Představení Teamu HRC WorldSBK
Tovární Team HRC otevřel dveře svých boxových garáží, posvátného prostoru, v němž tým a traťoví inženýři HRC soustředí své úsilí během každého testovacího a závodního víkendu, aby jezdcům Ikeru Lecuonovi a Xavi Viergeovi poskytli co nejlepší CBR1000RR-R Fireblade, s nímž mohou bojovat s těžkým startovním polem World Superbike.
A zatímco v barvě CBR1000RR-R Fireblade pro rok 2023 vítá společnost PT Astra Honda Motor mezi oficiálními sponzory, tým se v omezeném čase, který měl mezi koncem sezony 2022 a nadcházejícím zahájením sezony 2023 v Austrálii, soustředil na to, co se skrývá pod kapotáží.
Manažer týmu Leon Camier a jezdci Iker Lecuona a Xavi Vierge hovořili o tom, co se naučili v minulé sezóně a o co usilují nyní, vědomi si toho, že úroveň šampionátu v roce 2023 bude vyšší než kdykoli předtím.
Kromě virtuální prezentace budou moci fanoušci značky Honda a WorldSBK kdykoli během roku navštívit domovský paddock Team HRC na wsbk.hondaracingcorporation.com. Tato oblast bude neustále aktualizována novým obsahem a informacemi o aktivitách týmu a jezdců a zůstane k dispozici všem vášnivým fanouškům po celém světě.
Iker Lecuona
„V loňském roce jsme se hodně naučili a dosáhli jsme několika dobrých výsledků, například pole position v Barceloně a pódium v Assenu, což jsme nečekali, protože to byl teprve druhý závod. Rozhodně to byl celkově velmi pozitivní rok, který mi pomohl osvojit si spoustu věcí, například jak zvládnout situaci v každém závodě a na každé trati, také s pneumatikami Pirelli, které byly zpočátku velmi obtížné na pochopení. Vše, co jsem se v roce 2022 naučil, hodlám využít v příštím roce. Přes zimu tým a všichni v továrně Honda pracovali opravdu tvrdě, aby nám poskytli lepší motocykl. Před prvním závodem nás ještě čekají dva dny testování v Austrálii, takže máme čas pochopit nový materiál a najít nejlepší nastavení, abychom ho co nejlépe využili. Začínáme dvěma koly, na kterých jsem v minulé sezoně nemohl startovat, ale obě tratě se mi líbí, cítím se na nich dobře a jsem připraven dát do toho všechno.“
Xavi Vierge
„Ve WorldSBK jedu druhým rokem, takže budeme těžit z toho, že nemusíme začínat od nuly. Mnoho tratí už známe a rozumíme tomu, jak fungují pneumatiky a elektronika, zatímco loni to pro mě bylo všechno velkou výzvou. V roce 2022 to nebyla snadná sezona, ale dosáhli jsme několika dobrých výsledků a ukázali náš potenciál. V Japonsku tvrdě pracovali, a tak nás přes zimu čekala spousta práce a dílů k testování. Jsem opravdu spokojený s tím, jak to všechno probíhalo, a teď už jen musíme určit naše základní nastavení pro sezónu. Testování je skvělé, ale nedá se srovnat se závoděním. Naštěstí letos začínáme brzy a není lepšího místa než Austrálie a Indonésie. Miluji ty tratě, zejména Phillip Island. Poprvé se tam vydávám v únoru, což je letní období, takže se těším, až se tam dostanu a začne úžasná sezona.“
Leon Camier – manažer týmu
„Sezóna World Superbike 2022 byla pro naše dva mladé nováčky dobrým základním rokem. V průběhu sezony jsme mohli vidět, čeho jsou oba schopni, a byli jsme ohromeni tím, jak se dokázali rychle přizpůsobit novým okruhům a různým situacím. Nyní, když jsme se toho hodně naučili, se můžeme zaměřit na výkony v závodech hned od prvního víkendu. V mnoha oblastech jsme tvrdě pracovali a v mnoha aspektech jsme se zlepšili. Nyní začíná rok 2023 a my jsme připraveni vyrazit. Cílem je zlepšovat se globálně, a to jak s motorkou na straně týmu, tak pracovat na tom, abychom udělali další krok celkově. Naše maximální rychlost byla s modelem Fireblade vždy velmi dobrá, ale musíme stále pracovat na zlepšení v každé oblasti. Když přinesete novou specifikaci daného komponentu, abyste se zlepšili v jedné oblasti, někdy zjistíte, že vás to vrací zpět v jiné oblasti. Na tom Honda v Japonsku usilovně pracuje a jsme přesvědčeni, že letos uděláme další krok správným směrem. Očekávat, že se dostaneme z místa, kde jsme byli v minulé sezóně, k cíli získat titul, bude velmi obtížné, ale v podstatě je to náš cíl, na kterém budeme pracovat tak dlouho, dokud ho nedosáhneme.“