo ve dnech 19.- 21.6. 2015 se Filip Salač společně s Dafit team racing vydali do chorvatské Rijeky.

 
Počasí bylo celý víkend proměnlivé a my se potýkali s problémy, protože ve dvou trénincích nám přestal fungovat motocykl a to ve stejném místě trati.  První sobotní závod Filip vyhrál.
 
Ve druhém nedělním závodě už od prvních kol Filipův motocykl viditelně ztrácel na výkonu, což se projevilo i na zajetých časech, kdy se Filip postupně celkově propadal a ve své třídě jezdil druhý, nakonec, na cílové rovince byl ještě předjet Konigem  a dojel třetí. Do pit-line svůj motocykl musel dotlačit a už jsme jej nenastartovali.
 
Po vyhlášení stupňů vítězů pak začal několikahodinový kolotoč, kdy byl na nás a maďarského jezdce podán protest pro chybějící řídící jednotku Starline. Nakonec jsme byli diskvalifikováni a ze zadních pozic získali body jezdci, kteří tuto jednotku také nemají. Už toto svědčí o nekorektnosti těchto závodů.
 
Tyto dohady už vznikly na prvním závodním víkendu v italské Adrii. Nejprve jsme se na přejímce dozvěděli, že váha motocyklu společně s jezdcem má být 148 kg. Toto bylo pro nás všechny novinkou, jelikož  v pravidlech, dle kterých jsme vstupovali do tohoto šampionátu a které jsme také předložili byla uvedena standardní váha 140 kg. V naší kategorii tu startovalo pouze 5 jezdců a nikdo o této změně nevěděl.
 
Následující den zasedalo vedení závodů, kterého se účastnili všichni jezdci stockové třídy a kde jsme postupně byli znovu upozorněni na upravené řády, které se nesmyslně v mnoha bodech protiřečí. Na tento šampionát jsme motocykl připravili dle původních, kde nás o nových nikdo neinformoval. Změna se týkala zvýšení váhy, výměny řídící jednotky Starline a zákazu používání záznamu dat. Do dnešního dne nám nikdo nezodpověděl otázku, kdo a proč tyto řády změnil a z jakého důvodu jsou přepsány pod stejným datumem. Jelikož cena motocyklu Moriwaki je na povoleném limitu 10000 EU a následné zakoupení jednotky Starline za 1200EU by přesahovalo cenu motocyklu,  nemůže žádný motocykl Moriwaki za těchto podmínek v tomto šampionátu startovat.  Toto  se týká   i motocyklu RMU jehož základní cena je 14500EU na kterém jede Italstyský závodník, který na nás podal protest. O motocyklu Scherco ani nemluvě. Toto je jen jedna z ukázky nedomyšlených řádů.  Mrzí nás, že na místo řešení pravidel se řeší protesty a ne výchova mladých jezdců.
 
Je nám líto, že nemůžeme za těchto podmínek dostát závazkům vůči našim partnerům a tento šampionát musíme opustit a tím se neúčastnit jediného domácího závodu, ale my chceme závodit a ne se handrkovat ohledně věcí, které jsou nesmyslné a nikterak neovlivní průběh závodu.  S tímto nesportovním chováním některých otců a „trenérů“ jsme se ještě nesetkali. Tento podnik jsme zvolili jako formu tréninku, kde nás překvapila velmi malá účast jezdců. Tímto vším je Filip demotivován a raději se budeme soustředit na španělské mistrovství, kde je tento rok obrovská konkurence a velice špičkové jezdecké zastoupení.  Všechny bodované odjeté závody zde Filip vyhrál a my přejeme ostatním čtyřem jezdcům hodně štěstí.
 
Děkujeme Dafit motracing team, především jeho majiteli D.Ouředníčkovi, všem našim partnerům a fanouškům.