KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. března do 26. března 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jarvis o příchodu nových manažérů

Foto: Yamaha, zdroj: speedweek.com
Jarvis o příchodu nových manažérů
03.03.2023
 

Do továrny Yamaha vstoupil nový muž, ale přesouvali se pozice i uvnitř managementu japonského výrobce.


Výkonný ředitel Yamaha Racing Lin Jarvis hovoří v rozhovoru na stránkách speedweek.com o otevřenějším přístupu japonského výrobce, včetně rolí Takahira Sumiho a Toma O'Kanea. S Takahirem Sumim na pozici generálního ředitele stojí nyní inženýr v čele divize vývoje motoristického sportu společnosti Yamaha Motor Co, Ltd. a od začátku roku je také prezidentem Yamaha Motor Racing. K týmu Yamaha se pro rok 2023 připojí také Tom O'Kane, do loňského roku inženýr u Suzuki a šéf posádky testovacího jezdce Sylvaina Guintoliho. Jen doplňme, že O'Kane v minulosti u Yamahy již působil, když měl na starosti technickou přípravu strojů Teamu Roberts.

Lin Jarvis – výkonný ředitel závodního oddělení Yamahy
„Sumi byl povýšen a projektovým manažerem se stal Kazutoshi Seki. Nebyla to žádná revoluce, protože Sumi navrhoval naše motocykly už léta. Byla to evoluce. Proces se vyvíjel a zlepšoval. Sumi je odborník na podvozky, před lety byl spojovacím článkem mezi inženýry YMR a YMC. Takže zná tým Yamaha Motor Racing, zná inženýry, podporoval vývoj. Ze své předchozí funkce projektového manažera ví, co projekt potřebuje. To, že je Sumi generálním ředitelem a od 1. ledna i novým prezidentem Yamaha Motor Racing, je pozitivní. Je to člověk s otevřenou myslí, velmi zaměřený na závodění, rozumně realistický. Je to ten správný člověk ve správný čas pro tento další krok. Každý manažer má svůj vlastní charakter a způsob práce. Někteří jsou více zaměřeni na tým, jiní více na jednotlivce. Někteří jsou solidárnější, jiní vyvíjejí větší tlak. Existují různé přístupy k řízení. Ve světě motorsportu se pohybuje mnoho různých charakterů, stejně jako ve firmě. V MotoGP se dnes počítá každý malý rozdíl, ať už jde o aerodynamiku, konstrukci motoru, podvozku a samozřejmě výkon jezdce a týmu. Je toho tolik.
Tom je nové nebo staré jméno, záleží na tom, jak dlouho jste v oboru, protože začínal u Yamahy. Tom se v podstatě vrátil k Yamaze. Je známý jako velmi uznávaný výkonnostní inženýr. Když se Suzuki stáhla, cítili jsme, že je pro nás potenciálním přínosem, který by nám mohl být velmi užitečný. Navíc má s Yamahou dobrý pocit z minulosti. Je všestranný, ale zejména výkonnostní inženýrství je aspekt, ve kterém jsme nebyli silní. V posledních letech se tímto směrem více zabýváme. Tom je nyní vedoucím naší skupiny výkonnostního inženýrství. Pracuje také hodně z Itálie a samozřejmě je na všech GP. Byla to příležitost, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Myslím, že z jeho dlouholetých zkušeností a analytického myšlení budeme rozhodně těžit.“


Další články sekce MotoGP