KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 22. února do 28. února 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Sylvain Guintoli o práci pro Suzuki

Foto: Suzuki
Sylvain Guintoli o práci pro Suzuki
02.02.2021
 

Francouzský závodník Sylvain Guintoli hovoří o své práci pro továrnu Suzuki.


Francouz Sylvain Guintoli býval skvělým pilotem čtvrtlitrů, vyzkoušel si MotoGP, úspěšně závodil v superbikách ve světě i Velké Británii. Od roku 2017 je testovacím pilotem továrny Suzuki, která ho příležitostně nasazuje na motocykl Suzuki GSX-RR i do samotných závodů MotoGP. Tento Mistr světa Superbike z roku 2014 nyní zavzpomínal, jaké to pro něj bylo v posledních čtyřech letech pracovat pro Suzuki.

Sylvain Guintoli
„Zima je čas na odpočinek a užívat si čas s rodinou, zvláště když jsme s manželkou právě přivítali nový přírůstek Když jste doma, bez závodů, je také vhodný čas na přemýšlení a ohlédnutí za šťastnými vzpomínkami. Přemýšlel jsem o fantastickém úspěchu Suzuki v roce 2020 a vzpomněl jsem si, jak začala moje role v týmu Suzuki Ecstar. Připojil jsem se v roce 2017 po Alexově zranění zápěstí a nastoupil jsem, abych ho nahradil. V té době jsem začal vývoj GSX-R v BSB a Davide Brivio mi zavolal, protože jsem měl předchozí zkušenosti s MotoGP.
Pro mne to byla skvělá příležitost, protože obvykle, když vypadnete z MotoGP, nemůžete se vrátit zpět, takže bylo opravdu hezké vrátit se na motorku GP. Moje první myšlenky byly, že je prostě skvělé znovu zažít jezdit na motorce. Především si musíte motorku trochu užít, a pak se musíte pustit do technických věcí a porozumět motorce, zkoušet jezdit rychleji. Můj první dojem z GSX-RR byl, že motorka byla velmi dobře vyvážená, ale ten rok došlo k problému s motorem. Tato rovnováha se stala jakýmsi „tématem“ okolo GSX-RR, což je vlastně nejdůležitější věc v závodech GP, protože na konci dne jsou tyto motocykly příliš silné na tratě a příliš silné na úroveň přilnavosti, takže klíčem je pracovat s tím, co máte a maximálně to využít.
Pracovali jsme tvrdě a jedno z největších vylepšení přišlo mezi lety 2017 a 2018. Motor byl mnohem lepší a všechny nástroje, které byly zavedeny, aby se pokusily čelit problému s motorem, byly opravdu užitečné a prospěšné, protože jsme se do motocyklu ponořili hluboko a to nám umožnilo pochopit ještě více o GSX-RR. Pak už to bylo jen o malých krůčcích, aerodynamika, brzdění motorem a stabilita. Jen se provádí malé úpravy, ale všechny ty malé věci se sčítají. Následující rok 2019, byl motocykl stále lepší a lepší, stejně jako výsledky.
V loňském roce 2020 byl velkým rozdílem nový podvozek, který jsem poprvé vyzkoušel v předsezónním testu v Sepangu. Bylo to velké zlepšení Umožňuje jezdcům silněji brzdit, což bylo velkým plusem. Joan brzdí pozdě a brzdí prudce, takže mu to opravdu pomohlo. A nový motor v roce 2020 byl také v několika oblastech lepší, takže jsme minulý rok udělali velký krok. Historicky Suzuki vždy vyráběla motocykly, která se dobře ovládají a dobře zatáčejí. Je to v DNA a tento model GSX-RR 2020 byl tímto způsobem jakýmsi vrcholem.
Rád vidím mou práci uváděnou do praxe, takže sleduji každý trénink, i když jsem doma. Vloni bylo vzrušující než kdy jindy vidět Joana a Alexe tak dobře jezdit Po každém tréninku rád analyzuji údaje o dosažených časech a všechny další informace. Skutečně mě to zajímá a pomáhá mi to porozumět různým stylům a silným stránkám jezdců Suzuki a určit, co potřebují... a kromě toho jsem jen velkým fanouškem závodění na motorce
Obvykle bych najezdil asi 10000 kilometrů při testování, ale v roce 2020 to bylo kvůli pandemii mnohem těžší. Letos, v roce 2021, to vypadá, že se plán znovu změní. Je těžké v době omezeného cestování cokoliv předvídat o tom, kolik toho můžeme otestovat. Minulý rok jsem nemohl letět do Japonska, což bylo obtížné a před pár dny jsme slyšeli, že test v Sepangu je zrušen, takže musíme počkat a uvidíme, co je možné. Existuje však také zmrazení vývoje, které je pro nás dobré, protože jsme s motocyklem velmi spokojeni, i když chceme pokračovat v práci na budoucnosti.
Věci se budou pro tým Suzuki Ecstar letos trochu lišit, protože Davide opustil tým. Rád jsem s ním pracoval a jsem mu vděčný za to, že mne přivítal a sdílel skvělé vzpomínky. Prozatím trénuji a udržuji se v kondici, což je zásadní pro to, abych zvládl celý den testování, takže hodně jezdím na kole a vydávám se za dobrodružstvím. Jsem připraven se co nejdříve vrátit na GSX-RR“

 


Další články sekce MotoGP