KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. března do 26. března 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rea třetí celkově po prvním kole

Foto: Kawasaki
Rea třetí celkově po prvním kole
27.02.2023
 

U Kawasaki nejsou po Austrálii spokojení, v dalším závodě budou hledat řešení, jak jezdit rychleji.


Jonathan Rea a Alex Lowes měli ve dvou nedělních závodech WorldSBK na Phillip Islandu smíšené výsledky, přičemž Rea nezopakoval sobotní umístění na stupních vítězů. Lowes si připsal své první body po silné jízdě v závodě Tissot-Superpole na deset kol. Rea byl v závodě Superpole sedmý, ale z potenciálního umístění mezi nejlepšími čtyřmi ve druhém závodě se stalo osmé místo, protože oproti některým svým soupeřům ztratil přilnavost zadní části dtroje. Využil všech svých zkušeností a snažil se udržet pozici na trati až do konce všech 22 kol, ale ze čtvrtého místa v 16. kole se na konci závodu propadl na osmé. Navzdory poměrně náročné neděli opouští Rea Phillip Island jako třetí v boji o mistrovský titul se ziskem 31 bodů. Rea na konci víkendu rozšířil svůj rekordní počet startů v závodech WorldSBK na 380 poté, co v sobotním prvním závodě překonal dosavadní rekord australské legendy Troye Corsera.
Během dne, kdy bylo většinou sucho a slunečno, byl Lowes v desetikolovém Superpole Race v bojovné formě, získal čtvrté místo a do jisté míry si vynahradil zklamání ze sobotní havárie za zcela mokrých podmínek. Ve druhém závodě ho opět potkala smůla, když seděl ve druhé hlavní skupině jezdců, z nichž nikdo nedokázal dostihnout trojnásobného vítěze závodu PI, Álvara Bautistu. Lowes je celkově patnáctý v boji o titul, když v nedělním Superpole Race získal šest bodů.

Jonathan Rea
„Byl to náročný víkend a trochu smíšený. Musíme si vzít nějaká pozitiva, protože v určitých oblastech jsme byli rychlí, ale trvale jsme nebyli dost dobří. Opravdu jsme bojovali s nastavením a některými faktory venku. V Superpole Race jsem nebyl dostatečně rychlý, ale byl jsem rychlejší než skupina, ve které jsem byl. Dominique Aegerter mě ze čtvrté pozice předjížděl a málem mě vyvezl do štěrku. Musel jsem tedy svůj závod předělat. Je těžké dát si to všechno dohromady, abychom pochopili, kde jsme zaostali. Ale dnes v dlouhém druhém závodě bylo jasné, že jsme nezvládli nastavení. V závěru závodu jsme byli na míle daleko, i když jsem se staral o pneumatiky, používal krátké tratě, dělal vše, co jsem dovedl, abychom závod zvládli, a stejně jsme nebyli nikde. Na konci jsme spadli z útesu a je to opravdu frustrující. Musíme se trochu podívat do zrcadla a pokusit se pochopit, proč jsme tak bojovali. Neočekávám, že to bude naše měřítko pro zbytek sezony. Máme na mnohem lepší výsledky, ale nastavení motorky dnes nefungovalo, ne jako normálně. Takže doufejme, že pochopíme proč, necháme to stranou a v příštím kole v Mandalika začneme znovu od nuly.“

Alex Lowes
„V Superpole Race to bylo dobré. Bylo to poprvé, co jsem jel více než dvě kola na zadní pneumatice SC0 a byl jsem příjemně překvapen, protože jsem se cítil dobře. Andrea Locatelli mě dokázal několikrát předjet a já jsem se dokázal zařadit zpět za něj, ale na Razgatliogla jsem tak nějak ztratil půl sekundy. Necítil jsem, že by moje tempo bylo příliš vzdálené tomu, abych vyzýval k umístění na stupních vítězů. Měl jsem pocit, že jsem jel na motorce opravdu dobře. V odpoledním dlouhém závodě mi motocykl připadal úplně jiný a měl jsem menší problém na startu. Byl jsem asi dvanáctý, ale předjížděl jsem to docela dobře. Dostal jsem se na čtvrté místo, bojoval jsem s Johnnym, ale kvůli tomu jsme ztratili trochu času a propadli jsme se zpět do skupiny. Vypadalo to, že jsme opravdu bojovali s přilnavostí. Ve třetí zatáčce pak došlo k takovému koncertnímu efektu, protože Bassani udělal chybu a Johnny se musel přesunout za Bassaniho. Já jsem jel trochu jinou stopou a Toprak se do toho také nechal vtáhnout. Ve čtvrté zatáčce jsem brzdil, abych do Johnnyho nenarazil, protože musel změnit stopu. Když jsme se srazili, Toprakova motorka mě poměrně tvrdě zasáhla. Vystřelil mi airbag a pak do mě narazila jeho motorka. Bylo to divné havarovat v takové zatáčce. Do té doby jsem se cítil dobře a rozhodně jsem měl mnohem větší přilnavost než Jonathan. Doufal jsem, že se mi podaří bojovat o páté místo.“
 


Další články sekce WSBK