KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rossiho loučení s továrním týmem

Foto: Yamaha
Rossiho loučení s továrním týmem
22.11.2020
 

Valentino Rossi se po patnácti letech rozloučil s továrním týmem Yamahy.


Yamaha Factory Racing MotoGP Team po patnácti letech spolupráce opouští legenda MotoGP Valentino Rossi. Ital byl v týmu od roku 2004 do 2010 a poté od roku 2013 do konce roku 2020. Seznam výsledků Valentina dosažených s Factory Yamaha Teamem je rozsáhlý. Získal 4 tituly Mistra světa MotoGP a celkem 56 vítězství a 142 pódií ve svých 255 závodech Grand Prix dohromady.

Kromě Valentina se tým Factory Yamaha loučí také s vysoce ceněnými a velmi oceňovanými kolegy Brentem Stephensem (mechanik od roku 1999), Alexem Briggsem (mechanik od roku 2004), Matteo Flamignim (datový inženýr od roku 2000), Davidem Muñozem (šéf týmu roku 2020) a Idalio Gavirou (analytik výkonu jezdce od roku 2019), kteří jsou součástí posádky "The Doctor". Alex a Brent odejdou z Yamahy, zatímco David, Matteo a Idalio budou v roce 2021 pokračovat ve spolupráci s Valentinem jako součást Petronas Yamaha SRT. Tým také opustí Javier Ullate (mechanik od roku 2003). Za 18 let, které strávil jako součást týmu Factory Yamaha, pracoval s velkými jmény jako Carlos Checa, Marco Melandri, Colin Edwards, Jorge Lorenzo a Maverick Viñales, což jim pomohlo zajistit mnoho vítězství a pódií, včetně tří titulů s Jorgem.

Valentino Rossi
„Toto je důležitý okamžik, protože to je konec naší dlouhé společné cesty. Naše historie, mezi mnou a týmem Yamaha Factory Racing MotoGP, je rozdělena do dvou částí - myslím, že je to skoro, jako dobrý film.
První část je od začátku v letech 2004 až 2010. Myslím, že to byla nejlepší část mé kariéry. Psali jsme historii Yamahy. Po dvaceti letech jsme mohli vyhrát šampionát pro Yamahu. Tyto úspěchy si určitě vždy budu pamatovat, protože jsou to klíčové momenty i v mé kariéře.
Ale jsem také velmi hrdý na druhou část. Chtěl bych ještě jednou poděkovat Linovi a celé Yamaze. Dali mi šanci vrátit se do továrního týmu po dvou špatných letech v jiné továrně, když jsem už ‚stárl‘ podle standardů MotoGP, takže jsem byl zoufalý. Nikdy nezapomenu na okamžik, kdy mi Lin řekl, že budu mít šanci se sem vrátit. Za ten okamžik budu vždy vděčný, protože možná bych v té době mohl také přestat jezdit, kdybych se sem nemohl vrátit. Můj návrat do týmu Factory Yamaha trval 8 let, tedy o rok déle než první díl. Druhá část byla z hlediska výsledků trochu obtížnější, ale v jednu chvíli jsme se přiblížili vítězství v šampionátu, což mohlo změnit náš příběh. Ale věci se staly tak, jak se staly, a já jsem stále vděčný za podporu, kterou jsem dostal od Lina, Maia a všech japonských inženýrů. Ale hlavně chci říci ‚Děkuji‘ své posádce. Byli jsme spolu už dlouho. Bernie, Alex, Brent, Matteo, Mark, David, Idalio a další. Chtěl bych také poděkovat ostatním chlapcům z týmu a personálu hospitality. A samozřejmě mému kamarádovi Maverickovi. Měli jsme také dobrou atmosféru s touto stranou boxu, takže jim chci také poděkovat.
Příští rok budu stále jezdit na továrním motocyklu s plnou tovární podporou, jen v jiných barvách. Je pravda, že nebudu sedět v garáži Yamaha Factory Racing, ale budu hned vedle - společně s Matteem, Idaliem a Davidem - takže je určitě budeme moci pozdravit.“

 


Další články sekce MotoGP