Denning - tým i jezdec musel být perfektní
Druhé místo Yamahy v roce 2022 následovalo po jejich titulovém tažení a manažer týmu Paul Denning se zamyslel nad jejich a Toprakovou sezonou.
Poté, co Yamaha a tým Pata Yamaha with Brixx WorldSBK získaly v roce 2021 korunu Mistrovství světa MOTUL FIM Superbike, se v roce 2022 opět zapojily do boje o titul, ale po tvrdém boji se musely spokojit s druhým místem Topraka Razgatlioglua v šampionátu jezdců. Po skončení sezony se manažer týmu Paul Denning ohlédl za sezonou 2022. Razgatlioglu ukončil šampionát 2022 se 14 vítězstvími a 29 umístěními na stupních vítězů a skončil na druhém místě, čímž získal o jedno vítězství více než v roce, kdy získal titul, a stejný počet umístění na stupních vítězů. Po prvním vítězství v sezoně v Misanu Razgatlioglu vyhrál 14 z následujících 25 závodů a vytáhl se do boje o titul, ale pád v prvním závodě v San Juanu umožnil Alvarovi Bautistovi (Aruba.it Racing - Ducati), aby se tureckému jezdci v celkovém pořadí ještě více vzdálil.
Paul Denning – manažer týmu
„Loni jsme s Toprakem vyhráli 13 závodů a letos 14. Jak se letos ukázalo, s Alvarem, který udělal jednu chybu za celou sezonu, což byl Donington, kdy ztratil předek a nedojel, jako tým, jako jezdec, jste prostě museli být všude perfektní. To, že jsme nebyli perfektní, nás stálo šanci přenést boj na Phillip Island. Alvaro si šampionát zaslouží. Sečteno a podtrženo, neměli jsme dost sil na to, abychom vyhráli titul, ale podle všech ostatních měřítek to byla velmi úspěšná sezona.
Je třeba uznat, že balíček Bautista-Ducati a úroveň, na kterou se Jonathan a Kawasaki letos dostali, byla mnohem, mnohem vyšší než loni. S naprosto stejnými pneumatikami od Pirelli a s naprosto stejnými předpisy jsme překonávali časy pole position, překonávali jsme časy nejrychlejšího kola v závodě někdy v průměru o sekundu na kolo, a to včetně Aragonu a Assenu. Byli jsme mnohem rychlejší, než jsme tam kdy byli. V tomto jediném měření se dá říct, že to byl velký krok. Ale podstatné je, že to nestačilo na to, abychom keli s těmi dvěma kluky. Toprak vedl, když v Assenu společně s Jonathanem havarovali, to také nepomohlo, protože najednou ty dva těžké první závody byly završeny odstoupením.
"Bodová ztráta, na konci Magny-Cours jsme se dostali na 30 bodů, měla být lepší, protože jsme měli malý problém, který přispěl k Toprakově havárii v prvním závodě a 11. místu. Sečteno a podtrženo, málem jsme se tam dostali, ale pak následoval závod v Barceloně a Alvarův triple v Magny-Cours. Odtud to začalo být docela těžké a zbývalo už jen pár závodů. Toprak byl prostě celý rok vynikající. Je tu pár drobností, o kterých ví, že je může udělat lépe, pokud jde o to, jak se připravujeme na závodní víkend, když věci možná nefungují tak, jak by měly. Musíme pokračovat ve vývoji motocyklu a Yamaha v tomto směru velmi tvrdě pracuje. Když jsou vaši soupeři tak silní, nemůžete mít žádné slabiny, takže se jich musíme zbavit a udělat krok vpřed.“