MMB Shop
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. května do 16. května 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Ledařský svět nakonec se dvěma Čechy

Text: Antonín Škach / www.speedwaya-z.cz, foto: Jan Kobzáň
Ledařský svět nakonec se dvěma Čechy
12.02.2021
 

Andrej Diviš prožil dramatický přesun do Togliatti.


Andrej Diviš měl původně cestovat do Ruska za svou rodinou a soukromým tréninkem, avšak události nabraly dramatický spád. Hans Weber se musel z cesty do Togliatti vrátit kvůli poruše dodávky a FIM akceptovala český návrh na start Andreje Diviše.

Úřadující český šampión byl dokonce rychlejší než tiskové oddělení FIM, které opravenou startovní listinu pro Togliatti vydalo až dneska po obědě. Na cestu vyrazil již včera a ještě si na Ruzyni stačil zařídit kovidový test, aby byl stále platný v okamžiku, když bude překračovat hranice.

Togliatti – 11. února
Když mu v pondělí nad ránem zazvonil budík, byla ještě tma. Konec konců ve čtyři po půlnoci to tak v únoru v našich zeměpisných šířkách chodí. Nemělo jej čekat nic jiného než práce. Odpolední telefonát od Petra Moravce však obrátil všechno vzhůru nohama. A tak byl Andrej Diviš dnes krátce před devátou nějakých dvacet kilometrů před Togliatti, kde spolu s Lukášem Hutlou o víkendu zasáhnou do mistrovství světa na ledové dráze.Ruska za svou rodinou a soukromým tréninkem, avšak události nabraly dramatický spád. Hans Weber se musel z cesty do Togliatti vrátit kvůli poruše dodávky a FIM akceptovala český návrh na start Andreje Diviše.

Úřadující český šampión byl dokonce rychlejší než tiskové oddělení FIM, které opravenou startovní listinu pro Togliatti vydalo až dneska po obědě. Na cestu vyrazil již včera a ještě si na Ruzyni stačil zařídit kovidový test, aby byl stále platný v okamžiku, když bude překračovat hranice.

„Byla to tak rychlý…“ zamýšlí se Andrej Diviš na místě spolujezdce vedle Lukáše Hutly. „V pondělí jsem do rána jezdil s tatrou a s odtahovou. Ve tři mi volal pan Moravec, že můžu jet mistrovství světa. Myslel, že sedím v autě s Hutla Teamem, ale já byl doma, ještě ráno jsem byl v práci.“

Západočechovo ano na nabídku startu ve světovém šampionátu roztočilo děj událostí jako cirkulárku. „Měl jsem dvě hodiny,“ vypráví. „Naložit motorky, vyzvednout víza a na letišti v Ruzyni si udělat test. A pak jsem devatenáct set kiláků šlapal na plyn, abych dohnal Hutlíky v Narvě. Kdyby ně mě nepočkali, ani bych nedojel. Byl jsem už na pokraji sil…“

Cesta Chocenice – Narva byla dobrodružná a to nejen kvůli sněhu, který se zrovna vrátil do Čech. „To byla akce,“ odtuší Andrej Diviš. „U Varšavy jsem si říkal, že to otočil, byl jsem psychicky na dně. Doma jsem zapomněl rezervu, zajížděl jsem k Honzovi Pecinovi, aby mi půjčil svoji. Srazil jsem tam srnku, upadla mi značka, musel jsem ji hledat ve sněhu.“

Příběh českého ledařského šampióna dospěl ke šťastnému konci. „Na hranicích bylo mínus pětadvacet,“ líčí. „Třicetkrát jsme museli ukazovat, co vezeme. Do Moskvy pak už řídil Lukáš. Snad mi půjčí nějakýho domácího mechanika. Zejtra je trénink, nevím, co tam budu dělat. To mě asi vystřelí za mantinel (smích).“