Rea v Portimau druhý nejrychlejší
Jonathan Rea zaostal ve výsledkové listině testování v Portimao za nejrychlejším Bautistou o pouhých 0,009 sekundy. S rozpaky naopak hodnotí dosaženou práci Alex Lowes.
Portugalský okruh dlouhý 4,592 km, který se nachází v kopcích nad mnoha oblíbenými letovisky na pobřeží Algarve, je zcela odlišnou výzvou než předchozí testovací místo Jerez de la Frontera, kde Kawasaki Racing Team testoval minulý týden. Oba oficiální jezdci KRT zjistili, že nedávná vylepšení základního nastavení jejich strojů Ninja ZX-10RR se na zvlněnou trať v Portimau většinou dobře přenesla. Každý z nich měl před sebou vlastní pracovní program, který musel dokončit, než se týmové kufry naloží a připraví na dlouhou cestu do Austrálie.
Jonathan Rea byl v Portimau druhým nejrychlejším jezdcem ze všech, přestože neměl nastavený motocykl tak, aby maximalizoval své přímé tempo, když použil měkčí varianty pneumatik. Od nejrychlejšího jezdce Álvara Bautisty ho dělilo pouhých 0,009 sekundy, přičemž Rea si druhý den zajel své nejlepší kolo v hodnotě 1'39,044.
Alex Lowes pracoval výhradně na závodním tempu a přípravě na novou sezonu poté, co v posledním dopoledni v Portimau ztratil část volného času na trati. Alex nejlepší kolo v testech zajel první den, kdy dosáhl času 1.40.264, čímž se umístil na celkovém 9. místě v součtu časů. První den testů v Portimau zajel 72 kol a druhý den 56 kol.
Po dokončení evropské části předsezónního testovacího programu proběhnou ve dnech 20. a 21. února dva dny oficiálního testování na legendárním okruhu Phillip Island a následující víkend odstartuje samotná sezóna 2023.
Jonathan Rea
„Náš test byl pozitivní. Opět jsme jen krok za krokem pracovali s novými lidmi od elektroniky a změnami, které provedli v mých požadavcích. Takže už si více rozumíme, dobře si rozumíme. Samozřejmě je to stále ještě práce. Z hlediska testování jsme dnes měli k vyzkoušení vývojové zadní pneumatiky od Pirelli. Minulý týden jsme v testu v Jerezu měli k vyzkoušení přední pneumatiky, tentokrát to byly dvě různé varianty zadních pneumatik SCX. Trať byla ve zvláštním stavu, protože mi mnohem lépe seděly pneumatiky s tvrdší směsí než s měkčí. Pokaždé, když jsme nasadili měkčí pneumatiky a snažili se zaútočit na čas, čas na kolo nepřicházel. Z hlediska podvozku jsme na tomto testu vyzkoušeli několik novinek, které motorku ovlivnily opravdu pozitivním směrem, takže mám pocit, že jsme udělali krok kupředu. Dokud nezhasnou světla, nikdy nevíte, ale myslím, že máme za sebou slušnou zimu, i když krátkou. S naší dvoudenní prací v Portimau jsem docela spokojený.“
Alex Lowes
„Všechnu práci jsem dnes odvedl na zadních pneumatikách SC0, takže dokud se pořádně nepodívám do výsledkové listiny, nebudu vědět, jaké bylo mé konečné tempo. Dnes jsem měl v páté zatáčce malou havárii na té bouli na nájezdu, což bylo nepříjemné. Ale celkově se na motorce cítím docela dobře. Snažil jsem se hodně pracovat na ojetých pneumatikách, protože v zimním testování jsou časy na kolo 1'39,0 solidní, ale nastavení motorky příliš nezlepšují. Musíme opravdu zapracovat v závodních podmínkách, abychom mohli bojovat v závodech. Snažil jsem se o to tady a doufám, že se tvrdá práce vyplatí v Austrálii, a že tam můžeme zajet dobré závody. Balíček můžeme trochu vylepšit, ale myslím, že je před námi ještě kus cesty.“