KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 3. května do 9. května 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Aprilia RS660

Text a foto: Aprilia.com/cz
Aprilia RS660
29.03.2021
 

Budoucnost respektuje tradice továrny v Noale, která byla vždy vyhlášená svým inovativním myšlením a osobitým charakterem.


RS 660 se svou sportovní osobností a moderními tvary přenáší zkušenosti a úspěchy značky Aprilia ze závodního okruhu na silnici. Její unikátní design spojuje stavbu lehkého kompaktního motocyklu s obratností a lehkou ovladatelností. Tyto vlastnosti, doplněné stabilitou ve vysokých rychlostech, společně vytvářejí zábavný a potěšující zážitek z jízdy. Nabídka barevných provedení včetně zcela nové barvy Acid Gold ještě více zvýrazňuje design a mladou, dynamickou osobnost motocyklu.

RS 660 staví na vítězných zkušenostech značky Aprilia a přepisuje pravidla ve své kategorii. Špičkový podvozek s unikátní konstrukcí lehkého hliníkového rámu a kyvnou vidlicí, která optimalizuje rozložení hmotnosti, zaručuje skutečně dynamický jízdní prožitek.

Sportovní osobnost a moderní linie modelu RS 660 přinášejí na silnici vítězný zážitek ze závodů Aprilia. Jedinečný design formuje lehký kompaktní motocykl s elegantními a hbitými proporcemi. Poskytuje stabilitu při vysokých rychlostech. Vše je podřízeno vytváření zábavného a příjemného zážitku z jízdy.

Pozice jezdce byla pečlivě navržena tak, aby poskytovala pohodlí na silnici a ideální rozložení hmotnosti. Dokonale vyvážená pozice sedla, stupaček a řídítek umístěných nad horním třmenem řízení vytvářejí dynamickou jízdní polohu. K tomu všemu přidejte výběr z pěti předdefinovaných jízdních režimů pro různé podmínky na trati a silnici a máte všechny ingredience pro skutečně vzrušující zážitek z jízdy.

Systém APRC, který byl původně vyvinut pro použití na závodech a poté vyladěn pro silnici, je pokročilým elektronickým řešením řízení. Jedná se o komplexní balíček navržený k zajištění bezpečnosti na silnicích a lepšího výkonu na trati.
RS 660 se může pochlubit nejnovější sadou elektronických asistentů APRC (Aprilia Performance Ride Control). Tento pokročilý inerciální šestiosý navigační systém využívá interní gyroskopy a senzory zrychlení k pochopení stavu motoru ve vztahu k vozovce v reálném čase a poskytuje okamžité úpravy, které pomáhají zlepšit výkon a bezpečnost.

Balíček modelu RS 660 APRC, který je vývojem systému navrženého pro závodění na nejvyšší úrovni, zahrnuje:
• ATC: Aprilia Traction Control, nastavitelná kontrola trakce založená na přesné a vysoce výkonné provozní logice.
• AWC: Aprilia Wheelie Control.
• ACC: Tempomat Aprilia, udržuje nastavenou rychlost bez držení plynu.
• AQS: Aprilia Quick Shift, elektronický systém řazení, který umožňuje extrémně rychlé řazení bez nutnosti změny polohy plynové rukojeti, nebo použití spojky. Zahrnuje také funkci podřazování pro řazení dolů bez použití spojky. Jako volitelný doplněk je k dispozici také software, který umožňuje implementovat obrácenou logiku řazení, aniž byste museli vyměňovat jakékoli součásti.
• AEB: Aprilia Engine Brake, pro ovládání brzdění motorem při zavření plynové rukojeti.
• AEM: Aprilia Engine Map s řadou různých palivových map, které mění výkon a charakter motoru.
• ABS: s náklonovým senzorem a 3 nastavitelnými úrovněmi


Pokročilý multimapový systém zajišťuje při náklonu stroje maximální bezpečnost na silnici, aniž by byly ohroženy výkonové parametry modelu RS 660. Pomocí přesného algoritmu, který nepřetržitě sleduje řadu parametrů, jako je boční zrychlení, tlak v předním brzdovém systému, náklon, vybočení, je nastavení brzdy upraveno tak, aby vytvářelo ideální poměr mezi zpomalení a stabilitou při zásahu ABS.

