KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 5. června do 11. června 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Guim Roda o pilotech KRT

Foto: Kawasaki
Guim Roda o pilotech KRT
13.12.2022
 

Manažer továrního týmu Kawasaki Racing krátce hodnotí své jezdce.


Jedním z určujících témat sezony Mistrovství světa MOTUL FIM Superbike 2022 byl neuvěřitelný souboj trojice Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), vítěz titulu Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) a Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK). Přes veškerou snahu skončil Rea v šampionátu třetí, zatímco pro Kawasaki to bylo zároveň umístění v šampionátu výrobců. Manažer týmu KRT Guim Roda se po australském kole ohlédl za napínavým tažením.
V průběhu roku 2022 nasbírala Kawasaki s jezdci Jonathanem Reou a jeho týmovým kolegou Alexem Lowesem 34 umístění na stupních vítězů, ale pouze šest vítězství, protože o většinu z nich se podělili Bautista a Razgatlioglu. Rea dokázal v průběhu roku 2022 získat pět pole position, čímž se přiblížil k historickému rekordu Tissot Superpole (51), který drží do WorldSBK navrátivší se Tom Sykes (Kawasaki Puccetti Racing), když navzdory neuvěřitelným soubojům s Bautistou i Razgatliogluem obsadil třetí místo v šampionátu.
Souboje mezi vedoucí trojicí jezdců v roce 2023 často vedly k tomu, že se o nich mluvilo jako o "titánském triu" a několikrát se bitva o vítězství schylovala k souboji v posledním kole. Lowes mezitím chtěl bojovat o stupně vítězů poté, co si užíval sezonu bez zranění, když na cestě k šestému místu v šampionátu získal čtyři stupně vítězů. Jeho společné maximum pro Kawasaki od roku 2020, kdy se k japonskému výrobci připojil.

Guim Roda - manažer týmu KRT
„Bojovali jsme trochu více než ostatní, když povrch trati nebyl dostatečně přilnavý, a to se stává v létě za horkých podmínek. Zejména tuto oblast musíme zlepšit. Jinak je samozřejmě výkon motoru věc, kterou bychom měli zlepšit, takže musíme pochopit, jak tuto ztrátu snížit, abychom byli konkurenceschopnější, zejména ve srovnání s Bautistou a jeho vlastnostmi a způsoby, jak z Ducati vytěžit maximum. BMW, Honda a Yamaha samozřejmě na svých motorkách usilovně pracují. Musíme tvrdě pracovat a trochu reagovat.
Byla to sezona, ve které Rea bojoval nejvíce, to je jisté. Bohužel se mu nepodařilo získat titul zpět díky lepším výsledkům, ale myslím, že je to sezona, ve které se opravdu více snažil. Měli bychom mu být schopni dát lepší materiál, aby se mu lépe bojovalo s ostatními.
Pro Lowese byl rok 2020 v podstatě rokem covidu a měl jen osm závodních kol. To není moc času na to, aby se naučil jezdit na naší motorce. Za tři měsíce pro něj bylo těžké to pochopit. Loni se potýkal se zraněními, takže byl za to velmi trestaný. V této třetí sezóně mohl začít trochu více pracovat, aby pochopil, jak motorku ovládat a zůstat dostatečně silný. Ukazuje, že má potenciál zůstat na této čtvrté pozici za nejlepší trojicí. Myslím, že byl konzistentnější než ostatní, ale bohužel dvě nebo tři další pódia od Rinaldiho a Locatelliho udělala rozdíl. Co se týče průměru a konzistence, závod od závodu, myslím, že je momentálně čtvrtým mužem šampionátu. Jsme si jisti, že mu příští rok dáme k dispozici lepší náčiní a on pochopí, jak jezdit mnohem lépe, a bude blíže první trojici.“