Je kritika na Ducati MotoGP Cup oprávněná?
Sportovní ředitel Ducati MotoGP, pan Paolo Ciabatti, reaguje na kritiku počtu motocyklů Ducati v šampionátu MotoGP.
V letošní sezoně MotoGP bude chybět zákaznický tým Yamahy, ale i tovární tým Suzuki. Z celkového počtu dvaadvaceti motocykl jich bude osm z Bologne, tedy materiál dodaný továrnou Ducati. O tom, že se MotoGP postupně proměňuje v pohár jedné značky, hovořil na stránkách speedweek.com šéf závodního oddělení Aprilie, pan Massimo Rivola. Reakce na sebe samozřejmě nedala dlouho čekat, a tek speedweek.com mohl uveřejnit i názor továrny Ducati, kterou zastupuje sportovní ředitel Ducati MotoGP, pan Paolo Ciabatti.
Paolo Ciabatti – sportovní ředitel Ducati MotoGP
„Respektoval jsem názory různých lidí, ale pamatujeme doby, kdy v mistrovství světa 500 ccm dominovaly značky Suzuki, Yamaha nebo Honda, kdy například Eddie Lawson získal čtyři tituly a Mick Doohan dokonce pět titulů v řadě. Dobrá, to byla minulost. Na jednu stranu chápu Rivolův postoj. Na druhou stranu, jsou ostatní výrobci ochotni pronajímat zákaznickým týmům konkurenceschopné motocykly MotoGP za konkurenceschopnou cenu? Tým musí leasingové náklady zaplatit, na to se někdy zapomíná. Slyšel jsem, že leasingové náklady u jiných výrobců v nedávné minulosti i v současnosti jsou mnohem, mnohem vyšší než částky, které týmům účtuje Ducati. Za tyto částky poskytujeme velmi dobrou podporu, velmi dobrý servis a velmi dobrý materiál. Můžete nutit tým, aby změnil výrobce, a tím případně utratil více peněz, než mu dovoluje rozpočet? O této myšlence nejsem přesvědčen. Osm jezdců je hodně. Takže předpokládám, že v určitém okamžiku se toto číslo sníží. Ale je Aprilia v tuto chvíli připravena vybavit třetí tým? O tom pochybuji. Než začnete kritizovat systém, měli byste si udělat nabídky. V současné době neexistuje žádný zákaznický tým Yamahy. To proto, že se ho zmocnila Aprilia. To je přijato, protože pravděpodobně předložili lepší nabídku z hlediska konkurenceschopnosti balíčku, ceny a délky smlouvy.“