KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 5. prosince do 11. prosince 2022.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nevýrazná BMW v Indonésii

Foto: BMW Motorrad Motorsport
16.11.2022

BMW Motorrad Motorsport uzavírá indonéské kolo šestým místem Scotta Reddinga.

BMW Motorrad Motorsport zakončil závodní víkend Mistrovství světa superbiků v indonéské Mandalice dvěma umístěními v první šestce. Po náročné sobotě obsadil Scott Redding (GBR) z týmu BMW Motorrad WorldSBK šesté místo jak v nedělním závodě Superpole, tak ve druhém závodě. V Bonovo action BMW Racing Teamu, který se na Mandalika International Street Circuit postavil na start poprvé, si Loris Baz (FRA) v sobotním prvním závodě zajistil umístění v první desítce.
Enormní vedro a poměrně velké množství nečistot na trati mimo trať udělaly z víkendu velkou výzvu pro všechny týmy a jezdce. V kvalifikaci Superpole, která se konala v sobotu ráno, si Redding na svém BMW M 1000 RR vyjel osmou pozici. Jeho týmový kolega Michael van der Mark (NED) byl jedenáctý. Baz dokončil kvalifikaci na 15. místě a jeho týmový kolega Eugene Laverty (IRL), který stejně jako Baz závodil na indonéské trati poprvé, se kvalifikoval na 20. místě.
V prvním závodě byl van der Mark zpočátku nejlépe umístěným jezdcem BMW. Po výborném startu se probojoval až na šesté místo, nicméně v boji o umístění v první šestce několik kol před koncem havaroval a odstoupil. Baz si zajistil další umístění v první desítce, když projel cílem na desátém místě. Aby se vyhnul kontaktu, vyjel Francouz v první zatáčce krátce mimo trať a propadl se zpět na poslední místo. Kolo po kole se však propracoval zpět nahoru. Redding po startu sklouzl v prachu mimo ideální stopu, čímž rovněž ztratil mnoho pozic, a s podmínkami bojoval po celý závod. Nakonec skončil dvanáctý. Laverty si připsal dva body, když se vrátil domů na 14. místě.
Redding se pak vrátil do hry v nedělním dopoledním závodě Superpole a dojel si pro šachovnicovou vlajku na šestém místě. Tento výsledek zopakoval i ve druhém hlavním závodě v neděli odpoledne. Přestože v první polovině závodu ztratil několik pozic a propadl se až na desáté místo, dokázal se Redding ve druhé části závodu probojovat zpět na šesté místo. Van der Mark skončil desátý v závodě Superpole a dvanáctý ve druhém hlavním závodě. Baz byl v nedělních závodech dvanáctý a třináctý, zatímco Laverty sedmnáctý a šestnáctý.
WorldSBK nyní přímo míří na Phillip Island na jihu Austrálie, kde se o nadcházejícím víkendu (18. až 20. listopadu) uskuteční finále sezony 2022.

Scott Redding
„Víkend byl náročný na podmínky na trati, takže pro nás bylo samozřejmě těžké nastavit motorku, protože trať se neustále měnila. Dnes to pro mě bylo lepší. V závodě Superpole jsem se s motorkou cítil dobře a dokázal jsem zajet dobrý výsledek. A v hlavním odpoledním závodě jsem se cítil také docela dobře, ale vyjel jsem z trati, když jsem se snažil někoho předjet, a v důsledku toho jsem ztratil přední skupinu. V závěru závodu jsem měl silné tempo, doháněl jsem ty před sebou a předjel dva nebo tři kluky. Tempo tam je, ale udělal jsem další chybu. Jsem za to na sebe naštvaný, protože tempo bylo dost dobré na čtvrté místo a mohl jsem s nimi bojovat. Ale dál tlačíme, snažíme se a těšíme se na další závod na Phillip Islandu.“

Michael van der Mark
“Dnešní závod Superpole byl v pořádku, jen jsem trochu ztratil sebedůvěru a necítil jsem se tak dobře jako včera. Moc jsme toho nezměnili, ale myslím, že vzhledem k teplotě motorka reagovala trochu víc, než jsme čekali. Takže P10 v Superpole Race, bohužel bez bodů. Pak ve druhém závodě jsem měl dobrý start, ale ve druhé a třetí zatáčce jsem se dostal do problémů, takže jsem tam ztratil hodně času. Snažil jsem se chytit kluky přede mnou, ale neměl jsem takovou jistotu jako včera a bohužel jsem měl kontakt s jiným jezdcem, když mě vytlačil z trati, takže jsem ztratil hodně času. Ale aspoň jsem dnes získal nějaké body a dojel do cíle. Celkově to, jak jsem jel včera, bylo jako moje staré já, takže jsem s víkendem spokojený, protože takovou jistotu jsem už dlouho neměl. Teď už se těším na Austrálii. Je trochu zvláštní, že je to poslední kolo, ale je to krásné místo a jedna z mých nejoblíbenějších tratí na světě. Je to zvláštní trať, nikdo neví, co od ní může očekávat, ale s důvěrou, kterou jsem měl tento víkend, tam dosáhneme dobrých výsledků.„

Loris Baz
„Upřímně řečeno, je těžké být spokojený, ale jsem rád, že do Austrálie jedeme v dobré formě a bez zranění, protože jsme tu viděli několik pádů. V závodě Superpole je vždy cílem být v první devítce. Věděl jsem, že to bude těžké, ale v prvním kole jsem prostě ztratil příliš mnoho času a vypadl z čelní skupiny. Myslím, že jsem mohl jet slušné tempo, protože jsem na to měl časy, ale byl jsem v příliš velkém provozu. V porovnání s tím, kde jsme byli v pátek, to nebylo tak špatné. Druhý závod byl v pořádku. Vyzkoušeli jsme nové vývojové nastavení pro příští rok, abychom nasbírali více dat. Start byl dobrý, jel jsem s Michaelem a pak ho předjel. Pak jsem ale měl tři kola po sobě problém s brzdami do jedné zatáčky, jel jsem úplně rovně a ztratil tam skoro šest sekund. V tu chvíli jsem trochu ztratil koncentraci a bylo těžké tlačit. Dva kluci přede mnou mi ujeli a já měl za sebou velkou mezeru, takže jsem nechtěl riskovat, jen jsem se snažil sbírat informace pro kluky, dovézt to domů a nezranit se před dalším kolem. Nemůžu být spokojený, ale cítím, že jsme se dnes zlepšili a v prvních kolech druhého závodu jsme jeli rychle. Takže to máme v hlavě a jedeme na nejlepší trať na světě.“

Eugene Laverty
„Závod Superpole byl rozumný, udělal jsem pokrok, ale ve druhém závodě ve vyšších teplotách jsem bojoval s přední pneumatikou a s brzdami. Nebodovat je těžké přijmout, protože jsem tlačil na to, abych získal alespoň jeden bod. To by stálo za námahu, ale být šestnáctý po takovém úsilí bylo těžké. Na tento víkend ale zapomeneme a přesuneme se do Austrálie na jednu z mých nejoblíbenějších tratí, Phillip Island.“