Titul S1 pro Aprilii
Foto: Aprilia
23.10.2008
Továrna Aprilia získala letos v Mistrovství světa supermoto tříd S1 titul nejlepšího výrobce.
16 závodů určilo nejen vítěze jednotlivých Grand Prix, kterých bylo celkem osm, ale i celkového šampióna jednotlivců i výrobců. Mezi jednotlivci odešel jako vítěz Němec Bernd Hiemer, titul nejlepšího letošního výrobce pak získala italská továrna Aprilia, která v cestě za svým prvenstvím slavila pětkrát triumf v samotné Grand Prix, když rovnou polovinu jednotlivých jízd vyhráli její jezdci. O možnost porvat se až do posledního kola celé série pak přišel Thierry van den Bosch spornou diskvalifikací, kdy byl jezdec Teamu DRC Supermoto diskvalifikován pro nebezpečnou jízdu v italské Busce. Pro italského výrobce letošní titul znamená v pořadí již pátý světový triumf v pěti posledních letech. V roce 2004 slavil celkové prvenství Jerome Giraudo, poté přišel rok 2006, kdy Thierry van den Bosch zvítězil se strojem Aprilia SXV 4.5 jak mezi jednotlivci, tak pomohl i k titulu výrobců, který Aprilia získala i v roce 2007, kdy se strojem SXV 5.5 dominovala naopak třídě S2.
„Pět let a pět titulů,“ říká Ennio Marchesin, manažer Aprilia Off Road závodního oddělení. „Náš cíl je vyhrával všude, kde jedeme. Minulý rok jsme získali titul výrobců ve třídě 550, letos jsme si to zopakovali ve třídě 450. Tento fantastický úspěch je kvůli tvrdé práci všech zainteresovaných, všech jezdců, mechaniků a inženýrů. I když jsme s titulem mezi výrobci spokojení, stále nás mrzí sporná diskvalifikace Thierry van den Bosche v Busce. To rozhodnutí je pro mnoho z nás totálně nepochopitelné. Bohužel to pro něj znamenalo, že nemůže vyhrát světový titul. Smůlu měli i naši jezdci ve třídě S2, kteří po sériích havárií nedokázali zasahovat do konečných bojů o titul.“
„Pět let a pět titulů,“ říká Ennio Marchesin, manažer Aprilia Off Road závodního oddělení. „Náš cíl je vyhrával všude, kde jedeme. Minulý rok jsme získali titul výrobců ve třídě 550, letos jsme si to zopakovali ve třídě 450. Tento fantastický úspěch je kvůli tvrdé práci všech zainteresovaných, všech jezdců, mechaniků a inženýrů. I když jsme s titulem mezi výrobci spokojení, stále nás mrzí sporná diskvalifikace Thierry van den Bosche v Busce. To rozhodnutí je pro mnoho z nás totálně nepochopitelné. Bohužel to pro něj znamenalo, že nemůže vyhrát světový titul. Smůlu měli i naši jezdci ve třídě S2, kteří po sériích havárií nedokázali zasahovat do konečných bojů o titul.“