KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. ledna do 23. ledna 2022.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Forcada o startu rivality Rossiho a Lorenza

Foto: Yamaha, zdroj: motogp.com
Forcada o startu rivality Rossiho a Lorenza
11.01.2022
 

Bývalý šéfmechanik Jorge Lorenza zavzpomínal na dobu, kdy začala rivalita mezi jeho svěřencem a Valentinem Rossim.


Valentino Rossi a Jorge Lorenzo, dva jezdci, kteří patřili k jedinečné generaci jezdců. Mezi fanoušky navždy zůstane v paměti jejich rivalita, která přesáhla zdi boxu. Stěna oddělující napětí, které by se dalo krájet nožem, stejně jako boj na trati i mimo ni. Jedním z lidí, kteří na vlastní kůži zažili vztah mezi oběma bývalými jezdci, byl Ramon Forcada, bývalý šéfmechanik Jorgeho Lorenza, který se na stránkách motogp.com ohlédl za tím, kdy tato rivalita začala. Vše odstartoval rok 2009 a jeho první Grand Prix v Kataru, tedy přesně rok poté, co Jorge Lorenzo vstoupil do kategorie MotoGP úchvatným vítězstvím v katarské kvalifikaci a následným druhým místem ve svém vůbec prvním závodě královské kategorie. O rok později na stejném okruhu při zahajovacím závodě 2009 stáli na stupních vítězů Rossi a Lorenzo společně, a právě tehdy začala jejich následná mnohaletá rivalita.

Ramon Forcada
„Vzpomínám si, že jsem si po GP Kataru 2009 trochu povídal s Valentinem a on mi řekl: 'Ach, takhle to bude vždycky', protože Jorge byl působivý, protože na téhle motorce není snadné získat pole position v prvním závodě v životě. Když přijde nový jezdec a v prvním závodě získá pole position a skončí na stupních vítězů, první jezdec přejde do režimu pohotovosti. Jezdec číslo jedna je obvykle králem. Generace Daniho Pedrosy, Caseyho Stonera, Jorgeho Lorenza tuto pozici ve sportovním smyslu nerespektovala. A to bylo pro Valentina něco nového. Jeden z nejdůležitějších závodů v kariéře obou jezdců Yamahy se jel ve stejném roce při Grand Prix Katalánska. Jorge si myslel to, co všichni ostatní: 'Dobře, když se dostaneš do 10. zatáčky na čele, vyhraješ závod'. Jorge to předjíždění nečekal a v poslední zatáčce zapomněl zavřít dveře, protože to je místo, kde si obvykle nikdo nenajíždí ani nepředjíždí.“


Další články sekce MotoGP