KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. srpna do 16. srpna 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

3D model Lavertyho v aerodynamickém tunelu

Foto: BMW Motorrad Motorsport
3D model Lavertyho v aerodynamickém tunelu
30.07.2020
 

BMW Motorrad Motorsport využil svůj aerodynamický tunel k neobvyklému testu v podobě využití 3D modelu Eugene Lavertyho.


Přestávku v Mistrovství světa Superbike využilo závodní oddělení BMW Motorrad Motorsport k zajímavému testu ve větrném tunelu, kde inženýři továrny doladili aerodynamiku BMW S 1000 RR. Důležitou roli v této práci hraje jezdec týmu BMW Motorrad World SBK, Eugene Laverty (IRL), a to ve formě 3D modelu. Aerodynamika hraje klíčovou roli při určování nejvyšší rychlosti World Superbike. I ty nejmenší detaily zde mohou mít velký význam. Cílem je udržet aerodynamický odpor co nejnižší. Aerodynamický větrný tunel BMW v Mnichově má vše, co inženýři společnosti BMW Motorrad Motorsport potřebují k testování a vývoji aerodynamických aktualizací pro stroje RR používané ve WorldSBK.

Marc Bongers – ředitel BMW Motorrad Motorsport
„Eugene byl s námi v Mnichově před vypuknutím pandemie koronaviru. Pokoušel se najít ideální polohu posedu na RR, a když byl v této pozici, podrobili jsme ho podrobnému měřením pomocí 3D skeneru. Podrobná měření znamenají každý jednotlivý prst rukavice, každý obrys přilby, každý šev v kombinéze, každý záhyb, který ovlivňuje aerodynamický odpor a tím i proudění vzduchu. Na základě údajů z 3D skenování jsme vytvořili plastový model vyrobený ze dvou polovin. Trvalo to asi týden, než byly všechny podrobnosti správné upravené, ale náš 3D Eugene byl pak připraven k akci. Zatímco skutečný jezdec musí cestovat, aby se sem dostal, plastová verze je kdykoli k dispozici pro testování ve větrném tunelu. To znamená, že můžeme vyhodnotit a implementovat aktualizace ještě rychleji, než doposud.“

Eugene Laverty
„Tenhle Eugene je jen o pár odstínů bledší než má irská pleť. Vtipy stranou, bylo trochu neobvyklé sedět na motorce po tak dlouhé době a nechat se měřit ze všech úhlů pomocí 3D skeneru. Výsledek je však úžasný. Nemusím jezdit do Mnichova a přesto se motorka vylepšuje přesně na mé tělo. Je fascinující, co je možné pomocí moderních technologií dokázat a BMW Group je v tomto ohledu v mnoha oblastech nejlepší.“
 


Další články sekce WSBK