KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. března do 26. března 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Guidotti o vytížení personálu

Foto: KTM
Guidotti o vytížení personálu
03.03.2023
 

Se změnou časového plánu a přidání sobotního MotoGP sprintu, přichází k řešení také otázka vytížení technického personálu.


O každém víkendu Grand Prix se od letošního roku pojede v sobotu v 15 hodin místo čtvrtého volného tréninku sprintový závod MotoGP na poloviční vzdálenost a s poloviční body. Nová sezona MotoGP začíná za měsíc v Portimau a bude mít 21 Grand Prix, což z ní učiní zatím nejdelší v historii, navíc nový formát představuje výzvu. K tomu se na podzim koná dlouhé zámořské turné se sedmi závody během devíti týdnů. Bude to pro členy týmu znamenat tlak až na hranici jejich možností? To na stránkách speedweek.com říká manažer týmu Red Bull KTM Factory Racing, pan Francesco Guidotti.

Francesco Guidotti - manažer týmu Red Bull KTM Factory Racing
„Je to velká novinka pro všechny, něco takového jsme v MotoGP ještě neměli. Víme, jak obtížné je nastavit motocykl MotoGP před závodem. Tlak bude mnohem větší, stejně jako riziko chyb. V přípravě na závodní víkend není samo o sobě nic zvláštního, ale určitě nás čekají těžké chvíle, pokud jde o rozhodování o nastavení. Až do loňského roku jsme měli možnost provést pořádnou simulaci závodu v sobotním čtvrtém tréninku, v přibližně ve stejnou denní dobu jako nedělní závod, a tedy v podobných podmínkách, jaké jsme mohli očekávat následující den. Mohli jsme si tak udělat reálnou představu o nastavení. Letos už to nemůžeme udělat, protože třetí trénink je ráno a druhý trénink v pátek, ačkoli trvá 60 minut, nebude stačit na to, abychom získali informace pro skutečnou přípravu na nedělní závod. Bude to těžké, ale je to pro všechny stejné. Každý chce víc, ale den má stále jen 24 hodin. Takže budeme muset všechno vtěsnat do stejného času. To, co Dorna plánuje, potřebují všichni jezdci, týmy, výrobci i sponzoři. Jde o zlepšení image a zviditelnění. Je to důležité pro celé naše prostředí. Zátěž pro jezdce o víkendu GP je poměrně velká. Podle toho jsme upravili naše meetingy. Jsme velmi blízko limitu nebo možná jsme ho už dosáhli, ale myslím, že by bylo obtížné mechaniky střídat. Máme sedm lidí na každého jezdce, možná bychom mohli uvažovat o výměně vždy dvou. Ale měnit čtyři nebo pět lidí by bylo nemyslitelné. Protože je to také o souhře, o vztahu s jezdcem a inženýry a techniky. Je to týmová práce.“


Další články sekce MotoGP