RS 660 je navržena tak, aby vyhovovala řadě doplňků, které nejen zlepšují výkon, styl a pohodlí, ale také umožňují jezdcům vyjádřit svou vlastní osobnost.
• Výfuk Aprilia „pouze pro závodní použití“ od značky Akrapovič, nabízí kompletní výfukový systém s karbonovým tlumičem, navržený výhradně pro použití na závodní trati a jako takový není certifikován pro použití v běžném provozu. Extrémně lehký, optimalizuje zvuk motocyklu a výkon dvouválce, aby jezdci mohli dosáhnout maxima ze své RS 660. Sada obsahuje řídicí jednotku motoru naprogramovanou se závodními mapami a softwarem, který umožňuje použití rychlořazení s obrácenou logikou. (je k dispozici také samostatně).
• Kompletní homologovaný výfukový systém Akrapovič s certifikací Aprilia: kompletní výfukový systém, který vylepšuje výkon, zvuk a vzhled motocyklu. Software pro úpravu obráceného řazení umožňuje vám rychlé řazení v obráceném sledu jednoduše přehráním softwaru místo toho, abyste museli vyměňovat jakékoli součásti.
• Páčka spojky a brzdy: jsou vyrobeny z hliníku, jsou nastavitelné a dodávají vzhledu motocyklu další sportovní prvek.
• Samolepky kol: aplikujte na paprsky kol pro ještě agresivnější vzhled.


ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ A2 (POUZE PRO VERZE RS 660 35 KW)
Vzhledem k vysokému zájmu i nadšení ohledně uživatelů RS 660 s oprávněním A2 jsme se rozhodli vyvinout oddělenou verzi:
• Stejný design, povrchová úprava a vlastnosti jako standardní RS 660
• Vychází z motoru o výkonu 95 HP.
• Připravenost výroby s 48 HP (35 kW) - v souladu s evropskými předpisy
• Dostupná mapa pro otevření na původních 95 HP - není možné otevřít na 100 HP z důvodů homologace.

Technické specifikace
MOTOR Paralelní dvouválcový motor Aprilia skloněný dopředu, 4-taktní, kapalinou chlazený s vodním olejovým chladičem a výměníkem tepla, dvojité vačkové hřídele (DOHC) s tichým řetězem na pravé straně, čtyři ventily na válec
VRTÁNÍ A ZDVIH 81 x 63.93 mm
OBJEM 659 cm3
KOMPRESNÍ POMĚR 13.5:1
MAXIMÁLNÍ VÝKON 100 HP (73.5 kW) při 10500 ot/min
MAXIMÁLNÍ TOČIVÝ MOMENT 67.0 Nm (6.83 kg) při 8500 rpm
PALIVOVÝ SYSTÉM Airbox s předními dynamickými přívody vzduchu, dvěma škrticími klapkami o průměru 48 mm, řízení motoru Ride-by-Wire
ZAPALOVÁNÍ Elektrické
MAZANÍ Olejová vana
PŘEVODOVKA 6 rychlostních stupňů s Aprilia Quick Shift (AQS) nahoru a dolů
SPOJKA Vícelamelová spojka s omezenou svorností
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD Řetěz, s převodovým poměrem: 17/43
ELEKTRONICKÉ SYSTÉMY Šestiosá inerciální jednotka, balíček APRC obsahující ATC (kontrola trakce), AWC (řízení kol), AEB (brzdění motorem), AEM (mapy motoru) a ACC (tempomat). 5 jízdních režimů (2 přizpůsobitelné) RÁM Hliníkové dvouramenné šasi s odnímatelným pomocným rámem sedadla
PŘEDNÍ ODRPUŽENÍ 41 mm vidlice Kayaba, hliníkový radiální brzdový třmen. Nastavitelné předpětí pružiny a tlumení odskoku. Zdvih 120 mm.
ZADNÍ ODPRUŽENÍ Hliníkové asymetrické kyvné rameno. Zadní tlumič s možností nastavení předpětí pružiny a odskoku tlumení. Zdvih 130 mm.
BRZDNÝ SYSTÉM
Přední ABS: dvojitý kotouč, průměr 320 mm, Radiální třmeny Brembo se čtyřmi protilehlými písty Ø32 mm. Radiální pumpa a kovová opletená brzdová hadice.
Zadní: kotouč Ø220 mm; Brzdový třmen Brembo se dvěma samostatnými písty Ø34 mm. Pumpa s integrovanou zásobou kapaliny a opletenou hadicí Multimap náklonové ABS
 


Další články sekce Motocykly